• 1
  • 2
2010-11-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Halshuggar1

Du kan inte ha testat vristmanchett i CC, för då är det i princip omöjligt att delta med underarmarna. Om du ändå gjort det och det inte funkat så måste du spänt underarmarna omedvetet.

Nej jag prövade inte, prövade dock att trä ett CC handtag runt vristen och det var samma sak..

Jag prövade verkligen att ha så mjuka armar som möjligt när jag lyfte, men så fort jag böjde armbågsleden så vart mina underarmar stenhårda fast jag hade öppen och slapp hand..

Jag spänner säkert omedvetet men fattar verkligen inte hur jag ska reda ut det, försöker verkligen vara så avslappnad som möjligt.

Kan även tillägga att mina biceps inte ens blir hårda i lyftet, fast jag håller bra form..
Citera
2010-11-09, 13:47
Medlem
Styxians avatar
För mig får jag mest kontakt med biceps ifall jag kör sittande bicepscurls med hantlar och vilar armbågen mot innersidan på låret.

Tänk på "tänkaren" fast du håller i en hantel istället för ditt huvud.
http://1.bp.blogspot.com/_5XuDHBNhHI...3%A4nkaren.jpg

Fast han håller armbågen på fel ben, men you get the point.
Alla är väl olika i anatomin, och vissa övningar tar bättre på andra och sämre på resten. Har du provat allt så kanske problemet är mer psykologiskt. Kanske känns mer i underarmarna för du är övertränad där eller använder underarmarna mycket i arbetet..t.ex en flyttkarl.
Citera
2010-11-09, 23:49
Medlem
Ska pröva den övningen nästa bicepspass!

Får återkomma..

Men alla tips/förklaringar osv är välkomna

Mvh
Citera
2010-11-10, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggar1
Har ett ganska stort problem med mina biceps och nu ber jag om FB-panelens hjälp!

När jag började träna så växte mina biceps trotts att genetiken inte stod på min sida (korta och fula).

Med tiden växte mina underarmar ikapp och blev mycket starkare och nu växer inte mina biceps alls.

När jag kör en övning får jag grym kontakt och pump i underarmarna men inte det minsta lilla i biceps, har försökt hålla olika grepp och prövat olika övningar men allt är detsamma.

Vore schysst med tips/råd/hjälp osv.

Tack!

hur stor omkrets har du runt armarna?
Citera
2010-11-10, 15:16
Medlem
Höger; 35~
Vänster; 34~

Underarmarna: Höger 36 vänster 35

Edit; Jag har bra triceps, så de fyller ut måtten..
Senast redigerad av Halshuggar1 2010-11-10 kl. 15:19.
Citera
2010-11-12, 19:57
Medlem
Bumpar denna..

Körde biceps idag och till min stora förvånelse fick jag pump och kontakt.

Jag prövade preacher-curls och låste bara armbågarna i kanten så inte hela armen var fastlås och då fick jag kontakt osv.

När de väl var uppumpade så fick jag även kontakt i vanliga curls med stång.

Får väl bumpa igen om någon månad eller två och rapportera om det har hänt något.

Tack för all hjälp,

Tja.
Citera
2011-04-09, 03:42
Medlem
Grym tråd, har nämligen helt och hållet samma problem
Citera
2011-04-09, 17:04
Medlem
Popcornfrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggar1
Höger; 35~
Vänster; 34~

Underarmarna: Höger 36 vänster 35

Edit; Jag har bra triceps, så de fyller ut måtten..

Spänt eller avslappnat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in