• 1
  • 2
2010-10-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaRue
Borde det inte ha sttt hard drive istllet fr disk?
Nej.

Din disk r fysiskt trasig, mjligen HDD-controllern men troligen inte.

Diskar gr snder, oavsett lder. Hoppas du inte hade ngot p disken du grna vill ha, risken r att den r vldigt trasig.
Om du har ngot p den starta inte upp den mer och lmna in den till elgiganten som r IBAS frlngda arm, runt 1500:- fr du prjsa fr en recovery.

Kolla i ditt BIOS om du har ngot HDD test dr om du knner fr det men som sagt starta den helst inte alls om du vill t ngot.
Citera
2010-10-31, 10:37
Medlem
LaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxFlaez
Nej.

Din disk r fysiskt trasig, mjligen HDD-controllern men troligen inte.

Diskar gr snder, oavsett lder. Hoppas du inte hade ngot p disken du grna vill ha, risken r att den r vldigt trasig.
Om du har ngot p den starta inte upp den mer och lmna in den till elgiganten som r IBAS frlngda arm, runt 1500:- fr du prjsa fr en recovery.

Kolla i ditt BIOS om du har ngot HDD test dr om du knner fr det men som sagt starta den helst inte alls om du vill t ngot.
Tack, bsta svaret p lnge, men jag ringer kundservice och hr med dom vad dom sger
Citera
2010-10-31, 10:41
Medlem
Citat:
Tack, bsta svaret p lnge, men jag ringer kundservice och hr med dom vad dom sger
Det lter bra, garantin p hrddiskar brukar vara p 1 r men din r ju bara 7 mnader s troligen fr du en ny utskickad utan ngot gnll.

Om du knner fr att frska f ut information sjlv s kan du koppla in disken du har till en annan dator och se om du kan lyfta ut det du vill ha. Anvnd helst windows 7 d det r mycket bttre p att hantera trasiga diskar n ngot annat jag anvnt. Har tyvrr ftt lsa tillbaks en hel del information och har det inte fungerat i windows XP eller Vista s har det fungerat i windows 7. (omvnt, har det inte fungerat i win 7 har vi aldrig ftt ut ngot utan IBAS inblandning)

lycka till och frga p om du undrar ngot.
Citera
2010-11-09, 17:12
Medlem
LaRues avatar
Jaha.. Nu har jag kpt en helt ny hrddisk, s jag installerade windows p den och allt funkade fint fram tills jag kom till skrivbordet och sg att jag inte hade ngot internet, s jag startade om datorn och nu vill den att jag ska installera windows igen men om jag tar ut windows skivan och startar om datorn s kommer "a disk read error occured" upp igen! Va fan hnder?
Citera
2010-11-09, 17:42
Medlem
LaRues avatar
S, allt lste sig med att bara lta datorn vila lite
Citera
2010-11-09, 18:25
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
S, allt lste sig med att bara lta datorn vila lite

Det lter JKLIGT skumt att den ska behva vila. Hr/knner du om flkten innuti snurrar? Hll koll p den s att du kan lmna in den INNAN garantin lper ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in