Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
Min OLED har en skärmsläckare som kickar in, så det blir ingen inbränning.
Jag blev inte lurad, jag valde omsorgsfullt, och köpte inget budgetskit, utan en dyr och bra OLED jag är nöjd med.
Och såklart inte på en av ladorna, utan Hembiobutiken.
Tycker absolut du ska köpa billig skit istället, det verkar du ju gilla det.
Trodde du ville diskutera kvalitet, men insåg att detta är Flashback, och inte ett av de många hemmabioforum jag vanligen hänger på.
Kör hårt med budget-LCD, vad kan gå fel gör en snubbe som du? Du har ju full koll på elförbrukning och så
Ge dig nu, du är en n00b, jag har haft hemmabio i tjugofem år, både TV och projektor, du fånar dig om strömförbrukning och inbränning?
LCD? På riktigt?
Men vad duktigt av dig – Hembiobutiken – en riktig finsmakare är du alltså! Som om TV:n blir bättre av att man köper samma modell i någon dyr, liten affär, när samma modell säljs på MediaMarkt för ett lägre pris. Men visst, Hembiobutiken har väl välsignat din TV med handpåläggning så att bildkvalitén blir riktigt crisp!
Trots att du påstår dig vara så påläst, så blev du ändå lurad till att lägga en tusenlapp extra på att någon snubbe i TV-affären skulle gå in i inställningarna på TV:n och byta "Preset" till "Standard" åt dig, så att du får en "kalibrerad" bild.

Nu sitter du väl där med din TV och mår gott över att den är "kalibrerad", och vågar inte röra bildinställningarna som du lagt en tusenlapp på att få konfigurerade.
Jag var inne på Elgiganten idag, och de hade ställt upp två varianter av samma TV, där den ena var "kalibrerad" och den andra körde "fabriksinställningar". Men den kalibrerade hade en mer dassig och tråkig bild, medan den med fabriksinställningar var mer attraktiv. Bilden blir inte objektivt bättre av att den är mer "naturlig". Det är subjektivt och man kan få roligare och härligare bild som passar ens egna preferenser ifall man går in och ändrar i inställningarna. Men gör du det så är din "kalibrering" pengar i sjön, så jag förstår att du inte vågar ändra dem nu.
Åh, vad duktig och erfaren du är! Suttit framför TV:n i 25 år, och både TV och projektor! Vilket mastigt CV du har! Jag tror att Gud kommer bli väldigt imponerad när du möter honom efter döden och Han ser dina meriter.
Som om det är en avancerad vetenskap att läsa på om en bildskärm.

Tyvärr, men det är inte raketforskning att ta reda på lite basic fakta innan man gör ett inköp. Man behöver inte gå till butiken och bli lurad av en säljare.
Vilken tur att det du köpte var en dyr TV. Det är viktigt att något kostar mycket. Kvalitén blir automatiskt bättre då, och man får mycket status. Och allt som inte är dyrt, är automatiskt "billig skit" ja. Hahaha

Du låter minst sagt patetisk när du tar det här med TV-apparater så personligt och blir så förolämpad av att du inte blir behandlad med respekt för din enorma och dyra pjäs på TV-bänken. För andra finns det viktigare saker i livet än att slösa bort sitt liv framför TV:n och runka över hur bra bildkvalité man har.
Man kan få en otroligt bra TV i prisklassen 5000-10000 kr också. Man behöver inte lägga mycket mer pengar än så. Men det kanske jag inte skulle säga, för då får du ju sådan ångest över alla pengar du har satt sprätt på när du köpte din TV, som är omodern om ett år när nästa modell kommit ut.