2014-08-22, 19:32
Medlem
Jag är ute efter en ny tv och har bestämt mig för att jag vill ha en Samsung.

Vilka av dessa 2 skulle du rekommendera mig att köpa?

https://www.komplett.se/samsung-55-3d-led-smart-tv-ue55h6505/811979

https://www.komplett.se/samsung-55-uhd-led-smart-tv-ue55hu6905/811970

Om ingen av dom, kom gärna med förslag på andra Samsung 55 tum

Mvh!
Citera
2014-08-24, 23:38
Medlem
downbelows avatar
Nu när det finns massa next-gen konsoller man måste köpa så vill jag kanske köpa en bättre tv.

Vilken tv passar bäst till ps4 eller xbox one
Hade tänkt mig runt 5000 kr. + - nån tusenlapp.
minst 42 tums.
Jag vill ha klara färger och där man verkligen märker av den nya grafiken.

Gärna länkar eller egna tips och råd.
Citera
2014-08-25, 14:43
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Man får aldrig hjälp i denna tråden längre..
Citera
2014-09-03, 19:50
Medlem
Jag tror detta är rätt ställe att ställa denna frågan på och den lyder så här.
Att jag har köpt en dator av märket ASUS Transformer Book T200TA och den har bara HDMI-micro ingång, men nu är de så att jag har en bildskärm med VGA kabel och nu är min fråga att går det att koppla det med dom här två sakerna som jag länkar.

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-adaptrar/hdmi/signalomvandlare/hdmi-till-vga-adapter-med-ljud-p69022

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/hdmi/micro-hdmi/micro-hdmi-adapter-p98790

Hoppas någon har ett bra svar.
Citera
2014-09-09, 14:38
Medlem
Tips på ny, billig TV? Är inte speciellt kräsen, vill bara ha något som duger!
Citera
2014-09-09, 23:00
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Man får aldrig hjälp i denna tråden längre..

För samma frågor ställs konstant och ingen lär sig något.

Till er som funderar på UHD. Tyckte ni att bilden blev sämre när ni skaffade en HDTV? Gissa hur vanlig TV kommer se ut uppblåst på en UHD-skärm. Ska ni "bara" använda den som datamonitor eller bara se på Blu-ray (riktig Blu-ray, inte nedladdade 5Gb rippar) eller bestämt er för att köpa en 4K-spelare 2015 om de släpps då, så visst. Om det lockar så köp, annars så är det bortkastat.
Citera
2014-09-11, 17:54
Medlem
Skullheads avatar
UE58H5205XXE bra tv?

Ska köpa ny tv men har ingen möjligt att åka och kolla på den så tänkte om någon har sett denna? Kostar 6990 på elgiganten just nu. Jag kommer använda den mest till film och ps4. Om inte finns det någon vettig 55+" för 7000? Både plasma och led är okej
Citera
2014-09-11, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Plasma har bäst bild, läs seriösa tester så får du själv se.

Moderna Plasmor kan inte bilden bränna fast så den syns när du kollar på något annat. Det kan dock i början av dess livstid ge antydan till att den fått en innbränning när man tex kollar på en helt vit bild men om du kör en film kan du inte se det. Efter ett tag av vanligt tv tittande så kommer den "inbrända" loggan att helt vara borta.

Tyvärr är det många som köper sämre tv-apparater i tron att det är en mycket bättre tv än en plasma för att dess rykte om inbränning envisats om att ligga kvar.

I instruktionsmanualen till min plasma står det att bilden kan frysa ute i panelens kanter om bildformatet är inställt på 4:3 under en längre tid.

Om man ofta ser filmer där bilden inte fyller upp hela skärmen - innebär detta då på något sätt en risk för inbränning?
Citera
2014-09-14, 12:30
Medlem
Kafferastens avatar
Sugen på en riktigt stor tv som jag också vill använda som datorskärm. Minst 65 tum tänkte jag. Med en sprillans ny stationär dator borde man kunna få bra bild till en hyfsat ny tv? Frågan är dock vad man bör tänka på för att få bra bild? Funderar på en LED-TV i alla fall för dom börjar bli hyfsat billiga nu även när dom är stora. Kan tänka mig att lägga 35k max dock.

Någon som testat en OLED som datorskärm? Eller en 4K Ultra HD? Blir det bättre bild även om man använder dom till dator? Eller kanske sämre? För dom är väl anpassade för tv-tittande så det kan väl gå åt bägge håll så att säga.
Citera
2014-09-15, 01:51
Medlem
Hej! är sugen på att köpa ps4 och givetvis då en ny tv som är så bra som möjligt att spela på för ca 4-5000 kr, någon som har några tips om vad jag ska leta efter och vad för tekniska specifikationer som krävs för att ps4 ska prestera så bra och vackert som möjligt?
Citera
2014-09-15, 14:15
Medlem
Jag skaffade mig en panasonic TX-P42ST60Y för en tid sedan och nu ett hemmabio från philips, jag har kopplat in datorn till tven via hdmi och DVDn och tven via toslink kabel, men jag får endast ut ljud via subwoofern och två asv högtlarna, är det någon till kabel som jag lär införskaffa? Mvh Jonas
Citera
2014-09-17, 13:53
Medlem
maxdalaxs avatar
Vad skulle ni säga om denna TV ifrån Thomson?

48" LED, Full HD, 100Hz - 3490:- .

Studentplånboken gillar specsen, men vad säger ni om Thomson och TV:n? Smartfunktioner behöver jag inte då jag redan besitter en Chromecast. HDMI-ingångar behöver jag bara 2 st.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in