Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-04-02, 09:55
  #25
Medlem
arereds avatar
Bo i Vingåker?

Hej!

Jag kollar runt på den kommande kommunen att bosätta mig i eftersom det inte är så himla lång tid kvar innan det är dags att pröva sina egna vingar

Apropå vingar så undrar jag hur det är att bo i Vingåker?

Finns det många förortsgäng som hänger runt och stökar och beter sig som hulliganer?

Är det tryggt?

Finns det några riktiga ghetton i kommunen?

Är skolorna okej? Eller är det gangsterskolor

Finns det några bra fiskevatten?

Mer info?
Citera
2015-04-02, 12:33
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinchek
Hos vilken bostadsförmedling får man lättast lägenhet om man bor hos föräldrar och har aktivitetsersättning/bostadstillägg?


Mitt tips till dig är att leta efter privata hyresvärdar, alla dessa bostadsköer är ju typ flera års väntetid.
Citera
2016-07-11, 10:45
  #27
Medlem
Antoinettes avatar
Bodde i K-holm tillfälligt ett tag pga jobb. Väldigt lätt att fixa lägenhet, men anledningen till att det var så lätt blev uppenbar ganska snabbt. Ingen risk att bli nedslagen eller rånad av några gäng, för alla verkar ju hänga hemma hos varandra eftersom det knappt finns något vettigt uteliv att tala om. Går man ut en lördag kl 16 när alla affärerna har stängt så kan man lätt tro att ingen bor där överhuvudtaget. Det är som en spökstad. Riktigt, riktigt tråkigt ställe, som helt uppenbart har lidigt hårt av det faktum att alla som vill något med sina liv överhuvudtaget har dragit därifrån sedan länge. Och dialekten! Dialekten! Cancer i öronen säger jag bara.
__________________
Senast redigerad av Antoinette 2016-07-11 kl. 10:50.
Citera
2016-07-15, 21:00
  #28
Medlem
utan.att.stannas avatar
Underbar natur, billiga hus. Ganska mkt låginkomsttagare, whitetrash. Vackert om sommrarba som tusan. Talar då om landsbyggden, julita etc.
Citera
2018-08-21, 13:00
  #29
Medlem
Omaskeradmasks avatar
SvD har en lång artikel o. vingåkers ansträngda ekonomi idag, minus 12 miljoner. Förklarkngen som ges är en åldrande befolkning. Lite googlande visar att kommunen tagit emot oproportionerligt många flyktingar och att socialbidragen nu kostar kommunen ca 15 miljoner om året.

Enkel mattematik. Hade de inte tagit emot några flyktingar de senaste 10 åren så hade deras budget varit i balans nu.
33% av Vingåkers intäkter är bidrag från staten, vem betalar kalaset när hela Sverige blivit som Vingåker och Malmö? Snart når problemen i Stockholm en kritisk massa och då kan inte Stockholm försörja resten av landet längre!

Vad händer då?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback