2012-07-08, 19:30
Medlem
globglobas avatar
Köp ett par Sennheiser får du ett par riktiga lurar istället.

Skulle dock aldrig handla ifrån den där sidan de kan ju för fan inte ens stava , blattar säkert
Citera
2012-07-08, 19:52
Medlem
Kan inte alla bara ösa in med mail om att vi vill beställa massor med lurar? Ser hur de svarar
Citera
2012-07-08, 19:55
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
1. Vad lyssnar du på för musik? 2. Vad är vikigt för dig ljudmässigt? 3. Hur kommer du driva dom?
4. Hur kommer du använda dom? 5. Budget? 6. In-ear, earbud, on-ear eller over-ear?
7. Annat som är viktigt? 8. Kom tillbaka till tråden efter 20h inspelning och ge din feedback på lurarna!

1. Hiphop, elektronisk men även en del rock. 2. Fylligt ljud. Gillar fet bas. 3. Datorn
5. 2000-3000 kr 6. on-ear och over-ear

Om du investerar i en hörlur för 3000kr så är det nästan en skymf att driva dom från datorns dåliga inbyggda ljudkort. Jag vet inte hur kunnig du är men vissa hörlurar behöver en hörlursförsärkare för att låta riktigt bra eller ens komma upp i ljudnivå. Om jag hade 3000kr hade jag investerat i en DAC/amp + hörlur för att få maximalt bra ljud eller investerat i en hygglig DAC/amp senare.

Denon D2000 tror jag skulle passa dig bra ljudmässigt. Dessutom ganska lättdriven. Tyvärr så har Denon slutat sälja dessa, men dom finns kvar att köpa på en mängd ställen på nätet som har dom i lager fortfarande. En Zero DAC är rapporterad att ha bra synergi med dessa lurar. En billigare kombo som Fiio E10 kommer också fungera men jag gissar att den har inte samma nivå av förfining.

En billigare Fischer Audio FA-011 + Aune X1 Mini är också en kombination som slår betydligt högre än vad du någonsin kan köpa i Sverige för 3000. Tyvärr är FA-011 svår att få tag på idag. Om du kör översättning på denna sidan kan det gå. http://fischer-products.com/

Annars kan en Audio Technica M50 är ett alternativ om du vill hitta något i Sverige. Fyllig något upphöjd bas men inget basmonster. Med EQ så kan man få dom att låta betydligt mer bastunga om man önskar.
Även en Ultrasone HFI-780 skulle kunna fungera.
Citera
2012-07-08, 19:56
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Ljudupplevelsen är som bekant subjektiv. Jag har avverkat många dyra och billiga in-ear genom åren och är som sagt väldigt nöjd med C5.

Om jag får möjlighet att testa EPH-100 så ska jag definitivt göra det.

Du har givetvis helt rätt. Om du är nöjd är det det enda som betyder något.
Jag vill inte bara att någon nybörjare felaktigt ska tro att detta är något spektakulärt bra för priset, som det enligt mig inte är.
Senast redigerad av Runkpapper 2012-07-08 kl. 20:52.
Citera
2012-07-08, 19:58
Medlem
Livsituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenfelix
Kan inte alla bara ösa in med mail om att vi vill beställa massor med lurar? Ser hur de svarar

Skrev till dem att jag ville ha 10 st studios, men först ville jag ha namn eller adress för att försäkra mig om att det var äkta.
Citera
2012-07-08, 20:14
Medlem
midnightbeasts avatar
det är fake lurar ... drf är det ett sådant lågt pris !
Citera
2012-07-08, 20:44
Medlem
Alltså, att du ens frågar här på forumet om det är på riktigt eller fejk får dig att framstå som dum.

Gillar dock musiken på hemsidan
Citera
2012-07-08, 20:45
Medlem
Livsituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal-Barka
Alltså, att du ens frågar här på forumet om det är på riktigt eller fejk får dig att framstå som dum.

Gillar dock musiken på hemsidan

Som jag skrev innan så såg jag inte hemsidan förens jag hade postat detta. Tog länken från deras annons från blocket
Citera
2012-07-08, 20:59
Medlem
B´stards avatar
" 24 timmars ånger rätt"

Schyssta killar!

När det gäller alla sorters märkesprylar så finns det tusentals sidor som säljer fakes, och åter tusentals sidor som är fake i sig - du får alltså ö.h.t inga produkter levererade...
Citera
2012-07-08, 21:05
Medlem
1. Vad lyssnar du på för musik?
Jag lyssnar i princip på all slags musik men mest house, rock och hipphopp/rap.

2. Vad är vikigt för dig ljudmässigt?
Jag är inte så bra på ljud och så men vill jag vill ju att det ska vara klart ljud som låter bra och med en bas som dunkar på bra.

3. Hur kommer du driva dom?
iPhone 4/ Laptop

4. Hur kommer du använda dom?
När jag går, sitter på bussen och kolla på film på laptopen.

5. Budget?
1200-1500 kr

6. In-ear, earbud, on-ear eller over-ear?
One-ear eller over-ear ska det vara.

7. Annat som är viktigt?
-

8. Övriga funderingar?
Har kollat på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=144949 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=746144 Är någon av dom här något att köpa?
Citera
2012-07-08, 21:27
Avslutad
"Svar: Vi kan försäkra er om att dessa är äkta. Du har 24 timmars ånger rätt efter att du har fått paket!"

Om inte på grund av annat så brast det där, man har alltid 14 dagar.
Citera
2012-07-08, 21:28
Avslutad
Vi vill inte köpa från din sida. Känns fake alltihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in