2010-10-30, 19:06
Medlem
Datorn vill inte läsa från hård-disken när jag slår på datorn med resultatet att jag inte kommer in på den..
Är helt rudis när det kommer till datorer så kan någon beskriva utförligt hur jag ska laga den..

Tack
Citera
2010-10-30, 19:11
Medlem
Anycons avatar
Tänk på att all information hjälper. Låter hårddisken konstigt eller har den gjort det tidigare? Vad exakt händer när du försöker starta datorn?
Citera
2010-10-30, 19:26
Medlem
Sombreromannens avatar
Snurrar hårddisken ens alls när du startar datorn? Öppna burken och starta. Känn fall hårddisken snurrar, fall det nu är den som klyddar så är det enklaste att byta ut den
Citera
2010-10-30, 19:46
Medlem
Mer detaljer över EXAKT vad som händer och vad du får för meddelanden.

Just nu är din beskrivning lika hjälpsam som om vi skulle svara "våra datorer funkar".
Citera
2010-11-12, 10:24
Medlem
Jo när jag startar datorn så kommer det upp en text där det står att det inte finns någon hard-drive att läsa ifrån, sen piper det till och så får jag 2 alternativ, F1 eller F2 där det ena är att starta om och det andra är något om att man kan ändra lite inställningar..
Men häromdagen när jag provade så startade den riktigt, men jävligt långsamt, så jag kom så pass långt att jag kunde se skrivbordet med alla ikoner på, men sen la den av igen..

Så den verkar ju inte vara helt död, eller?
Citera
2010-11-12, 10:29
Medlem
Sombreromannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornyjim
Jo när jag startar datorn så kommer det upp en text där det står att det inte finns någon hard-drive att läsa ifrån, sen piper det till och så får jag 2 alternativ, F1 eller F2 där det ena är att starta om och det andra är något om att man kan ändra lite inställningar..
Men häromdagen när jag provade så startade den riktigt, men jävligt långsamt, så jag kom så pass långt att jag kunde se skrivbordet med alla ikoner på, men sen la den av igen..

Så den verkar ju inte vara helt död, eller?

Den verkar vara på sista refrängen :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in