Citat:
Ursprungligen postat av Stroh-M.D.
Nu är vi tillbaks där igen - den är inte finansierad av skattemedel! Polisen måste vara där för att det ingår i deras uppgift, kungafamiljen vill vara där. Det är inte finansiering. Stiftelsen står för precis allt: hyra, prispengar, mat och dryck, you name it.
Du får subjektivt tycka att det har gjort fel allt du vill. Men du antydde att de objektivt gjort fel eftersom det var skattepengar inblandade och så är det helt enkelt inte.
Vad gäller vem som har tolkningsföreträde så litar jag mer till stiftelsen, vars enda uppgift är tolka Nobels vilja och har gjort det framgångsrikt under ett sekel, än till dig.
Polisens uppgift är ändå finansierad av bl.a. mina skattepengar. Jag har rätt att bli upprörd, även om du inte samtycker till det. Jag antydda inte att de "objektivt gjort fel", jag tycker att deras beteende är skamligt. Helst tycker jag att de skulle finansiera sin egen bevakning och betala 1/365 av kungens apanage.
Vad bra då. Synd att väldigt många inte håller med dig och anser att de beter sig som ett gäng mobbare i 8-års åldern. Men det är symptomatiskt för dagens elit.