Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2011-01-17, 19:07
Medlem
Paradox^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proceed
Finns det någon som har testat detta, låter för bra att vara sant. Blir ju sugen på att testa !
... massa text ...

Jag har testat den (annars skulle jag inte tipsa om den). Darcomet fungerar riktigt bra, bättre än de flesta RAT's jag har testat. De enda negativa med Darcomet att den lider av samma sak som många andra liknande verktyg är att det klassas som virus av antivisusprogram. Men jag kan med egna erfarenheter garantera att det är virusfritt och man får helt enkelt ställa in det som ett undantag i ens antivirusprogram.
Citera
2011-01-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradox^
Jag har testat den (annars skulle jag inte tipsa om den). Darcomet fungerar riktigt bra, bättre än de flesta RAT's jag har testat. De enda negativa med Darcomet att den lider av samma sak som många andra liknande verktyg är att det klassas som virus av antivisusprogram. Men jag kan med egna erfarenheter garantera att det är virusfritt och man får helt enkelt ställa in det som ett undantag i ens antivirusprogram.
Jo jag gissade nästan på att du gjort det Jag ska med prova, så kul man kan ha med släkt o vänner. Men det gäller ju att inte gå ut för hårt i början, så man får suga länge på det goda!
Bästa är väl att ladda ner det o lägga på en sticka hemma, för att sen installera det på "offrets" dator genom stickan. När "offret" inte är vid sin dator.

Tack för att du svara så snabbt, och äckligt roligt att det fungerar så bra! Så kul detta kommer att bli!
Citera
2011-01-20, 23:43
Medlem
Proceed, meddela gärna här sedan vad du tyckte om det programmet, hur det gick att använda osv.
Citera
2011-04-14, 23:59
Medlem
Känns som om jag är lite sen på tråden men den verkade intressant, vet inte om någon kollar här längre men kan endå komma med förslag.
TS: du sa att programmen var opålitliga och du ville köpa ett istället. På ikea har dom faktiskt någon form av keylogger. sen vet jag inte hur bra den är. men det är någon sånt ikea family koncept
Peace
Citera
2011-04-17, 19:41
Medlem
Kollade lite på Ikeas hemsida, men hittade ingenting om detta.....

Ber om ursäkt till er som har väntat på resultat av programmen, det har tagit tid för mig att testa + att jag ville vänta lite med att berätta hur det gick tills jag kört programmen ett tag.

Det jag kommit fram till hittills är följande:

Beyond Keylogger: Har fått tag på en 3.1- version som verkar fungera kanonbra! Gott om inställningar och helt dold. Enkel att hantera. Denna använder jag nu hemma.
En del av funktionerna:
*Går att ställa in ett datum för automatisk självutplåning av programmet (programmet avinstalleras automatiskt)
*Man kan välja hur osunligt programmet ska vara: Dolt i aktivitetshanteraren, listan för lägg till/ta bort program, programmappen dold när programmet körs, dolt i systemfältet (bredvid klockan).
*Exportering av logg via nätverk, FTP eller mail.
*Går även att ha ett dedikerat USB- minne så varje gång just det minnet ansluts, så flyttas loggen över till minnet
*krypterad eller HTML- baserad logg
*Man kan välja bort vissa program om man inte vill att de ska loggas eller tvärt om bara logga när vissa program körs
*Chatlog (Vet ej om denna funkar dock) för bl.a. Skype & MSN
*Skärmdump vid tidsintervall, när utvalda ord skrivs och/eller vid varje musklick och enter- slag
*Weblog/Historik
Några mindre nackdelar:
*När man kopierar text, ballar loggern oftast ur och den kopierade texten kommer upp som att man har skrivit den ett 100- tal gånger i minuten (loggning av textkopiering går dock att välja bort)
*Kan ta lite tid att ställa in instälningarna första gången.
*Tveksamt om chatloggern fungerar (tar man skärmdumpar klarar man sig ändå)
*Själva loggern kan vara lite irriterande och krånglig att gå igenom. -Det tar tid att gå igenom en veckas loggande och det borde gå att göras smidigare.

Cybergate: Fick inte tag på någon gratis/billig version. -Ej testad

Ardamax: Fick tag på en 3.0- version. Den som finns att köpa nu heter 3.7 och finns som 7 dagar trial på ardamax.com.
Det var ett tag sedan jag körde detta program eftersom jag ersatte det med ett bättre (Beyond), så jag kommer inte ihåg allt i detalj men
En senare version hade kanske fungerat bättre, men Den version jag hade krånglade en del, chatloggen fungerar inte. Skärmdumpningen fungerar inte (detta är egentligen den viktigaste funktionen enligt mig). Även detta program flippade oftast ur när man kopierade text, precis på samma sätt som Beyond.
Det är synd att programmet inte fungerade som det ska, för det verkar vara ett annars enkelt och smidigt program att ha med de nödvändigaste funktionerna, bl.a:
*Skärmdump var X minut (fungerade inte)
*Chatlogg, bl.a. för Messenger och Skype (fungerade inte, Denna version verkade bara stödja äldre versioner av t.ex. skype)
*Weblog/historik
*automatisk Exportering av logg via mail, FTP eller Nätverk
*Exportering av log som HTML
*Lättnavigerad loggmeny, smidigt och enkelt att gå igenom hela loggen.

Darkcomet-Rat:
verkar vara ett roligt program att kunna. Främst för live- övervakning och för att "jävlas" i realtid.
Detta program fick jag inte ens igång, det verkar vara för avancerat för mig. Iallafall för de ändamål jag ska använda det för.
Kräver en del datorkunskap och tid att "sätta upp". -Det är inget program man bara kör in lite snabbt medan datorägaren är på muggen... Men har man tiden och tålamodet och intresset av att göra mer än att logga vad som görs, kan det nog tänkas vara ett bra program (grundat på vad jag sett på youtube)

Hoppas detta kan vara till någon hjälp för er som är intresserade!

Provar ni något annat, eller har något att tillägga, så posta gärna!
-Det gör inget om tråden är gammal. -Så länge jag använder logger hemma, kommer tråden vara intressant, och som det verkar nu kommer jag använda logger ett bra tag framöver..
Citera
2013-07-15, 10:33
Medlem
Här kommer jag 2 år senare och undrar hur det går för dig, använder du dig fortfarande av beyond keylogger?
Vet du om det finns någon keylogger som spelar in skärmen konstant? Behöver inte vara en keylogger, men ska fungera som en keylogger (DVS) att den spelar in såfort skärmen startat?
Citera
2013-07-16, 01:07
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaffe
Här kommer jag 2 år senare och undrar hur det går för dig, använder du dig fortfarande av beyond keylogger?
Vet du om det finns någon keylogger som spelar in skärmen konstant? Behöver inte vara en keylogger, men ska fungera som en keylogger (DVS) att den spelar in såfort skärmen startat?
https://jrat.pro/index.php
Citera
2013-07-16, 17:18
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaffe
Du menar att den ska spela in VIDEO hela tiden? Konstant? Och spara det?
Känns både jobbigt och onödigt.
Senast redigerad av drole 2013-07-16 kl. 17:22.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in