2010-10-27, 15:23
Medlem
Jagharloggatins avatar
Tjena!
Jag har som mål att bli en Youtube-kändis och dra in massa pengar på reklam och spara pengar på att få gratisligg (istället för att behöva betala alla tjejer).

Så nu ska jag ta mitt första steg.
Youtubekonto är registrerat och jag har skaffat en videokamera.

Vart ska jag börja?

Förutsättningar:
25 år
Kille
Har en videokamera
Bor i Stockholm
Är tyvärr inte bög (vilket verkar vara en fördel om man kolla på alla YT-kändisar)
Citera
2010-10-27, 15:25
Medlem
Deviance88s avatar
Ja filma allt roligt du ser, fråga folk sedan vad dem tycker innan du lägger ut det.

Filma dig själv när du sitter och skiter på någon känd staty eller något, viktigt dock att censurera dig men ändå kunna bevisa att det är du!

Lycka till
Citera
2010-10-27, 15:25
Medlem
Kenzas avatar
Filma mycket fester med alkohol och droger. Hitta på sjuka saker.
Citera
2010-10-27, 15:56
Bannlyst
Överträffa alla.
Om någon youtube-kändis dricker tobasco så ska du sniffa det, du fattar poängen?
Citera
2010-10-27, 16:00
Medlem
Paatos avatar
Svårt att säga vad du kan göra för uppseendeväckande i dessa dagar. Jag menar, Jockiboooooiiiii har ju gjort det mesta idiotiska man kan göra. Gurka i röven på sig själv, runkat och ätit sin egen sats.

Alltså saker där du gör något med dig själv är svårt att nå framgångar med. det Ponni sa kan fungera. Jockibooii körde upp EN gurka i röven, du kör upp två!
Citera
2010-10-27, 16:15
Medlem
jimboo89s avatar
Tänk på att prata engelska i dina filmer så kan du bli känd även utanför sverige..
Senast redigerad av jimboo89 2010-10-27 kl. 17:07.
Citera
2010-10-27, 16:28
Medlem
LarsFoxs avatar
Ett litet tips på hur du kan gå tillväga: http://www.youtube.com/watch?v=-z4iw8Ppo1o

Viktigt att du gör nåt som både är nytt, spännande och håller intresset vid liv. En idé kan vara att nischa sig, dvs bestämma på förhand vad för sorts klipp du ska lägga upp. T ex animerat skit, dokumentärer, musik, crazy stuff osv.

Själv hade jag gärna sett dolda kameran-skit. Typ, smyg till moskéen i närheten och provocera fram nåt kul citat i stil med: "Ja Allah säger att man ska slå kvinnor" eller "9/11 var en frihetens dag" eller nåt annat tokigt. Du lär ju få tidningarna på dig då.

Den här killen har iaf lyckats. Fyfan vad grym han är:

http://www.youtube.com/user/MysteryGuitarMan

Inspiration?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in