Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-28, 20:22
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jag vet att det finns på andra versioner av vBulletin, att man kan göra snabbposter då alltså. I slutet av en sida på tråden kan man alltså posta en snabbpost utan att behöva ladda en sida.

På andra forum jag använder är detta väldigt användbart. Skulle detta vara något för Flashback?
Citera
2010-10-28, 20:51
Medlem
katastrofernas avatar
Helt klart en funktion som är guld värd.
Citera
2010-10-28, 20:59
Medlem
st0ckiss avatar
Nej, jag tror bara det skulle leda till mer skräpinlägg, oneliners och massa OT
Citera
2010-10-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, jag tror bara det skulle leda till mer skräpinlägg, oneliners och massa OT

På grund av att det blir mycket smidigare och går snabbare att posta så tror jag också att det kommer få denna effekten.
Citera
2010-10-28, 21:07
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag vet att det finns på andra versioner av vBulletin, att man kan göra snabbposter då alltså. I slutet av en sida på tråden kan man alltså posta en snabbpost utan att behöva ladda en sida.

På andra forum jag använder är detta väldigt användbart. Skulle detta vara något för Flashback?
Jag har sett den där funktionen men aldrig blivit riktigt klok på vad som är bra med den.

Kan du utveckla lite?
Citera
2010-10-28, 21:13
Moderator
Jeckes avatar
Jag har också sett den funktionen på andra forum, och jag misstänker att man har tagit bort den medvetet i FB.....

Det är en funktion som uppmuntrar till "+1" inlägg och liknande, och saknar därmed något djupare syfte.
Citera
2010-10-28, 21:29
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag har sett den där funktionen men aldrig blivit riktigt klok på vad som är bra med den.

Kan du utveckla lite?

Det är smidigt att posta inlägg. Om du till exempel sitter på en iPhone är det mycket smidigare, men även om du sitter vid en vanlig dator.

Jag tycker det är tråkigt att många fina förslag inte blir implementerade för att "de kan medföra mer skit", när det också kan vara en utveckling för forumet. Genom att säga så gör ju att de som postar skit vinner. Istället röstar jag för hårdare tag mot "+1"- och "Tar du den i tvåan"-inlägg.

På senare tid har väl Flashback blivit mer och mer inaktivt så några förslag som gör forumet mer lättanvänt skulle passa bra.
Citera
2010-10-28, 21:33
Medlem
Zwerchstands avatar
"På senare tid har väl Flashback blivit mer och mer inaktivt"?!
Citera
2010-10-28, 21:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det är smidigt att posta inlägg. Om du till exempel sitter på en iPhone är det mycket smidigare, men även om du sitter vid en vanlig dator.

Jag tycker det är tråkigt att många fina förslag inte blir implementerade för att "de kan medföra mer skit", när det också kan vara en utveckling för forumet. Genom att säga så gör ju att de som postar skit vinner. Istället röstar jag för hårdare tag mot "+1"- och "Tar du den i tvåan"-inlägg.

På senare tid har väl Flashback blivit mer och mer inaktivt så några förslag som gör forumet mer lättanvänt skulle passa bra.
Men helt allvarligt, om vi bortser från iPhone och sådant och tänker oss att jag sitter vid datorn istället. Vad är då fördelarna med det?
Citera
2010-10-28, 21:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Men helt allvarligt, om vi bortser från iPhone och sådant och tänker oss att jag sitter vid datorn istället. Vad är då fördelarna med det?

Att det går snabbare att posta. Om du ändå inte ska citera någon så kan du använda snabbpostfunktionen.
Citera
2010-10-28, 21:50
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Att det går snabbare att posta. Om du ändå inte ska citera någon så kan du använda snabbpostfunktionen.
Vad är skillnaden mot att klicka på knappen "Svara ämne"? Helt allvarligt, vi har/hade den funktionen i Outlaw men jag förstod aldrig vitsen med den och jag är osäker på om någon annan gjorde det.
Citera
2010-10-28, 21:55
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Vad är skillnaden mot att klicka på knappen "Svara ämne"? Helt allvarligt, vi har/hade den funktionen i Outlaw men jag förstod aldrig vitsen med den och jag är osäker på om någon annan gjorde det.

Det är väl självklart vad vitsen är? Istället för att trycka svara på ämne och ladda en ny sida kan du skriva direkt vad du vill posta och trycka på sänd. Det sparar en viss tid om man postar flitigt, däremot anser jag inte att det ger någon större fördel mot att trycka på svara ämne istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in