2010-10-29, 22:48
Medlem
Kollar runt bland forum förundras över att FB har överlägst flest röster,vissa forum blir man utesluten om man kallar en neger neger. Men jag blir dock betänksam över knarkliberalismen,jag menar det är ett fåtal som klarar missbruk med socialt umgänge. Dock förespråkar förvånansvärt många här att det är ok? Någon som känner sig träffad?
Citera
2010-10-29, 22:52
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Tycker du att det ska vara förbjudet att förespråka att det är okej med droger? Om inte, varför placerade du den här tråden i yttrandefrihet?
Citera
2010-10-29, 22:54
Medlem
Just därför pucko
Citera
2010-10-29, 22:57
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Ditt antagande att bara "ett fåtal klarar missbruk med socialt umgänge" kanske är fel?
Citera
2010-10-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allrik
Just därför pucko
Att använda termer som pucko till någon som ställer en enkel fråga på ett inte alls förolämpande vis utmärker dig verkligen som en begåvad debattör. Du tycker alltså inte att vi bör ha yttrandefrihet och att man inte ska få diskutera vad man vill? Du får gärna utveckla varför. Sedan så är ett tips att klicka på citera i högra hörnet av ett inlägg för att det ska komma upp i mina citerade inlägg så man hittar tillbaks.
Citera
2010-10-29, 23:07
Medlem
seven09s avatar
Det är inte ett brott att prata om narkotikabruk. Om man ska börja censurera vissa ämnen är det inte längre yttrandefrihet.
Citera
2010-10-29, 23:08
Medlem
Jag hyllade ju yttrandefriheten på detta forum inte så bra om det missförstods,men det är ju erat problem,eller hur?
Citera
2010-10-29, 23:23
Medlem
Citat:
Jag hyllade ju yttrandefriheten på detta forum inte så bra om det missförstods,men det är ju erat problem,eller hur?
Du hyllar alltså yttrandefriheten men vill ändå inskränka den genom att förbjuda folk att förespråka droger? Om du nu tycker det är negativt med droger så är det väl bättre att bemöta förespråkarna med argument om varför det är negativt istället för att tysta ned dem?

Edit: Förövrigt så är det väldigt underligt att skriva att det är vårt problem att du blir missförstådd. Det ligger ju på ditt ansvar som skribent att försöka skriva så att folk förstår vad du menar.
Senast redigerad av NotAGirlCalledBrian 2010-10-29 kl. 23:29.
Citera
2010-10-29, 23:32
Medlem
Vem har talat om att inskränka,förbjuda? är du hög?
Citera
2010-10-29, 23:37
Medlem
seven09s avatar
Citat:
Kollar runt bland forum förundras över att FB har överlägst flest röster,vissa forum blir man utesluten om man kallar en neger neger. Men jag blir dock betänksam över knarkliberalismen,jag menar det är ett fåtal som klarar missbruk med socialt umgänge. Dock förespråkar förvånansvärt många här att det är ok? Någon som känner sig träffad?

Vad ska diskussionen handla om egentligen? Den enda fråga du ställer är "Någon som känner sig träffad?" (meningen innan är, trots malplacerat frågetecken, ett påstående och inte en fråga).
Citera
2010-10-29, 23:38
Medlem
Citat:
Vem har talat om att inskränka,förbjuda? är du hög?
Jag skrev: "Tycker du att det ska vara förbjudet att förespråka att det är okej med droger? Om inte, varför placerade du den här tråden i yttrandefrihet?"
Och du svarade med: "Just därför pucko"

Och ja jag är hög. Jag har just smällt i mig lite lsd och nu svävar rosa elefanter och nakna kvinnor runtomkring i rummet, testa du också vettja. Det är ju coolt att knarka

Edit: Som jag skrev tidigare så bör man citera den person man besvarar genom att trycka på citera i högra hörnet. Om man nu förväntar sig ett svar dvs.
Senast redigerad av NotAGirlCalledBrian 2010-10-29 kl. 23:42.
Citera
2010-11-04, 10:46
Medlem
berlinlondons avatar
Jag tycker att väldigt många på det här forumet har tomma åsikter om yttrandefrihet. I tider där vi har en indirekt demokrati finns det vissa hot, populism, alltså folk som har åsikter som låter bra men inte är genomlaborerade. Har på flashback frodas idiotiska antaganden kors och tvärs, och ibland känns det så fel att jag tycker forumet borde läggas ner, eller att man inte borde få vara anonym. Vill man göra sin röst hörd på riktigt om någonting man brinner för kan man göra den rösten hörd på andra sätt, anonymt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in