2010-10-27, 20:07
Medlem
Emiledvs avatar
Min skoldator är låst från nedladdning och jag skulle jävligt gärna vilja ha spotify på den, jag har prövat att tanka installations filen i ett usb och det gick att lägge in den på datorn men det stod att den var låst från installationer, kanske det skulle funka om jag installerar spotify i usb mappen och lägger in den så skulle jag aldrig behöva installera det...eller??
Citera
2010-10-27, 20:09
Medlem
AnonymaAnderss avatar
Installera spotify usb-stickan så är biffen fixad!
Citera
2010-10-27, 21:31
Medlem
p0nis avatar
Tips: Resize'a din partition, gör en ny partition, installera valfritt operativsystem på ny partition, använd ny partition när du inte är i skolan, ta bort ny partition när du slutar skolan.

Så slipper du de där äckliga låsen. Jävligt pointless att ha en dator man knappt kan använda.
Citera
2010-10-27, 21:33
Medlem
AnonymaAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0ni
Tips: Resize'a din partition, gör en ny partition, installera valfritt operativsystem på ny partition, använd ny partition när du inte är i skolan, ta bort ny partition när du slutar skolan.

Så slipper du de där äckliga låsen. Jävligt pointless att ha en dator man knappt kan använda.

Behövs inte mer rättigheter för detta på en skoldator? Elever brukar vara ganska inlåsta när det kommer till vad som får göras.
Citera
2010-10-27, 22:31
Medlem
redandblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaAnders
Behövs inte mer rättigheter för detta på en skoldator? Elever brukar vara ganska inlåsta när det kommer till vad som får göras.
Men hur många lärare/datortekniker på en skola tänker att eleverna ska ta sig jobbet att partitionera osv? Det är inte det första man tänker på att låsa, så det är ju lätt värt ett försök.

Om inte, skit totalt i skolans OS och installera XP, Vista eller W7 över den förra partitionen
Citera
2010-10-27, 23:22
Medlem
p0nis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaAnders
Inte om man resize'ar med en linux live CD eller motsvarande, brukar fungera finfint..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in