2013-02-27, 19:04
Medlem
Fettohanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceman-84
Ok men spelar nog mer spel & kollar sport än kollar film..men kolla film är också nice

Jag tycker plasma är bättre än lcd, här är en länk där det står om skillnaderna http://www.bast-i-test.se/tester_pa_basta/platt_tv.html
Citera
2013-02-28, 01:53
Medlem
KurtAktsams avatar
När är det värt att köpa en LED TV i storleken runt 40"-50" ?

Mitt syfte är att titta på jättemycket Discovery HD, National Geo osv. Självklart också TV-spel.

Jag har förstått att det är LED Tv som gäller för den bästa bilden, men när är det som bäst att slå till? Vad jag har förstått så kommer det (eller så kanske den redan kommit) en dundertv nu snart som är så bra så man tror man drömmer, eller så.. Jag har bara sett några lösa rykten i olika tidningar och kan därför inte säga till 100% att jag vet vad som gäller, vilket ni troligen gör i tråden.

Så...Är det lika värt att slå till på en LED Tv i en kampanj eller kanske det är bättre att vänta till mitten av sommaren eller mot vintern? Vad är ett rimligt pris för en 42" LED Tv these days?

Mvh

Kurre Aktsam
Citera
2013-02-28, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtAktsam
När är det värt att köpa en LED TV i storleken runt 40"-50" ?

Mitt syfte är att titta på jättemycket Discovery HD, National Geo osv. Självklart också TV-spel.

Jag har förstått att det är LED Tv som gäller för den bästa bilden, men när är det som bäst att slå till? Vad jag har förstått så kommer det (eller så kanske den redan kommit) en dundertv nu snart som är så bra så man tror man drömmer, eller så.. Jag har bara sett några lösa rykten i olika tidningar och kan därför inte säga till 100% att jag vet vad som gäller, vilket ni troligen gör i tråden.

Så...Är det lika värt att slå till på en LED Tv i en kampanj eller kanske det är bättre att vänta till mitten av sommaren eller mot vintern? Vad är ett rimligt pris för en 42" LED Tv these days?

Mvh

Kurre Aktsam

Vill man ha bäst bild så är det plasma som gäller. Jag tycker du ska glömma LCD och satsa på en fin plasma från Panasonic.

Vill du komma undan billigt så är denna annars ett kanonköp: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746310

Angående den nya dundertvn "Oled-tv" så kommer det ta några år innan priserna ligger på rimliga nivåer.
Citera
2013-02-28, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eclair
På flera Social Engineering forum finns det tillgång till "Amazon receipt generator". Så ett Amazonkvitto är absolut ingen garanti för att dem är äkta, om du inte ringt till butiken och kollat så att kvittot verkligen existerar i verkligheten.
Det var ett riktigt par jag fick. Men tack!
Citera
2013-02-28, 12:31
Medlem
KurtAktsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchokladglass
Vill man ha bäst bild så är det plasma som gäller. Jag tycker du ska glömma LCD och satsa på en fin plasma från Panasonic.

Vill du komma undan billigt så är denna annars ett kanonköp: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746310

Angående den nya dundertvn "Oled-tv" så kommer det ta några år innan priserna ligger på rimliga nivåer.

Va? Är det bäst bild på plasma? Det känns ju inte rimligt.. Kom inte plasma före LCD? Fast det har väl egentligen inget med saken att göra, men det känns som att en "standard" LCD är bättre än en "standard" Plasma.. Vi har ju en plasma nu som vi fick från svärfar. Den är väl kanske omkring 4 år gammal och jag vet inte vad det är för TV, men den är bra för TV spel åtminstone (BF3)... Det enda jag är lite trött på gällande plasma är att bildjäveln bränner fast när jag råkar somna i soffan och PS3 går i viloläge så att det kommer upp en ruta - "Tryck på knappen för att starta din ps3 kontroll".. Den jävla rutan sitter kvar i flera timmar även om jag tittar på TV sen.
Citera
2013-02-28, 12:42
Medlem
alroberts avatar
ska snart köpa mig en ny tv, det blir en tv med passiv 3d och frågan jag har är hur blir det med 3d film?

