2010-10-30, 09:41
Medlem
Bye Bye Babys avatar
Hej! Problemet startade nr Mcafee skickade ut fel antivirus uppdateringar som tog bort fel filer fr ungefr ett r sedan. Jag fick hjlp hr med problemet och det r jag vldigt tacksam ver men det dk snart upp igen. Har inte inte anvnt datorn s mycket p sistone s jag har inte fixat problemet men tnkte gra det nu men vet inte hur jag ska brja. Ljudet fungerar inte ibland, har kollat under [justera ljudegenskaper] och d str det att inte r ngot installerat. Ibland nr man stter p datorn s kommer det upp efter en stund att "Generic.nntingblabla" har slutat fungera, det r d jag mrkt av att ljudet slutar fungera ocks. Jag kommer inte ihg det exakta namnet men jag kan skriva det igen sen nr det dyker upp. Oftast i samma veva s fungerar inte internet, det finns en ikon i nedre hgra hrnet dr det str att den frsker ansluta men inget hnder, svida jag inte stter in Telias installationsskiva fr bredband, efter det fungerar internet. Fr att f ljudet att fungera s mste jag starta om datorn. Layouten r i windows 98 tema, windows XP temat har frsvunnit.

Det jag har gjort fr att lsa det hr r att avinstallera Mcafee och installerade AVG istllet. Hjlpte inte srskilt mycket frutom att AVGn hittade en trojan som den tog bort (hoppas jag). Har frskt med att ska efter nya drivrutiner till ljudenheten men det finns inte ngra tydligen. S vad ska man gra nu d? r tacksam fr all hjlp och tips jag kan f
Citera
2010-10-30, 09:42
Medlem
Bye Bye Babys avatar
Hijack This
Citera
2010-10-30, 09:43
Medlem
Bye Bye Babys avatar
Citera
2010-10-30, 23:13
Medlem
hasenfrasens avatar
Rensa frst upp burken genom att avinstallera via Kontrollpanelen/LggTillTaBortProgram.

Avinstallera ljudet.
Avinstallera AVG.
Avinstallera Superantispyware.
Avinstallera ProtexisLicensing/Corel Paint/Nero backup
Avinstallera Spybot
Avinstallera Yahoo Toolbar
Avinstallera "IMVU"
Avinstallera BitDefender

Starta om datorn i felskert lge MED ntverk genom att hacka p F8 under uppstarten.
Kontrollpanelen->Internetinstllningar->Anslutningar->LAN-PROXY se till att inaktivera eventuellt proxy-virus genom att se till att proxy-alternativet r avbockat dvs det ska vara en TOM checkbox.

Tanka hem och kr Antimalware. Tanka hem och kr GMER.

Starta upp datorn normalt.

Tanka hem och kr Superantispyware.

Avinstallera Superantispyware. Avinstallera Antimalware.

Installera om allt du vill ha installerat frn din lista hr ovan. Jag rekommenderar inga alls utan att du enbart kr med AVAST 5.0 Antivirus och dina ljuddrivare.

Du verkar kra XP (som du inte nmner ngot om), d rekommenderar jag att du kr Windows Update manuellt via Internet Explorer och vljer Anpassad installation och inkluderar alla valfria alternativ s att du fr hem nyare drivare. Kr Windows Update flera gnger i rad och knn dig njd nr det inte finns fler uppdateringar ven efter en omstart av datorn.

Som sista tgrd installerar du och kr SECUNIA PSI som sger t dig vilka mjukvaror du behver uppdatera/patcha fr att skra upp datorn.
Citera
2010-10-31, 13:23
Medlem
Bye Bye Babys avatar
Tack! Ska prova (nmnde XP i rubriken, trodde det rckte)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in