Såhär är det:
1. Egot växte sig till en fristående person och jag slutade att acceptera egot som något förknippat med mig själv ( vad som skedde först eller om det skedde samtidigt vet jag inte. De blir som hönan och ägget när jag börjar att fundera ).
2. Min ångest försvann helt kan jag väl nästan säga
3. Jag började att leva som jag innerst inne kanske alltid fantiserat om, men jag stötte på motstånd ifrån omgivningen. Detta motstånd gjorde att jag isolerade mig mera. Detta är kanske dubbelt och svårt att förstå, för jag hade en jättefin gemenskap med många, men jag blev beskriven av mina bekanta som labil ( jag kunde ryta till helt plötsligt ).
4. Jag har fortfarande nån typ av tankeproblem, även ångest men det är lättare för mig att slå bort det. Genom medicin eller utan medicin.
Citat:
Men fortfarande, andra personer är farliga. Det känns mindre farligt nu, men jag är fortfarande rädd för andra. Att jag slutade att vara rädd för mig själv, gjorde inte att jag helt slutade vara rädd för andra.
Det här blev fel förklarat. Det är mig själv jag är rädd för i andras sällskap. Andra personer inklusive mitt ego har jag slutat att vara rädd för? Jag har känt mig rädd, men det är så annorlunda mot förut och mycket mer direkt ( det är liksom inget jag grubblar på ). Men det spelar ingen roll, man kan lika gärna säga att jag är rädd för andra, för det är i andras sällskap som jag är rädd.