2010-11-07, 19:00
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är generellt ett jäkla otyg att sprida massa dynga, men oavsett att han hört det i andra hand så var han först men att verkligen sprida budskapet.

Han säger dessutom att han inte är döv men han skriver som han vore det.

om du läser på hans facebook står det att han är hörselskadad.
Citera
2010-11-07, 19:25
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka

Det spelar ingen roll. Man sprider inte ut sådana obekräftade struntrykten öppet på nätet. Dessutom som om de vore fakta. Barnen har nyss fått sin mamma mördad. Lite hänsyn kan man visa i den situationen.
Citera
2010-11-07, 19:27
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det spelar ingen roll. Man sprider inte ut sådana obekräftade struntrykten öppet på nätet. Barnen har nyss fått sin mamma mördad. Lite hänsyn kan man visa i den situationen.

Nej nej det va inte det jag menar, självklart sprider man inget sådant.
Han sa dock att killen inte är döv men ändå skriver som det å då sa jag att han var hörselskadad.

Och ja, sjukt att någon sprider ett sådant rykte.
Citera
2010-11-09, 16:58
Medlem
Kontakter inom dövvärlden och fick höra att GM inte har tagit självmord. Häktningsförhandling på måndag. Kan inte styrka uppgifterna men det är vad jag hört.
Citera
2010-11-09, 17:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka

Han skriver det själv på sin facebook, det är inget jag hittat på.

Citat:
Jag vet att det är mer typiskt döva som sprider rykten, själv är jag inte döv!
Citera
2010-11-09, 21:07
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han skriver det själv på sin facebook, det är inget jag hittat på.

Iofs skillnad på hörselskadad och döv.
Citera
2010-11-15, 16:35
Medlem
Quarrels avatar
Omhäktning idag efter förhandling. Åtal ska vara väckt 29 november.
Citera
2010-11-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtHansson
Sjukt! En son vid namn Joel Fougstedt är folkbokförd på samma adress, född 1994.

Ta gärna bort namnet på grabben.
Han har det svårt ändå.
Citera
2010-11-16, 17:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnagarn72
Ta gärna bort namnet på grabben.
Han har det svårt ändå.

Det går inte, men du sprider själv namnet vidare och det i slutet på tråden. Vill du själv inte vara orsak till att hans namn sprids bör du redigera bort namnet i ditt inlägg, du har en timme på dig.
Citera
2010-11-16, 20:53
Medlem
Roedoress avatar
Barnen är tydligen hos GM´s föräldrar.
Hade jag varit morförälder hade jag tyckt det var lite olustigt att ens barnbarn är hos föräldrarna till sonen som mördat deras dotter.
Citera
2010-11-16, 20:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Barnen är tydligen hos GM´s föräldrar.
Hade jag varit morförälder hade jag tyckt det var lite olustigt att ens barnbarn är hos föräldrarna till sonen som mördat deras dotter.
Varför då? De har ju inte skadat.

Jag kan tänka mig att barnen finns hos dem som har förmåga att ta hand om alla tillsammans just nu - och där man vet att barnen känner trygghet.
Det kan ju ha att med många olika faktorer att det blivit just hans föräldrar - tätare umgänge, större hus, närmare skola, mormor och morfar kanske är äldre, kanske sjuka, kanske tagit detta så hårt att det blir svårt därför osv osv ...

Som morförälder väljer man nog att sätta barnens väl och ve först om inga djupa konflikter råder sedan tidigare.
Citera
2010-11-16, 21:02
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför då? De har ju inte skadat.
Jag kan tänka mig att barnen finns hos dem som har förmåga att ta hand om alla tillsammans just nu - och där man vet att barnen känner trygghet.
Det kan ju ha att med många olika faktorer att det blivit just hans föräldrar - tätare umgänge, större hus, närmare skola, mormor och morfar kanske är äldre, kanske sjuka, kanske tagit detta så hårt att det blir svårt därför osv osv ...

Som morförälder väljer man nog att sätta barnens väl och ve först om inga djupa konflikter råder sedan tidigare.

Det fattar jag. Men jag hade tyckt det hade kännts olustigt.

Men det finns nog som sagt en anledning till att dom bor där och inte hos morföräldrarna. Som för övrigt är 62 resp 71 år gamla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in