Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-26, 03:24
Medlem
Psykomans avatar
Jag kommer inte ihåg, jag kanske har frågat det här någon gång tidigare men... Varför deletas inte andvändare som inte är aktiva på ett tag? Jag syftar på kanske ½-1 år gamla användare. Forumet kanske skulle bli populärare om man slapp heta "Stur-Sture232" (dåligt exempel) även namn med capslock och utan t.ex olof_43p.

Bara en tanke..
Citera
2004-06-26, 04:05
Medlem
Psykomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testicula
Stavar du fel med flit?

Vart har jag stavat fel och vad har det med den här tråden att göra?

**Om du syftar på gammla a.k.a gamla så tycker jag det är en smaksak, men bara för dig så ändrade jag det.
Citera
2004-06-26, 10:14
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Jag kommer inte ihåg, jag kanske har frågat det här någon gång tidigare men... Varför deletas inte andvändare som inte är aktiva på ett tag? Jag syftar på kanske ½-1 år gamla användare. Forumet kanske skulle bli populärare om man slapp heta "Stur-Sture232" (dåligt exempel) även namn med capslock och utan t.ex olof_43p.

Bara en tanke..

Anledningen är helt enkelt att det skulle förstöra en massa gamla trådar. Med över en miljon inlägg är FB en gigantisk databas med information. Om användare skulle ju även alla deras inlägg försvinna.

Man skulle dock kunna redera alla gamla användare som inte varit inloggade på länge och aldrig skrivit något inlägg. Å andra sidan vet jag inte riktigt vad det skulle tillföra heller.
Citera
2004-06-26, 10:22
Medlem
Michael Barlows avatar
Du kan använda gamla nick om dessa nick har (old) efter namet.
Det finns några exempel på forumet där en ny användare har samma nick som en gammal, icke aktiv användare.
Citera
2004-06-26, 10:58
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael Barlow
Det finns några exempel på forumet där en ny användare har samma nick som en gammal, icke aktiv användare.

Alla användare som det står (old) efter kommer från det gamla forumet som har importerats in i det nuvarande.
Citera
2004-06-26, 11:04
Medlem
Michael Barlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Alla användare som det står (old) efter kommer från det gamla forumet som har importerats in i det nuvarande.

Ok - trodde att det var användere som inte varit inloggade på några år.
Citera
2004-06-26, 16:09
Medlem
Psykomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael Barlow

Jasså ^^ Jag har alltid undrat varför dom heter old..
Citera
2004-06-26, 17:33
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Jasså ^^ Jag har alltid undrat varför dom heter old..

Allla användare med "old" inom parentes är icke-existerande användare, som är importerade från den första versionen av forumet. Vi byggde sedan om det, och startade ett nytt forum (där man bl.a. var tvungen att registrera sig för att kunna posta inlägg).

Eftersom många saknade inläggen från den första versionen (som innehöll ca 200 000 inlägg, så valde vi senare att importera även dessa i den nya databasen.

Men eftersom användarna som gjorde inläggen inte finns, så fick de "old" inom parentes.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in