• 2
  • 3
2010-10-30, 17:03
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Trevligt . Jag är alltid öppen för nya recept och tekniker. PM:ar omedelbart.

Ett roligt sammanträffande. Tittade på "The Hairy Bikers" igår och de besökte bland annat Bangalore på sin Indiska resa .

~Paul~
Ja dom är rätt roliga. Vad gjorde dom för käk?
Citera
2012-02-22, 14:53
Medlem
färska curryblad,

I sthlm är det enda stället -tror jag - som har färska curryblad Taj Mahal som ligger en bra bit upp på Drottninggatan, i backen strax innan handelshögskolan.... men de har bara såna när det är säsong, när det nu är... då kan man köpa en påse och stoppa i frysen

de tappar som sagt smak snabbt och funkar bara sådär torkade... det är också rätt svårkokta torra så det tar tid innan de löses upp

nu till min fråga: kryddhandlaren på ringvägen i sthlm (vad den nu heter) sa att curryblad växer bra i sverige som ett ogräs i stil med mynta... så min fråga är om någon vet hur man får tag i frön... för nu är det dags att plantera så man kan ha en buske på balkongen över sommaren

jag har inte ens hittat några internationella frösajter som säljer sådana... ännu mindre färdiga plantor

svår fråga, men flashback är ju fullt med smarta detektiver

plantan heter
Murraya koenigii

när man en gång testat färska curryblad i en gryta så är det svårt att glömma hur gott det är

det är lite OT... men china trading (eller vad den nu heter, man går ner i en källare) på ringvägen i sthlm (nära kryddbutiken som jag inte heller vet vad den heter) säljer indiskt ost, paneer, i kyldisk... den är bra och det är inte lätt att få tag på annars

/kettil
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in