2015-08-16, 16:11
Medlem
Hubbe11s avatar
funderar på detta med 4k. kollar mest på tv via en stationär dator som är kopplad till tv alltså blir tv även skärm till dator. vet att inte mycket visas i 4k men som bildskärm till en dator så borde 4k vara bättre än vanlig hdtv?
Citera
2015-08-18, 19:42
Medlem
Dan88s avatar
Behöver hjälp!

Min tv gick sönder idag när jag dammsög

Ska köpa en ny, vill ha ca 42 tums och 4K. Den måste även vara bra för tv spel och ha ett ställ på mitten av tven för att passa min tv bänk.

Hittade denna som verkar perfekt: http://www.mediamarkt.se/mcs/product/_PANASONIC-TX-43CX740E,90952,2153423.html?langId=-16

Försöker hitta recensioner online men hittar inget. Någon tv expert som kan säga om den är bra?
Citera
2015-08-20, 18:27
Medlem
Weird.s avatar
Hej!

Jag är ute efter en 50-55 tummare som ska användas till att kolla på fotboll och lira ps4 på. Min budget ligger på 5-10 k.

Vad tycks om denna? https://www.komplett.se/samsung-50-led-smart-tv-ue50h5505/813630#
Citera
2015-08-22, 21:29
Medlem
iC0REs avatar
TV stänger av sig själv

Tjäna

Har ett problem med min Tv. Det funkar perfecto när jag kollar på TV men om jag använder en DVD spelare eller kopplar den till min dator så stänger den av sig efter ett antal minuter. Lampan lyser fortfarande grönt som om den är på med skärmen är svart och om jag vill få nån bild igen måste jag koppla ut och in strömkabeln. Någon som vet vad detta kan bero på? Som sagt, detta händer enbart när jag kollar på DVD eller använder den som skärm till pcn.
Citera
2015-08-22, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iC0RE
Tjäna

Har ett problem med min Tv. Det funkar perfecto när jag kollar på TV men om jag använder en DVD spelare eller kopplar den till min dator så stänger den av sig efter ett antal minuter. Lampan lyser fortfarande grönt som om den är på med skärmen är svart och om jag vill få nån bild igen måste jag koppla ut och in strömkabeln. Någon som vet vad detta kan bero på? Som sagt, detta händer enbart när jag kollar på DVD eller använder den som skärm till pcn.

Har du testat att stänga av och sätta på den?
Citera
2015-08-22, 21:36
Medlem
iC0REs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danello
Har du testat att stänga av och sätta på den?

Nja det går inte att stänga av den på det "vanliga" sättet. Men har testat dra ut strömkabeln så ja!
Citera
2015-08-22, 22:12
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Låter som någon form av powersaving, när den inte tar emot signal via antenn eller fjärrkontrollen.

Kolla inställningarna så hittar du säkert något som kan inaktiveras rörande power eller sleep.
Citera
2015-08-22, 22:17
Medlem
iC0REs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Låter som någon form av powersaving, när den inte tar emot signal via antenn eller fjärrkontrollen.

Kolla inställningarna så hittar du säkert något som kan inaktiveras rörande power eller sleep.

Japp det var också en av dom första grejerna jag gjorde, jag stängde av sleep funktionen men problemet kvarstår.
Citera
2015-08-22, 22:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Min teve stänger också ner efter några timmar. I inställningarna kan man bara ställa in om den ska stänga efter 1 eller 2 timmar men ingen avstängning av funktionen. I manualen står det att det är ett skydd för att inte förstöra skärmen när man kör den mot dator eller dvd.

Kolla hur det står i din manual om saken.
Citera
2015-08-22, 23:42
Medlem
iC0REs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Min teve stänger också ner efter några timmar. I inställningarna kan man bara ställa in om den ska stänga efter 1 eller 2 timmar men ingen avstängning av funktionen. I manualen står det att det är ett skydd för att inte förstöra skärmen när man kör den mot dator eller dvd.

Kolla hur det står i din manual om saken.

Aa, det som får mig att tro att det inte är så är att det är så oregelbundet. Ena stunden kan man köra den som skärm/DVD i två timmar nästa stund så stänger den av sig efter 2 sekunder.

Men tack för tipset ska se om jag hittar nån manual!
Citera
2015-08-24, 21:42
Medlem
Nikeniks avatar
Funderar på att köpa ny teve. En 48tum Samsung förmodligen...

Någon som vet hur mycket dom brukar sjunka i pris i mellandagarna efter jul?
En teve som kostar 8k nu, vad kostar den på mellandagsrean?

Vill helst bara ha en bildskärm med bra kontrast och ljusstyrka. Ingen smart-teve eller uppskalning eller "färgförbättring".
Citera
2015-08-28, 21:53
Medlem
Hjälp med tv köp

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TX55CXC725/panasonic-55-3d-smart-4k-led-tv-tx-55cx#tab-more-info

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55PFT6510/philips-55-3d-led-smart-tv-55pft6510#tab-more-info

Har kollat på dessa två, vad anser ni? Kommer spela mycket med PS4 o fifa 16. Eller har ni förslag på bättre tv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in