2010-10-29, 13:53
Medlem
Weirdo021s avatar
Hej alla kunniga och hjälpsamma!

I sommras köpte jag en Acer AS5738ZG. Sen i måndags har den börjat frysa i tid och otid och det enda som går att göra är att använda power-off knappen. Jag har uppdaterat bios men det hjälpte inte. Det spelar heller ingen roll vad man gör, den kan stå på utan att någon använder den men den fryser ändå. Detta händer vid tidintervaller runt någon timme, men varierar. OS är Win 7 x86.

Länk till datorn: http://www.netonnet.se/art/butik/hel...b/136279.5316/

Har försökt med Acers support som är komplett värdelös. Deras hemsida strulade när man skulle skicka in ett formulär så det var komplett omöjligt, jag ringde igår men det var brutala kötider så dom skulle ringa upp inom ett dygn.
Senast redigerad av Weirdo021 2010-10-29 kl. 14:25.
Citera
2010-10-29, 15:08
Medlem
DollarMakers avatar
min första tanke är att det är damm inne i laptoppen,så testa att dammsug inne i den ,öppna
luckan och dammsug försiktigt med någon smal munstycke inne där,men munstycket får inte röra något inne,så var jätte försiktig..testa detta...
Citera
2010-10-29, 15:14
Medlem
Weirdo021s avatar
Tack så mycket! Skall testa det sen! Frågan är ifall garantin gäller då man själv öppnar datorn.
Citera
2010-10-29, 15:29
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weirdo021
Tack så mycket! Skall testa det sen! Frågan är ifall garantin gäller då man själv öppnar datorn.
egentligen vill supporten att man ska lämna in denna för en rengöring invändigt.men det brukar vara långa väntetider när man lämnar in den ,.men gör man det försiktigt med dammsugningen så ska det inte vara någon problem,om inte detta hjälper så har du ju garantin kvar..eller du kanske kan höra med supporten om detta ...
Citera
2010-10-29, 15:36
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
egentligen vill supporten att man ska lämna in denna för en rengöring invändigt.men det brukar vara långa väntetider när man lämnar in den ,.men gör man det försiktigt med dammsugningen så ska det inte vara någon problem,om inte detta hjälper så har du ju garantin kvar..eller du kanske kan höra med supporten om detta ...
du kan skanna datorn med denna,först eller om du har gjort det,gratis program
skanna och rensa
http://www.mjukvara.se/malwarebytes-antimalware

jätte bra program...
Citera
2010-10-29, 15:44
Medlem
[SIC]s avatar
Sist(!) jag lämnade in min aspire så tog det en dag på service i tyskland, dock så höll ups och strulade så allt som allt det det en vecka haha det jag vill ha sagt är att servicen är helt okej och mer än en vecka brukar det inte ta men jag köper definitivt inte acer nästa gång.
Köpte en 8930g för 10 loppor för ca 2år sen och den var inne på service 7ggr innan jag fick en ny 8935g som hittills varit inne 3 eller 4 ggr tror, har tappat räkningen så att säga haha.

Hursomhelst så lämna in den, det kostar inget och tar bara en vecka...

EDIT: Lat som jag är, är det någon som har nån koll på detta dilemma?
1394 ohci compliant host controller windows 7 (kod 43)
Har ingen aning om var det kommer ifrån, enda som jag pillat på är mods till new vegas?

http://social.answers.microsoft.com/...7-212acbf01b09

LAN drivisar är det vettigaste jag hittar på acer, är det den måntro?

Tack på förhud
Senast redigerad av [SIC] 2010-10-29 kl. 15:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in