2010-10-27, 20:45
Medlem
KnewNs avatar
Hej! Jag har säkert placerat denna tråd helt fel då jag är ny på flashback! Men till problemet.....

Jag har precis köpt en ny dator med Windows 7 Home Premium 64-bit, men som många säkert redan vet så finns det inget moviemaker i Windows 7! Så från min gamla bärbara dator med Windows Vista Home Premium 32-bit (Inte helt säker på om det var 32 eller 64-bit) så förde jag över Movie Maker via en extern hårddisk. Allt fungerar precis som innan med att öppna programmet och ingen konstig ruta eller konstigt beteende hos Moviemaker märks. När jag sen försökte importera ljud och video-klipp till Movie Maker så händer inget! Jag väljer Aktiviteter --> Importera --> Video (eller ibland ljud) Väl inne i importrings-rutan så bläddrar jagfram till den fil jag vill importera, klickar på den så att den blir "blå" och sedan trycker jag på "Öppna" och rutan stängs ner men INGENTING händer!

Snabbt hjälp uppskattas då jag har ett projekt tills onsdag 3:e november! Inga oseriösa svar -.-

Kan även tänka mig att använda ett annat program som är till principen likadant och att det är lika enkelt, dock tänker jag INTE använda XP-versionen under några som helst omständigheter!

Tack på förhand! //KnewN
Senast redigerad av KnewN 2010-10-27 kl. 21:05. Anledning: Stavfel
Citera
2010-10-27, 21:33
Medlem
vonOlofs avatar
Bara att ladda ner från MS och installera på Windows 7-maskinen.

http://explore.live.com/windows-live-essentials

(Under installationen avmarkerar du det du inte vill ha av övriga applikationer.)
Citera
2010-10-28, 10:05
Medlem
KnewNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Bara att ladda ner från MS och installera på Windows 7-maskinen.

http://explore.live.com/windows-live-essentials

(Under installationen avmarkerar du det du inte vill ha av övriga applikationer.)
Jag har fösökt det innan en där klipper man ihop film, inte redigerar film. Jag håller även på med musik i Movie Maker och Windows Live Movie Maker kan bara importera bild och film! Jag söker fortfarande efter lösningar! Me tack ändån vonOlof
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in