Har dom nya tv-apparaterna med Ultra-HD bättre bild -rent generellt alltså- än vanlig fullHD?
När det gäller vanligt tv-tittande på HD-kanaler alltså. Dom är ju ganska mycket dyrare och onödigt att betala för en grej som inte betyder något.?
Ultrahd blir, om något, sämre än full hd på hdkanaler. Detta eftersom tv:n måste koda om bilden. Det finns inte mycket i ultrahd (4K) i dagsläget på tv, och när de väl släpps så är det 8k som kommer att säljas. Satsa på en Full HD-upplöst skärm.
Behöver en ny TV. Men är osäker på om jag ska köpa en 50" till vardagsrummet där jag har en 42" där idag. Men behöver framför allt en ny tv i mitt sovrum där jag tänkte sätta upp den på en vridbar arm. Så antingen köper jag en 50" till vardagsrummet och tar 42"an till mitt sovrum eller så behåller jag 42"an och köper en ny typ 32-37" .
Den tvn jag ska byta ut är från 2009 typ en av philips första "flatscreens".
Vill inte lägga så mycket heller typ max 4000. Vet att det är lite snålt för en TV.
Tänkte köpa denna men är osäker på om den är prisvärd? Sen att alla säger "köp inte 4k" har jag en motfråga; Den dagen 4k blir en relevant tv apparat är det korkat att ha en full HD då? Jag har en Sony halvHD i snart 10 år för fan, de håller ju så länge och då kan man väl lika gärna köpa en 4k nu? Det är väl inte så att 4k blir bättre om de köps en senare version än nu?
Tacksam för svar! Om du tycker jag gjort fel val av denna länka gärna den DU tycker jag ska köpa, OBS! Minst 55 tum!
Tjena! Tänkte köpa en ny TV och den jag funderar på är länkad ovanför, känns den prisvärd för er som har lite mer koll på tekniken? Jag är intresserad utav 50 tums eller högre om ni vet en annan variant som är mer prisvärd länka på!
Tjena! Tänkte köpa en ny TV och den jag funderar på är länkad ovanför, känns den prisvärd för er som har lite mer koll på tekniken? Jag är intresserad utav 50 tums eller högre om ni vet en annan variant som är mer prisvärd länka på!
Tacksam för hjälp!
Skulle vilja påstå att just Samsung är det bästa du kan köpa.
Tänkte köpa denna men är osäker på om den är prisvärd? Sen att alla säger "köp inte 4k" har jag en motfråga; Den dagen 4k blir en relevant tv apparat är det korkat att ha en full HD då? Jag har en Sony halvHD i snart 10 år för fan, de håller ju så länge och då kan man väl lika gärna köpa en 4k nu? Det är väl inte så att 4k blir bättre om de köps en senare version än nu?
Tacksam för svar! Om du tycker jag gjort fel val av denna länka gärna den DU tycker jag ska köpa, OBS! Minst 55 tum!
Problemet är den att den dagen som 4k sänds så kommer tv:n att vara omodern. Om det inte gör dig någonting, så slå till.