• 1
  • 2
2010-10-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaRue
Borde det inte ha stått hard drive istället för disk?
Nej.

Din disk är fysiskt trasig, möjligen HDD-controllern men troligen inte.

Diskar går sönder, oavsett ålder. Hoppas du inte hade något på disken du gärna vill ha, risken är att den är väldigt trasig.
Om du har något på den starta inte upp den mer och lämna in den till elgiganten som är IBAS förälngda arm, runt 1500:- får du pröjsa för en recovery.

Kolla i ditt BIOS om du har något HDD test där om du känner för det men som sagt starta den helst inte alls om du vill åt något.
Citera
2010-10-31, 10:37
Medlem
LaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxFlaez
Nej.

Din disk är fysiskt trasig, möjligen HDD-controllern men troligen inte.

Diskar går sönder, oavsett ålder. Hoppas du inte hade något på disken du gärna vill ha, risken är att den är väldigt trasig.
Om du har något på den starta inte upp den mer och lämna in den till elgiganten som är IBAS förälngda arm, runt 1500:- får du pröjsa för en recovery.

Kolla i ditt BIOS om du har något HDD test där om du känner för det men som sagt starta den helst inte alls om du vill åt något.
Tack, bästa svaret på länge, men jag ringer kundservice och hör med dom vad dom säger
Citera
2010-10-31, 10:41
Medlem
Citat:
Tack, bästa svaret på länge, men jag ringer kundservice och hör med dom vad dom säger
Det låter bra, garantin på hårddiskar brukar vara på 1 år men din är ju bara 7 månader så troligen får du en ny utskickad utan något gnäll.

Om du känner för att försöka få ut information själv så kan du koppla in disken du har till en annan dator och se om du kan lyfta ut det du vill ha. Använd helst windows 7 då det är mycket bättre på att hantera trasiga diskar än något annat jag använt. Har tyvärr fått läsa tillbaks en hel del information och har det inte fungerat i windows XP eller Vista så har det fungerat i windows 7. (omvänt, har det inte fungerat i win 7 har vi aldrig fått ut något utan IBAS inblandning)

lycka till och fråga på om du undrar något.
Citera
2010-11-09, 17:12
Medlem
LaRues avatar
Jaha.. Nu har jag köpt en helt ny hårddisk, så jag installerade windows på den och allt funkade fint fram tills jag kom till skrivbordet och såg att jag inte hade något internet, så jag startade om datorn och nu vill den att jag ska installera windows igen men om jag tar ut windows skivan och startar om datorn så kommer "a disk read error occured" upp igen! Va fan händer?
Citera
2010-11-09, 17:42
Medlem
LaRues avatar
Så, allt löste sig med att bara låta datorn vila lite
Citera
2010-11-09, 18:25
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Så, allt löste sig med att bara låta datorn vila lite

Det låter JÄKLIGT skumt att den ska behöva vila. Hör/känner du om fläkten innuti snurrar? Håll koll på den så att du kan lämna in den INNAN garantin löper ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in