2010-10-28, 17:44
Medlem
Hej! Jag har fastnat lite med Traderas API.
De har en funktion där man kan få ett token till sin applikation, så man får tillstånd att hämta och skicka data till ett Tradera-konto, men jag har inte lyckats fånga in värdet på tokenet i mina script.

Har ni några tips om vart man kan läsa mer om SOAP och API, Traderas dokumentation är ganska fattigt och deras forum är heldött.
Citera
2010-10-29, 12:38
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille.
Hej! Jag har fastnat lite med Traderas API.
De har en funktion där man kan få ett token till sin applikation, så man får tillstånd att hämta och skicka data till ett Tradera-konto, men jag har inte lyckats fånga in värdet på tokenet i mina script.

Har ni några tips om vart man kan läsa mer om SOAP och API, Traderas dokumentation är ganska fattigt och deras forum är heldött.
O'Reilly har ett par bra böcker om det. Finns att beställa på ex. Adlibris om du vill ha i tryckt form.
Citera
2010-10-29, 16:30
Medlem
Tack för tipset!
Jag hade tänkt att samla in data och göra en databas som jag kan använda när jag packar och skickar iväg saker, men Traderas API verkar vara lite för avancerat för mig just nu (har precis börjat lära mig php).
Det finns dock andra vägar att ta, med t.ex. file_get_contents, men det blir lite sidor att gå igenom för att samla in alla uppgifter, tänkte att det vore smidigare med API:n.
Tradera har även en egen funktion för att samla data i xml- och cvs-filer:
http://www.tradera.com/trader/export.aspx
Men då måste man skapa en fil varje gång man vill uppdatera databasen.
Citera
2010-10-30, 15:04
Medlem
Undrar över en annan sak i samma ämne:
Jag vill göra en array av en sträng som ser ut så här:
id,titel,datum,pris,alias,namn,email,frakt,status
Jag kan använda "," som separator, men hur hanterar man det enklast om titeln innehåller en eller flera ","?

exempel på strängen:
123456789,"3 koppar med assietter, sockerskål, gräddkanna ",2010-07-13T10:46:00+01:00,40,TraderaAlias,Förnamn Efternamn,email@hotmail.com,52,sold

Såg just att om titeln innehåller "," så får den citattecken i början och slutet. Men en del titlar har citattecken mitt i, t.ex.: "en kopp med fat, stämplad ""Rörstrand"""
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in