Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Som du såg så skrev jag, eller har jag fel? Med det menade jag , för dig som inte förstår att jag har inte hundra koll och jag har uppfattat det som att det inte driver runt gäng på nätterna utan anledning. Men du som är en sån fruktansvärd streetkille måste göra dig tuff utan anledning. Allt för en liten egoboost och ryggsträckning.

Men är du efterbliven eller? Gissa vad ett gäng unga killar gjorde i stan på en freda natt.
Finns det inte krogar/barer där du bor? Har du aldrig hört att folk hamnar i bråk på fyllan?
Ibland undrar man alltså.
Citera
2010-10-30, 14:07
Medlem
Lovar att det var samma gäng jag och några polare rök ihop med.
Typ 15 unga snubbar, uppkäftiga och sökte vev hela tiden.

Dock avledde jag en fight för att jag förstod att vi 3 mot dem inte skulle fungera för vår del.
Citera
2010-10-30, 14:19
Medlem
Kamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
LOL, dagens bästa.

Generellt sett så gäller att om knivar är framme så handlar det antingen (90%) om sydländska kulturberikare, eller (10%) svenska socialfall/WT/pundare.

Har du källa på det?
Citera
2010-10-30, 15:19
Medlem
lalle34s avatar
löningshelg

Förmodligen 2 grupper av yngre män som varit ute och slirat runt stureplan och i samband med stängning(dom flesta ställena stänger 3) så ska det käkas Mcdonalds. händer så gott som varje helg blir lite fler incidenter i samband med löning dock... Att media tar upp det beror förmodligen på att en person blev knivskuren/huggen, och att snuten orkade bry sig för en gångs skull. Skulle jag gissa på etnicitet så är det 50/50 att båda grupperna va invandrare eller svenskar, förmodligen en blandning. Något som jag dock med säkerhet kan säga är att dom är från förorten(skulle gissa på nån av dom södra), om dom mot förmodan skulle va från innerstan så är det vasastan det handlar om.

inte omöjligt att dom känner till varandra sen tidigare
Citera
2010-10-30, 15:20
Medlem
Gissar att någon redan skrivit om det. Men när en MMA-gala där 30-40% av åskådarna är syrianer tar slut runt midnatt en löningsfredag borde det inte krävas allt för mycket för att förstå hur natten blir.

Mycket bra gala dock :-)
Senast redigerad av Nascor 2010-10-30 kl. 15:23.
Citera
2010-10-30, 15:23
Medlem
lalle34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Gissar att någon redan skrivit om det. Men när en MMA-gala där 30-40% av åskådarna är syrianer tar slut runt midnatt en löningsfredag borde det inte krävas allt för mycket för att förstå hur natten blir.

Sådana tillställningar brukar locka till sig personer med våldsamma drag, men att det skulle vara enbart syrianer inblandade ser jag inte som sannolikt, bor i innerstan och rör mej mycket ute i nattlivet och har sällan bevittnad större gäng syrianer i slagsmål. Men visst det är inte omöjligt
Citera
2010-10-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lalle34
Sådana tillställningar brukar locka till sig personer med våldsamma drag, men att det skulle vara enbart syrianer inblandade ser jag inte som sannolikt, bor i innerstan och rör mej mycket ute i nattlivet och har sällan bevittnad större gäng syrianer i slagsmål. Men visst det är inte omöjligt

Njae, behöver inte varit just syrianer men med tanke på galans etniska profil skulle jag inte bli förvånad.

Att det var folk från galan som bråkade är förstås en gissning, men hyfsat kvalificerad skulle jag ändå säga. Jag och mitt sällskap gissade redan igår att det skulle bli stökigt på stan. Det serverades ganska friskt med alkohol under hela galen. Efterfesten var f.ö. på collage.
Citera
2010-10-30, 16:17
Medlem
Hulkass avatar
Kineser med skärp?
Citera
2010-10-30, 16:51
Medlem
Pressuredrops avatar
Men kan ju anta att det är uppgjort med tanke på att platsen är CENTRAL men väldigt AVSKILD.
Citera
2010-10-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Tack så mycket för det, då förstår jag .

Jo om du nu ställer en så dum fråga så ska du få ett dumt svar. Alla.ser.olika.ut.

Nu sa jag inte att ALLA stockholmare ser ut som personen jag beskrev. Utan den personen jag beskrev förknippar jag med en trångsynt hockey eller fotbolls-"huligan" . Du framstod precis som en sådan

"Fred Perry tröja och hög krage med keps"
"trångsynt hockey eller fotbolls- "huligan"

Du verkar lite förvirrad. Det kanske inte är så smart att uttrycka sig om nåt man inte har koll på? Eller?
Citera
2010-10-30, 17:24
Medlem
FSharps avatar
Ringde precis upp en när och kär som bor med fönster mot den berörda korsningen och han bekräftade att det just rörde sig om kulturberikare.

"Bara blattar" var hans egna ord, men de där äldre hänger ju inte riktigt med i det nya språket :/

I vilket fall som helst hade de vaknat av att det var ett jävla liv och tittat ut, och enligt hans påstående verkade de vara runt 30 stycken, men det är såklart svårt att uppskatta så det kan lika gärna vart 20.

Är faktiskt ett väldigt liv där ganska ofta har jag märkt efter enstaka övernattningar, ett skäl kan ju vara att en av Stockholms mest "kulturella" klubbar ligger där nere vid Hötorgets tunnelbana. "Mango" tror jag det heter va?
Citera
2010-10-30, 18:04
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
"Fred Perry tröja och hög krage med keps"
"trångsynt hockey eller fotbolls- "huligan"

Du verkar lite förvirrad. Det kanske inte är så smart att uttrycka sig om nåt man inte har koll på? Eller?

Bara så du vet så är inte allt som i "green street hooligans"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in