2010-10-29, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Är man sjuk om man hoppas på en bomb? Skulle vara skönt med lite andra löpsedlar än "Så blir du av med din ballongmage på 3 dagar" etc.
Ingen risk för ballongmage på löpsedlarna i morgon, bomb eller inte. Det har varit Idol idag, så löpsedlarna är nog redan fulltecknade.
Citera
2010-10-29, 21:52
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackelina
Eftersom inga direkta mål, utan hela staden är hotad, så talar ändå mycket för att allas våran spaningsturk är inblandad!? Dubbelagent, kan tänkas? Dubbelturken ...
Aboo walla, Bombturken bruuuschan.
Citera
2010-10-29, 21:54
Medlem
drdracula141s avatar
Det känns som polisen skjuter sig själv i foten säger att gå ut och handla som vanligt vi har ännu inte tänkt att spärra av stan osv osv. Om hotet hade vart allvarligt så hade dom för faen sagt gå inte in till stan var uppmärksam osv.
Citera
2010-10-29, 21:56
Medlem
Galoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Det känns som polisen skjuter sig själv i foten säger att gå ut och handla som vanligt vi har ännu inte tänkt att spärra av stan osv osv. Om hotet hade vart allvarligt så hade dom för faen sagt gå inte in till stan var uppmärksam osv.

Vad grundar polisen/säpo sina riktlinjer på?
Citera
2010-10-29, 21:58
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galois
Vad grundar polisen/säpo sina riktlinjer på?
Enligt gp
Citat:
Polismyndigheten i Västra Götaland talar bara om "vaga underrättelser" om ett bombhot i centrala stan och att man inte kunnat få uppgifterna bekräftade ännu.
Polisen har ännu inte beslutat om några avspärrningar eller utrymningar, skriver polismyndigheten i ett pressmeddelande. Där heter det också:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....borg-pa-lordag
Citera
2010-10-29, 22:00
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David9
De senaste kvällarna har drottningtorget kryllat med polisbilar. Igår såg jag 11 stycken där vid 11 tiden. Kan detta ha något med det hela att göra?

Om du var urgöteborgare och minst 30 år gammal, så borde du veta varför det "kryllar" av polisbilar på olika platser på olika tider nu för tiden.

Det Göteborg jag föddes och växte upp i är fjärran från dagens situation.

Förutom alla rån, oprovocerad misshandel och betydligt värre brott, så försvinner en stor del av de kommunala skatteintäkterna i "projektet nysvenskar".

Jag hoppas du förstår att jag inte citerade ditt inlägg, som någon slags "attack" mot dig!
Jag försökte endast åskådliggöra vilken negativ förändring som skett i Göteborg de senaste 20 åren.
Citera
2010-10-29, 22:05
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Om du var urgöteborgare och minst 30 år gammal, så borde du veta varför det "kryllar" av polisbilar på olika platser på olika tider nu för tiden.

Det Göteborg jag föddes och växte upp i är fjärran från dagens situation.

Förutom alla rån, oprovocerad misshandel och betydligt värre brott, så försvinner en stor del av de kommunala skatteintäkterna i "projektet nysvenskar".

Jag hoppas du förstår att jag inte citerade ditt inlägg, som någon slags "attack" mot dig!
Jag försökte endast åskådliggöra vilken negativ förändring som skett i Göteborg de senaste 20 åren.
Nja situationen hemma i Göteborg är ju väldigt mycket att har ju sedan 95 blivit mycket hårdare som jag skrev det vettiga om man som Göteborgare man är att flytta i från Götet vilket jag gjorde själv och flera i min närhet är på gång att flytta i från stan eftersom dom inser nu att det går inte att bo i Göteborg. Stan vart under min uppväxt en trygg stad hände inte så mycket a-lagarna och pundarna vart man inte rädd för. Jag blir själv obekväm att vara inne i stan en fredagkväll-lördagkväll med jämnfört för några år sedan. Kriminaliteten har mycket att göra med Göteborg att flera gäng huserar i stan och tar revir områden men nog om detta och åter till topic. Vad tror ni är målet?
Citera
2010-10-29, 22:14
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Vad tror ni är målet?
sprängningar brukar väl vara avledningsmanövrar för rån och då duger det säkert med nåt parkeringshus eller liknande . Har man för avsikt att faktiskt skada folk så är det ju bara vraka och välja, stan lär väl vara hur packad som helst som vanligt.

vettiga människor borde väl skjuta upp det hela.
Citera
2010-10-29, 22:18
Bannlyst
Klart att det inte är något direkt hot. Annars hade man spärrat av i stan. Men man säger att det gäller imorgon så det återstår väl att se om de spärrar av något.
Citera
2010-10-29, 22:20
Bannlyst
Nu ska vi se hur många GAISare som använder detta som en undanflykt imorgon

"Äsch, klart de bara kom 1500 folk på matchen, folk vågade ju inte vara inne i stan"
Citera
2010-10-29, 22:34
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Nja situationen hemma i Göteborg är ju väldigt mycket att har ju sedan 95 blivit mycket hårdare som jag skrev det vettiga om man som Göteborgare man är att flytta i från Götet vilket jag gjorde själv och flera i min närhet är på gång att flytta i från stan eftersom dom inser nu att det går inte att bo i Göteborg. Stan vart under min uppväxt en trygg stad hände inte så mycket a-lagarna och pundarna vart man inte rädd för. Jag blir själv obekväm att vara inne i stan en fredagkväll-lördagkväll med jämnfört för några år sedan. Kriminaliteten har mycket att göra med Göteborg att flera gäng huserar i stan och tar revir områden men nog om detta och åter till topic. Vad tror ni är målet?

Jag är född i Göteborg, men när jag var 10 år flyttade familjen till en grannkommun. Mina bröder och jag tillbringade som tonåringar många kvällar i Gbg. Där fanns pulsen, den goda maten och drycken och framförallt många nya trevliga bekantskaper.

Detta var i skiftet mellan 70- och 80-tal.

När mina barn 19 och 21 år gamla roar sig i Göteborg numera, så har mycket förändrat sig sedan jag var ung och dessvärre i en påtagligt negativ bemärkelse.

Vilka grupper eller andra våldsbenägna har för avsikt att spränga en bomb i centrala Göteborg? Dessvärre bombhotas det rel. frekvent i Sverige numera, men det oroar mig mycket att Säpo anser hotet vara realistiskt, relevant, påtagligt eller hur det beskrivs i olika media.

Stäng gränserna, begränsa asylanterna till ett minimum och lägg pengarna på rättsväsendet!
Citera
2010-10-29, 22:39
Bannlyst
Nu är jag väl inte något jättefan till invandringspolitiken som den är nu.

Men vi kanske ska sluta anklaga invandrarna för detta bombhot? Iallafall innan vi har bevis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in