Hej!
Igår började jag få lite problem med ett program på datorn, så jag valde att göra en systemåterställning (kör förövrigt laglig windows7). Systemåterställningen gick bra, men sedan hade jag ett jobbigt problem med att internet varken fungerade i webbläsare eller i några program (dock funkade skype av någon anledning...), att pinga hemsidor gick också bra.
Jag lyckades sedan fixa problemet genom att gå in i IEs inställningar och checka,unchecka inställningar (utan att egentligen ändrat något).. Så nu funkar internet i mina webbläsare (IE och FF) samt skype.., men inte µtorrent, msn, diverse spel, spotify etc etc. Alltså bara 3 program där det funkar.
Jag misstänkte att jag hade något problem med .dll-filerna av att läst på forum, så jag kollade upp det och visade sig att jag inte saknade någon fil. Jag har testat allt jag kommit på: testa trådlöst/kabel, leka runt med internetinställningar, inaktiver/avaktivering av brandvägg etc.. Men är helt slut på idéer nu...
Vet ni vad som kan ha hänt och hur jag ska kunna åtgärda detta? Börjar bli lite smått galen nu....