Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
1. Vad lyssnar du på för musik? 2. Vad är vikigt för dig ljudmässigt? 3. Hur kommer du driva dom?
4. Hur kommer du använda dom? 5. Budget? 6. In-ear, earbud, on-ear eller over-ear?
7. Annat som är viktigt? 8. Kom tillbaka till tråden efter 20h inspelning och ge din feedback på lurarna!
1. Hiphop, elektronisk men även en del rock. 2. Fylligt ljud. Gillar fet bas. 3. Datorn
5. 2000-3000 kr 6. on-ear och over-ear
Om du investerar i en hörlur för 3000kr så är det nästan en skymf att driva dom från datorns dåliga inbyggda ljudkort. Jag vet inte hur kunnig du är men vissa hörlurar behöver en hörlursförsärkare för att låta riktigt bra eller ens komma upp i ljudnivå. Om jag hade 3000kr hade jag investerat i en DAC/amp + hörlur för att få maximalt bra ljud eller investerat i en hygglig DAC/amp senare.
Denon D2000 tror jag skulle passa dig bra ljudmässigt. Dessutom ganska lättdriven. Tyvärr så har Denon slutat sälja dessa, men dom finns kvar att köpa på en mängd ställen på nätet som har dom i lager fortfarande. En Zero DAC är rapporterad att ha bra synergi med dessa lurar. En billigare kombo som Fiio E10 kommer också fungera men jag gissar att den har inte samma nivå av förfining.
En billigare Fischer Audio FA-011 + Aune X1 Mini är också en kombination som slår betydligt högre än vad du någonsin kan köpa i Sverige för 3000. Tyvärr är FA-011 svår att få tag på idag. Om du kör översättning på denna sidan kan det gå.
http://fischer-products.com/
Annars kan en Audio Technica M50 är ett alternativ om du vill hitta något i Sverige. Fyllig något upphöjd bas men inget basmonster. Med EQ så kan man få dom att låta betydligt mer bastunga om man önskar.
Även en Ultrasone HFI-780 skulle kunna fungera.