Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-10-27, 21:20
Medlem
defqon0NEs avatar
Hej FB
Ska försöka göra mitt inlägg så kort som möjligt.

Fick hem min nya dator häromdagen som jag utan framgång skulle installiera ett piratkopierat w7. Så jag köpte det, orkade inte sitta och krångla med den skiten. Nyköpta w7 funkade fint att installiera men nu är jag fast med ett nytt problem.

Internet.
Jag får ingen uppkoppling på nätet, drivrutiner installierat osv, grönt. Det står att "Din dator verkar vara rätt konfiguerad men enheten eller resursen (www.microsoft.com) svarar inte".

http://img822.imageshack.us/img822/5069/internetb.png

Kopplade in min gamla hårddisk där en piratkopierad version av w7 finns. Där har jag tillgång till internet och det går som det ska.

Är det någon som har något förslag så kom gärna med det, fråga mig gärna om det är något ni undrar
Citera
2010-10-27, 21:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du möjligheter att provar med ett externt nätverkskort? Se om du får samma utgångsfel där som du har nu.
Citera
2010-10-27, 22:08
Medlem
defqon0NEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du möjligheter att provar med ett externt nätverkskort? Se om du får samma utgångsfel där som du har nu.

Det har jag inte tyvärr.
Kan bara tänka mig att problemet ligger i det nyinköpta windows7 som ligger på nya hårddisken. Någon inställning som kan vara felanpassat till vårt nätverk. Känns bara så skumt iochmed att vårt nätverk alltid varit "plug'nplay", inga lösenord eller något sånt.
Citera
2010-10-27, 22:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter aning långsökt om det ett operativsystem som orsakar detta, tycker man. Jag har aldrig råkat ut för detta. Men provar annars med en fullständig ominstallation av drivrutinen som baseras på nätverket. Ta hjälp av Revo Uninstaller, se Google. Du nämner dock inget om kringutrustningen, te.x router, switch. Men provar med en annan nätverkskabel. Kör din hastighet direkt in istället för routern/switchen. Se om du får trafik igenom denna metod.
Citera
2010-10-27, 22:53
Medlem
defqon0NEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nämner dock inget om kringutrustningen, te.x router, switch. Men provar med en annan nätverkskabel. Kör din hastighet direkt in istället för routern/switchen. Se om du får trafik igenom denna metod.

Har provat att byta nätverkssladd och köra direkt in i modemet utan resultat. Vad jag nu har märkt är att jag har 2 olika anslutningar på dem två olika operativsystemen/hårddiskarna. Om du kollar imageshacklinken så står det Anslutningar: Local Area Connection 2, om jag inte såg fel så är det 1 på den som krånglar. Hur kan man ändra detta?
Citera
2010-10-31, 13:06
Medlem
defqon0NEs avatar
Problemet löst.

Grejen var att jag antingen inte formaterade hårddisken innan jag installerade W7
eller så var det att jag valde samma datornamn som jag hade på hårddisk 1
Vet inte riktigt vilket av dem som löste problemet men huvudsaken att det kom till rätta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in