2010-10-29, 23:39
Medlem
LFEs avatar
Tjollahop.

Det finns många bra trådar i de diverse forumen här. Många riktigt bra; FAQ trådar startade av medlemmar, frågetrådar (typ fråga polisen, fråga "mångkulturen", etc) och till exempel speltrådarna i Laidback där TS är Game Master.

Alla håller nog med om att det är ett jävla HELVETE att skyffla igenom alla svar för att hitta det man söker. Att gå igenom allting för att se "vilken gåta är det som gäller just nu?" eller "har den här frågan besvarats tidigare?"

Även TS blir säkert irriterad av att samma fråga upprepas.
Varför då inte tillåta administrering av den egna tråden MEN på admins eller moderators diskretion.
Jag vet inte om det är möjligt med denna forumversion men det skulle ju vara något för framtiden, kanske? Alltså enbart det första inlägget i tråden skrivet av TS själv.

Vad sägs? Jag vet att frågan varit uppe tidigare och då har jag röstat emot den, men jag tror inte att den varit uppe i detta format än!
Senast redigerad av LFE 2010-10-30 kl. 00:08.
Citera
2010-10-29, 23:42
Medlem
micaeles avatar
Förklara vad du menar med att det skall ske på admins eller moderators diskretion. Att dom har gått med på det?
Nej, aldrig i livet i mina ögon. Alla trådar oavsett hemvist skall hanteras opartiskt och likadant utav särskilt utsedda mods, inte gemene användare.
Citera
2010-10-29, 23:43
Moderator
skunkensunes avatar
Jag låter helt enkelt följande videoklipp demonstrera vad jag anser om förslaget.

http://www.youtube.com/watch?v=WOdjCb4LwQY

Det skulle bli ohållbart och godtyckligt. Tror inte heller problemet är så stort i det trådexempel du nämner.
Citera
2010-10-29, 23:46
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Förklara vad du menar med att det skall ske på admins eller moderators diskretion. Att dom har gått med på det?
Nej, aldrig i livet i mina ögon. Alla trådar oavsett hemvist skall hanteras opartiskt och likadant utav särskilt utsedda mods, inte gemene användare.
Du är så jävla äckligt flashbackig....

Seriöst...vilka negativa effekter kan komma upp ur detta?

Stora trådar som fått mycket uppmärksamhet eller trådar som är av absolut behov av konstant uppdatering på första sidan borde alltså tillåtas detta vid modsens diskretion.

Det är ju inte som att vi andra kommer att lida mer för det...
Dessutom är det mycket större/värre saker som bestäms av moderatorerna än det, det är ju just därför som de finns.

Riktlinjer för hur och när en tråd ska öppnas upp för självadministrering kan också skapas för att göra det hela med korrekt.
Senast redigerad av LFE 2010-10-29 kl. 23:49.
Citera
2010-10-30, 00:04
Moderator
rotadents avatar
Helvete vad den här tråden kommer att bli sammanslagen med https://www.flashback.org/t590529.

Men du menar alltså att TS bara ska kunna ändra oändligt länge i just trådstarten? Inte i övrigt moderera i tråden? Jag har flera gånger varit behjälplig i att editera trådstarter åt folk om de vill ha mer information/en sammanfattning infogad. Jag tror att de flesta mods skulle göra det utan gnäll. Så jag ser inte riktigt problemet.
Citera
2010-10-30, 00:06
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Helvete vad den här tråden kommer att bli sammanslagen med https://www.flashback.org/t590529.

Men du menar alltså att TS bara ska kunna ändra oändligt länge i just trådstarten? Inte i övrigt moderera i tråden? Jag har flera gånger varit behjälplig i att editera trådstarter åt folk om de vill ha mer information/en sammanfattning infogad. Jag tror att de flesta mods skulle göra det utan gnäll. Så jag ser inte riktigt problemet.

Absolut. Sist jag bad skedde det inom en dag.
Men det känns fortfarande väldigt onödigt för vissa trådar som skulle behöva uppdateras hela tiden. Som interaktiva speltrådar i Laidback eller till exempel "fråga X tråden". Det är bara en pain in the ass för båda sidor att konstant PM:a moderator. Jag skulle själv inte vilja göra det för att just inte uppfattas som allt för jobbig.
Citera
2010-10-30, 00:09
Medlem
LFEs avatar
Jag menar inte agera moderator. Utan administrera sin egen tråd i form av att ta bort och lägga till saker i tråden.

Jag försöker just nu göra det tydligt. Tur att man får göra det i alla fall i 1 timme men intel ängre?
Citera
2010-10-30, 00:25
Medlem
_abous avatar
Jag förstår inte riktigt syftet med en sån funktion.
Om man ändå måste kolla med moderatorerna huruvida man kan få tillstånd att editera sin trådstart kan man ju lika gärna be dom editera den.
Och om man inte skulle behöva be moderatorerna om tillstånd, så, ja, det hade inte blivit något bra utav det.
Citera
2010-10-30, 00:33
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Jag menar inte agera moderator. Utan administrera sin egen tråd i form av att ta bort och lägga till saker i tråden.

Jag försöker just nu göra det tydligt. Tur att man får göra det i alla fall i 1 timme men intel ängre?

Lägga till och ta bort grejer?

Så man kan trolla flashback som man gjorde med facebook, och ge skribenter helt nya åsikter utan att de är medvetna om det.

Låter inte bra.
Citera
2010-10-30, 00:41
Medlem
LFEs avatar
NU höll jag på att redigera mitt inlägg för att göra det mer förståeligt.
Men det gick inte.

Citat:
Nåja här är ett nytt försök, mer konsist.

Förslaget handlar alltså om att få administrera sin tråd, alltså sitt första inlägg med allt som det innebär; egentligen inte så mycket då men ändra inlägget och lägga till polls.

Detta ska vara lätt tillgängligt genom att fråga en moderator och förklara anledningen till att man vill det. Lite som när man ber moddsen ändra något i tråden de själva.
Anledningen till att det ofta inte räcker är att vissa trådar (till exempel "Fråga X tråden" eller interaktiva speltrådar i laidback) behöver uppdateras hela tiden och då blir det bara jobbigt för båda sidor att skicka PM's hela tiden.

Det föreslås alltså INTE att man ska få administrera andras inlägg.

Just detta bör det alltså bli ändring på. Helst till en börja genom att det går igenom en moderator.
Citera
2010-10-30, 16:30
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Utan administrera sin egen tråd i form av att ta bort och lägga till saker i tråden.

Det har testats tidigare. Fungerade sisådär kan jag säga. https://www.flashback.org/t627024
Citera
2010-11-01, 04:33
Medlem
LFEs avatar
Hmm mjo. Men här är till exempel ett fall det verkar verkligen behövas: https://www.flashback.org/t1292277

Hade det varit med tryck och det kommer att vara mer tryck under uppskjutningen så skulle uppdateringarna bli kaotiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in