2010-10-27, 22:12
Medlem
Först och främst, jag är osäker på om trådar angående serverdatorer hör hemma här eller på Köpråd - Stationärt. Om det är det senare så skulle jag uppskattade om mod kunde flytta den dit istället för att papperskorga.

Hej,

Jag hade tänkt köpa en serverdator att ha till mestadels som en dator att köra spelbottar på. Det är inget tungt spel vi snackar om, utan det fungerar på mer eller mindre alla datorer. Dock kommer jag kanske att hosta en CS server (1.6) med 12 slots på, så jag vill inte ha någon allt för mesig. Jag har aldrig haft en server förut så jag är lite osäker på vad det är som gäller för att ha en, och därför frågar jag er om hjälp.

Jag är beredd att lägga ut ca 4000kr, eventuellt mer om så krävs, men jag skulle föredra under 4000.

Så, om det är någon som har en bra server i den här prisklassen så är alla tips välkomna

Tack,
Jaylink
Citera
2010-10-27, 22:25
Medlem
Pyseeens avatar
Antingen köper du bara en bra serverdator, eller så tar du en gammal dator och rustar den. Ta bort skit som ljudkort osv. Ha en bra processor och helst 100/mbit's internet.

Lycka till! //Pyseeen
Citera
2010-10-28, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaylink
Dock kommer jag kanske att hosta en CS server (1.6) med 12 slots på, så jag vill inte ha någon allt för mesig.

Om nu CS 1.6 skulle vara fläskhalsen i din budgetserver, så kan du lika gärna sikta in dig på en p3 1ghz med 2gb ram och kanske 60gb hårddisk. Detta får du i praktiken GRATIS. :-]

Kommer ihåg när vi körde cs servrar på 800mhz p3or. Det fungerade utmärkt och ingen större tendens till framedrop eller hög latency varken ut eller in.

Eller en celeron. Dom dör ALDRIG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in