2010-10-27, 13:14
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
När det gäller just KFK, kan jag aldrig tänka mig att admin inväntar moderatorernas åsikt.
Vill han slänga ut någon gör han det. Det är ju hans forum.

Användare som åker på KFK har heller inte gjort något, objektivt sett.
Men admin har vissa krav på användarna här, partiskt sett. Och admin bestämmer.

Samma med Nobels stiftelse. De är fullständigt partiska och anser de att en viss person
inte uppfyller de värderingar som stiftelsen satt upp, då har de rätt att inte skicka ut inbjudan.
Alla avstängningar röstas om i outlaw. Admin får göra som han vill, men admin anser att alla som vill får tycka till. Med alla menar jag moderatorerna.
Jag säger inte att det aldrig har hänt, jag bara vet att avstängningar röstas det om i outlaw, även KFK.

Användare som åker på KFK har under en lång tid dragit ner forumet med spam/trams och tillför därför inget. Alla får lika chans att identifiera sig själva på forumet.
Nu ser jag att du bara varit medlem sedan i Februari så jag ursäktar din okunskap i Flashbacks och admins värderingar.

Och ja, självklart har stiftelsen rätt att göra så. Men uppenbarligen är inte detta uppskattat, och är ett klart hån mot 6% som delar deras åsikter, bl.a jag. Jag känner mig oerhört kränkt när jag läser detta. Har sett liknande beteende på flera håll, så detta fallet är inte unikt. Förstår du varför det blir uppståndelse?
Citera
2010-10-27, 13:14
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Det här känns fan som att det var droppen för mig! Jag röstade visseligen blått, men jag tycker inte dessa fasoner är acceptabla! Hur i helvete har de mage att kalla oss för en demokrati när de enda åsikterna som ska tas i beaktning och behandlas med respekt är de som inte är det minsta kontroversiella?

INTE OKEJ!

Välkommen.
Citera
2010-10-27, 13:15
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flavourkid
Håller med, haha.

Det har fan gått för långt nu..

Precis! Tex på valvakan när Ohly inte ville vara i sminket samtidigt som Åkesson. Även om man inte giller någon och/eller vad den personen står för så kan man ändå försöka att vara vuxen.

FYFAN säger jag bara! Demokratin i sverige har förvandlats till en sandlåda på ett dagis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
"Vi gillar olika!"

Citera
Bannlyst
När man trodde att PK-maffian inte kunde bli än mer barnsliga.

Kul att kommunister som hyllar diktaturer passar in och har rätt värderingar i alla fall
Citera
2010-10-27, 13:17
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Tippar på att Michael Sohlman kommer att ändra sig tämligen snart. Att porta ett riksdagsparti låter sig nog knappast göras i praktiken.

Alldeles nyss i P4 Extra så lät det som att beslutet var tämligen satt i sten. Ung.: "Finns det någon chans att ni ändrar ert beslut?" "Nej, jag meddelar ju beslutet här och nu."
Citera
2010-10-27, 13:18
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hersirhero
Hur många idioter KAN det finnas på flashback? Hur kommer demokrati ens in i den här diskussionen? Vilken korrelation finns det?

Det finns en del som vill jämföra detta med att inte tillåta t.ex. judar att gå in i en butik. Är det på något sätt en bra jämförelse? Helt sjukt vad folk inte har alla skruvar i huvudet.

Bara för att vi pratar om politiker handlar det inte automatiskt om demokrati. Nobels institution tycks för de flesta här var statlig och att de måste kämpa för att främja demokrati, så är inte fallet.

En korrekt jämförelse vore att en person har en privat fest och väljer att inte bjuda in någon som de inte inte tycker om.

Tänk efter lite folk.
Det är ju uppenbart att han blir nekad pga sin tro/övertygelse, precis som vilken jude i Nazityskland som helst. Då är det kulturrasism.

Fast det lustiga i detta fall är att det är ren bullshit. Nobelstiftelsen vill inte att Åkesson p.g.a sitt rykte (som media och våra kära spin-torskar i parlamentet gett honom). Ursäkten de har nu är faktiskt inte giltig utan grundar sig på diskriminering/fördomar. Nobelstiftelsen gör allt de kan för att visa att de tar avstånd från de åsikter som Jimmie inte har, framförallt pga att de vet hur folk fungerar. Jag tror inte att han och Ohlyckan, Wetterstrand och Sahlin skulle passa bra tillsammans vid ett långbord. Jimmie Åkesson är inte rasist utan snarare ett offer för "guilt by association", det är därför han inte får komma och nobelstiftelsen befäster bara den mediala bilden och hoppas komma undan utan större uppmärksamhet.
Citera
Medlem
Popcornfrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalBornChiller
haha Det där låter som sandlådenivå typ " nä du får inte komma på mitt kalas"

Fan va jag garva åt detta
Citera
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Det här tog fanimej priset. Det här landet är sjukt. Fortsätter det såhär de närmaste åren så kommer SD garanterat att få minst 10% i nästa val.
Citera
Medlem
parskis avatar
Jag tappade precis det lilla förtroende jag hade kvar för nobeljippot sedan man gav fredspriset till norge.
Citera
Medlem
mishimas avatar
Jag vill minnas ett tillfället för ett tiotal år sedan då oppositionspartierna inte blev inbjudna. Jag vill minnas att det då var var för att det var platsbrist, men jag minns inte säkert. De arrangerade i varje fall en egen middag på någon krog i Stockholm. Jag kan däremot inte minnas att det var något folkligt vrede över det eller att folk brydde särskilt mycket om det över huvudtaget.

Nobelstiftelsen får såklart bestämma själva vilka de vill bjuda in till sin privata fest.
Citera
2010-10-27, 13:19
Medlem
Nu återstår bara frågan: Vad ska man göra åt det här?
Denna fina Nobelstiftelse visste nog inte om att det fanns något som heter Flashback. Här finns många som tycker detta är vidrigt. Och vi har möjlighet att visa det. Men hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in