2010-10-27, 16:37
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Ja, samtidigt som han gärna hade bjudit in all världens förbrytare, diktatorer och människoföraktande ledare. Jag förstår.
Nej det hade han inte, men han hade inte heller bjudit in hjärndöda sinnesförvirrade människor, för de hör snarare hemma framför datorn där de kan spy ur sig felaktigheter. Precis som du just lyckades göra!
Citera
2010-10-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahangsh
Vem fan bryr sig om nobelfesten och vilka som inte får vara med?

Men du måste medge att det är lite nonchalant att dom gör så?

Föresten, allt som har med SD att göra är farligt
Citera
2010-10-27, 16:38
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Eftersom att det är en privat fest, så antar jag att vi skattebetalare inte betalar för jippot?
Det stämmer va? Det finns inga pengar som kommer från staten för att hålla denna fest?

Det stämmer. Allt betalas av en privat stiftelse.
Citera
2010-10-27, 16:38
Medlem
Dynestis avatar
Hoppas dom party-crashar
Citera
2010-10-27, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8027659.ab

"Nobelstiftelsen: SD har inte rätt värderingar
Sverigedemokraternas partiledare Jimmy Åkesson är inte inbjuden till Nobelfesten.
– Sju partiledare är inbjudna men inte SD:s partiledare Jimmy Åkesson, bekräftar Michael Sohlman, vd Nobelstiftelsen."

Känns som att den där taktiken redan, typ misslyckats.

Vad tror ni om detta? Kommer martyrpoäng kunna plockas? Kommer det bli en livlig debatt som kommer ge SD mer uppmärksamhet?

Så Nobelfesten är pro-kommunism med andra ord. Bra att veta iaf.
Citera
2010-10-27, 16:39
Medlem
Flusons avatar
Nu har fan det gått över gränsen, extremt barnsligt.
Citera
2010-10-27, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pickberg
Men du måste medge att det är lite nonchalant att dom gör så?

Föresten, allt som har med SD att göra är farligt

Dem gör vad dem vill, det är deras fest.. Skitnyhet är vad det är!
Citera
2010-10-27, 16:41
Medlem
-=Jager=-s avatar
Alfred Nobels testamente framgår det mycket tydligt att ingen hänsyn får tas till nationell tillhörighet. SD:s värderingar står i direkt strid med detta, säger Michael Sohlman, vd för Nobelstiftelsen.

Det är väll inget konstigt med det
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Det här har gått överstyr nu tycker jag. De är invalda av folket, och ska bemötas med samma respekt som de andra partierna.

Och med "folket" menar du ett gäng aggresiva lågutbilade män som missnöjesröstar anonymt efter att ha hetsat upp varandra på Flashback?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroh-M.D.
Allt betalas av stiftelsen. Vartenda öre.

Då så. Middagen är inte demokratisk och behöver heller inte vara det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroh-M.D.
Nu är vi tillbaks där igen - den är inte finansierad av skattemedel! Polisen måste vara där för att det ingår i deras uppgift, kungafamiljen vill vara där. Det är inte finansiering. Stiftelsen står för precis allt: hyra, prispengar, mat och dryck, you name it.

Du får subjektivt tycka att det har gjort fel allt du vill. Men du antydde att de objektivt gjort fel eftersom det var skattepengar inblandade och så är det helt enkelt inte.

Vad gäller vem som har tolkningsföreträde så litar jag mer till stiftelsen, vars enda uppgift är tolka Nobels vilja och har gjort det framgångsrikt under ett sekel, än till dig.

Polisens uppgift är ändå finansierad av bl.a. mina skattepengar. Jag har rätt att bli upprörd, även om du inte samtycker till det. Jag antydda inte att de "objektivt gjort fel", jag tycker att deras beteende är skamligt. Helst tycker jag att de skulle finansiera sin egen bevakning och betala 1/365 av kungens apanage.

Vad bra då. Synd att väldigt många inte håller med dig och anser att de beter sig som ett gäng mobbare i 8-års åldern. Men det är symptomatiskt för dagens elit.
Citera
2010-10-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajskrim
Nej det hade han inte, men han hade inte heller bjudit in hjärndöda sinnesförvirrade människor, för de hör snarare hemma framför datorn där de kan spy ur sig felaktigheter. Precis som du just lyckades göra!

Vadå, det är ju Ohlys kompiskrets...OCH Nacka Skoglund så klart, de spelade ju boll tillsammans som grabbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in