2010-11-01, 13:34
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeem
Så rikssvenska är inte att leka med?

Jag pratar dagligen med katrineholmsbor och de flesta talar knappast rikssvenska.
Citera
2010-11-02, 16:42
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Jag pratar dagligen med katrineholmsbor och de flesta talar knappast rikssvenska.

Vad pratar dom då? gnällsvenska?
Citera
2010-11-02, 19:57
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Vad pratar dom då? gnällsvenska?

Yes. Inte alla naturligtvis men ganska många.
Citera
2010-11-03, 10:10
Medlem
Det går ju inte att jämföra örebro med katrineholm i dialekt. Örebro är ju alldeles för skitnödigt för deras bästa, även en del i katrineholm men definitivt inte i samma skala.
Citera
2010-11-05, 18:22
Medlem
lill-lenins avatar
För guds skull TS flytta inte till Katrineholm, än mindre till Vingåker.
Om du inte behöver bli självmordsbenägen i all hast....
Citera
2010-11-16, 00:13
Medlem
Har bott i katrineholm... Skulle hellre flytta till Sjuka Gällivare än att flytta tillbaka till katrineholm...
Det är ett som är säkert
Citera
2010-11-17, 19:02
Bannlyst
om du bara har Katrineholm och vingåker som alternativ..TA INTE VINGÅKER!!!!!!!vingåker är i en bubbla av ångest,depression, hopplöshet o.s.v. katrineholm har också lite depression och lite ångestkänsla men hopplöshet finns inte dock är hoppet att bli något stort där litet. TS mitt råd till dig är : Flytta till GBG, STHLM eller malmö( akta dig om du är invandrare, dom kanske inte har fångat den riktige lasermannen än).
Citera
2010-11-17, 22:13
Medlem
Continental Ops avatar
det är rätt lätt att fixa lgh i katrineholm kan jag intyga he he
men det är ett skitställe finns ingenting där
du bör absolut bosätta dig nån annanstans
Citera
2011-01-05, 18:06
Bannlyst
Har kollat igenom era svar och tips, och jag kan säga att jag inte söker efter krogar, diskotek, fester och liknande.
Vill flytta till en mindre stad som ligger inom pendelavstånd till Stockholm. Är också järnvägsintresserad, och jag vet att Västra Stambanan och Södra Stambanan möts i Katrineholm.

Det enda jag har som krav är lugn och ro, närhet till Stockholm, bra och prisvärda mataffärer, pizzerior, kanske någon pub där man kan äta något gott ibland ( Typ Harrys ) och att staden ligger vid järnvägen ( Vilket gör att det finns bra kommunikationer även till Göteborg t ex ).

Är det förresten svårt och få lägenhet i Katrineholm? Har sökt många gånger på KFAB, men får aldrig något svar. Enligt dom är Katrineholm en av Sveriges mest attraktiva städer när det gäller lägenheter?

Finns det någon privat hyresvärd som godkänner aktivitetsersättning och bostadstillägg, samt unga utan boendereferenser?
Citera
2011-01-05, 18:15
Medlem
Om du är ute efter att ha roligt så är bägge ställena dåliga val. Sen så blev ju katrineholm utnämnd till sveriges tråkigaste stad för några få år sedan :P
Citera
2011-01-05, 18:44
Medlem
Continental Ops avatar
du har inte kollat på nyköping då? jag har inte varit där men det ligger ju vid vattnet iaf o kan inte vara värre än katrineholm

alltså katrineholm är fan nästan i klass med borlänge, jag avråder dig bestämt från att bosätta dig där, de två måste vara de två värsta städer jag besökt i sverige

ang katrineholmsbostäder så skickade de erbjudanden hem per post dan efter jag reggat mig på deras sajt o sen fanns det en handfull andra privata värdar som hade flera tomma lgh, det kanske har varit nån boom där de senaste åren det vet jag inte
Citera
2011-02-01, 23:34
Medlem
alltså katrineholm är fan nästan i klass med borlänge, jag avråder dig bestämt från att bosätta dig där, de två måste vara de två värsta städer jag besökt i sverige

ang katrineholmsbostäder så skickade de erbjudanden hem per post dan efter jag reggat mig på deras sajt o sen fanns det en handfull andra privata värdar som hade flera tomma lgh, det kanske har varit nån boom där de senaste åren det vet jag inte

katrineholm är populär bland somalier så de tomma lägenheterna har fyllts nu. skulle heller inte rekommendera stan. Ett skitställe. Enda pluset är de många tågen som gör det lätt att ta sig därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in