jag har en 3D bluray spelare hemma och undrar.. på aktiv så kör man ju specifika filmer för 3d, men med det passiva kan man ju stoppa i en helt vanlig dvd och köra 3d. Det jag alltså undrar är om jag slänger i en 3d film i min bluray spelare går det med den passiva tvn?

anledningen till att jag frågar detta är ju för att filmerna som är till för 3d är ju lite roligare än att se en som inte är gjord för 3d vilket bara är jobbigt för ögonen utan någon som helst effekt
Citera
2013-02-28, 13:36
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Va? Är det bäst bild på plasma? Det känns ju inte rimligt.. Kom inte plasma före LCD? Fast det har väl egentligen inget med saken att göra, men det känns som att en "standard" LCD är bättre än en "standard" Plasma.. Vi har ju en plasma nu som vi fick från svärfar. Den är väl kanske omkring 4 år gammal och jag vet inte vad det är för TV, men den är bra för TV spel åtminstone (BF3)... Det enda jag är lite trött på gällande plasma är att bildjäveln bränner fast när jag råkar somna i soffan och PS3 går i viloläge så att det kommer upp en ruta - "Tryck på knappen för att starta din ps3 kontroll".. Den jävla rutan sitter kvar i flera timmar även om jag tittar på TV sen.

Plasma har bäst bild, läs seriösa tester så får du själv se.

Moderna Plasmor kan inte bilden bränna fast så den syns när du kollar på något annat. Det kan dock i början av dess livstid ge antydan till att den fått en innbränning när man tex kollar på en helt vit bild men om du kör en film kan du inte se det. Efter ett tag av vanligt tv tittande så kommer den "inbrända" loggan att helt vara borta.

Tyvärr är det många som köper sämre tv-apparater i tron att det är en mycket bättre tv än en plasma för att dess rykte om inbränning envisats om att ligga kvar.
Citera
2013-02-28, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajmtajm
Vill du köpa en Samsung med det priset som du säger så rekommenderar jag starkt denna maskin.

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE46ES6805XXE/samsung-46-3d-led-smart-tv-ue46es6805

Snabb, grymt bra bild, bra "Smartfunktioner", 3D-funktionen väldigt bra.

Tack för tipset! ska fundera vidare
Citera
2013-02-28, 17:25
Medlem
mario.ms avatar
Funderar på ett par Bose MIE2, några synpunkter om hörlurarna?
Citera
2013-02-28, 17:30
Medlem
Citat:

haha nej. Det är bäst bild på Plasma. Kolla in AVSForum, om du inte sitter i ljust rum är plasma bäst.

Och som du säger, den du har är 4år gammal. Tillfälliga inbärnningar är inte vanliga så länge längre + att TVn borde ju slå av sig själv om du sommar...
Citera
2013-02-28, 20:57
Medlem
Kethrs avatar
Tt eSPORTS Shock Gaming Headset

Köpte dessa lurar för 2-3 veckor sedan, helt klart värda sina 300kr dock så kan jag tycka att de kan spänna lite väll hårt mot huvudet när man har de på under en längre period.

Underbart även med den låååånga sladden!

4/5 får de av mig!
Citera
2013-02-28, 21:12
Medlem
Idroids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taggas
Är sugen på ett par nya in-ear hörlurar och hoppas få hjälp av expertisen!

Lyssnar mestadels på pop/rock men även endel på talböcker.
Det viktigt att det finns en microfon på sladden då jag kommer använda som headset till mobiltelefonen (LG Nexus 4).

Hörlurarna kommer används när jag cyklar/går men även på gymmet och somsagt vid telefonsamtal.

Budget på kring 500kr, kan sträcka mig uppåt en bit om det krävs.

Tack på förhand!

Svårt att hitta hörlurar som har knappar som fungerar med android, tyvärr!
På XDA såg jag att Klipsch Image s4A verkar fungera med nexus 4.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=968915
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in