Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-29, 20:02
Medlem
Arnaults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiggen
Liknande fejk-smsen i Malmö för en vecka sen?

Avsändarnumret tillhör en person som arbetar på Innerstaden Göteborg.
Citera
2010-10-29, 20:03
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnault
Innerstaden Göteborg skickade just ut SMS där man varnade för eventuellt bombdåd.
Om dom skickar ut sms så är det allvarligt i så fall normalt skickar man inte ut sådana sms om det inte rör sig om terrorhot. Sedan försöker polisen lugna ner allmänheten genom att inte skapa panik.
Citera
2010-10-29, 20:03
Medlem
thotthes avatar
Intressant att det händer lite spännande saker här.

Självklart borde det inte finnas någon som helst relevans i detta men spännande hur som helst. Jag sitter nog säker för i majorna finns det inget att spränga!
Citera
2010-10-29, 20:05
Medlem
Rarrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowmedown
smart ändå att "bomba" det på en sådan dag då det inte är konstigt att klä ut sig. Så slipper man bli igenkänd om man skulle bli sugen på att smälla... Såg redan idag massor av folk på stan med halloweenoutfits. Bara att smälta in liksom.

Måste man se ut på ett spec. sätt för att bomba?

OT: Så tror jag inte det händer nåt som vanligt.
Citera
2010-10-29, 20:16
Bannlyst
Vad är meningen att invånarna i Göteborg ska göra? Säkrast att bara stanna hemma?
Citera
2010-10-29, 20:16
Medlem
Galoiss avatar
Någon som varit ute på stan och kollat läget? Är det mycket poliser osv?
Citera
2010-10-29, 20:25
Medlem
drdracula141s avatar
Är det någon som kommer ihåg postrånet i Göteborg? Vart finns värdedepåerna i Göteborg är dom fortfarande kvar i dom centrala delarna?
Citera
2010-10-29, 20:28
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Göteborg är rikets andra största stad. Intressen finns i Göteborg då både SKF,volvo (jag rullar) samt flera andra stora företag finns i närområdet till Göteborg så som SAAB med flera andra företag. Göteborg har en stor olje raffnad men även militära intressen. Sedan har Göteborg blivit senaste åren en metropol för Sveriges invandring vilket gör också Göteborg som ett tänktbart mål.

Mjaaa... Skulle man plocka Sveriges terror-oskuld hade man nog riktat in sig på Stockholm, eller åtminstone Skåneregionen som profilerat sig mer i debatten kring muslimer.

Visst, det finns väl en del industrier o så i Gbg, men om man vill åt dem finns det väl ingen anledning att bomba centrala Gbg?
Det här med att Göteborg har stor invandring hade ju bara satt oss på tapeten om vi klagat på den, typ haft anti-muslimska demonstrationer eller dylikt. Med tanke på att vi för närvarande bygger en moské på hisingen så är det troligare att just anti-muslimer skulle ställa till med ett bombdåd än att muslimer skulle göra det.
Nä, terrorattentat i Gbg känns väldigt avlägset.
Citera
2010-10-29, 20:29
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Mjaaa... Skulle man plocka Sveriges terror-oskuld hade man nog riktat in sig på Stockholm, eller åtminstone Skåneregionen som profilerat sig mer i debatten kring muslimer.

Visst, det finns väl en del industrier o så i Gbg, men om man vill åt dem finns det väl ingen anledning att bomba centrala Gbg?
Det här med att Göteborg har stor invandring hade ju bara satt oss på tapeten om vi klagat på den, typ haft anti-muslimska demonstrationer eller dylikt. Med tanke på att vi för närvarande bygger en Moské på hisingen så är det troligare att just anti-muslimer skulle ställa till med ett bombdåd än att muslimer skulle göra det.
Nä, terrorattentat i Gbg känns väldigt avlägset.
Jo sedan finns det ju nötter utanför Göteborg som verkligen inte gillar Göteborg tänker på folk i min nuvarande stad.
Citera
2010-10-29, 20:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jo sedan finns det ju nötter utanför Göteborg som verkligen inte gillar Göteborg tänker på folk i min nuvarande stad.
Mölndal, Uddevalla?
Citera
2010-10-29, 20:31
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Upprepar, hotbilden någon? Gtbgs största problem är fukt och regn. Vem hatar detta?

Istället för att diskutera hotbild kan man ju vända på det och fråga: var är säkerheten sämst? Vill man döda en massa civila kanske det är enklare att göra det i Gbg än någon annan stad. Inte för att polisen gör något fantastiskt arbete någonstans i landet, men jag skulle påstå att kåren är ökänt inkompetent i götet.
Citera
2010-10-29, 20:32
Medlem
fluff995s avatar
Citat:

Kungsbacka? Borås?

Edit: Orust?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in