Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Nja situationen hemma i Göteborg är ju väldigt mycket att har ju sedan 95 blivit mycket hårdare som jag skrev det vettiga om man som Göteborgare man är att flytta i från Götet vilket jag gjorde själv och flera i min närhet är på gång att flytta i från stan eftersom dom inser nu att det går inte att bo i Göteborg. Stan vart under min uppväxt en trygg stad hände inte så mycket a-lagarna och pundarna vart man inte rädd för. Jag blir själv obekväm att vara inne i stan en fredagkväll-lördagkväll med jämnfört för några år sedan. Kriminaliteten har mycket att göra med Göteborg att flera gäng huserar i stan och tar revir områden men nog om detta och åter till topic. Vad tror ni är målet?
Jag är född i Göteborg, men när jag var 10 år flyttade familjen till en grannkommun. Mina bröder och jag tillbringade som tonåringar många kvällar i Gbg. Där fanns pulsen, den goda maten och drycken och framförallt många nya trevliga bekantskaper.
Detta var i skiftet mellan 70- och 80-tal.
När mina barn 19 och 21 år gamla roar sig i Göteborg numera, så har mycket förändrat sig sedan jag var ung och dessvärre i en påtagligt negativ bemärkelse.
Vilka grupper eller andra våldsbenägna har för avsikt att spränga en bomb i centrala Göteborg? Dessvärre bombhotas det rel. frekvent i Sverige numera, men det oroar mig mycket att Säpo anser hotet vara realistiskt, relevant, påtagligt eller hur det beskrivs i olika media.
Stäng gränserna, begränsa asylanterna till ett minimum och lägg pengarna på rättsväsendet!