Citat:
Ursprungligen postat av modset
Undrar vad han skulle tagit på sig om han blivit bjuden??

Ja en SDare kan väl omöjligt bära samma kläder som vanliga människor! Helt rätt att de inte får komma på festen, ur ett ideologiskt perspektiv. Och då menar jag att stiftelsen själva får bestämma vilka de ska bjuda på sina tillställningar.
Att jag sedan inte är förmögen att förstå hur man resonerat när man väljer att bjuda in samtliga politiska ledare utan just Åkesson är en annan sak. Eller visst förstår jag att nobelstiftelsens behov av PK har gått överstyr, men det var väl inget nytt? Bara en sådan sak som att man anstränger sig för att hitta kvinliga pristagare visar att politiken tagit över.
Att man motiverar det hela med värdegrund är ju rätt roligt ändå, har man granskat utländska gäster efter nationalistiska åsikter? Eftersom att SDs värderingar inte är lika extrema globalt så kan man ju undra hur det kommer sig att just dessa utesluts, det måste väl finnas någon på gästlistan som förespråkar en annorlunda invandringspolitik än den svenska?
Tänker inte minst på "asiater" (asien är stort..) som inte brukar vara lika finkänsliga som oss vad gäller nationalism/rasism.
Så har man valt bort SD för att de är SD, på samma sätt som Kalle 5 inte vill bjuda Bosse på sitt kalas för att Bosse är Bosse, den där mobbade ungen som ingen vill ha att göra med. Eller har man tagit PK-fanatismen till ytterligare en nivå och kommer nu konsekvent utesluta gäster med felaktiga åsikter?
Eller sammanfattat: Är det bara SD man utesluter eller är rör det sig om en konsekvent uteslutning av folk med särskilda åsikter?
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy
Lägg ner hela nobelpriset!
Det har ju tappat all demokrati.
Och här har vi anledningen till att folk blir upprörda, de ser nobelpriset som en svensk tillhörighet istället för ett event av en privat aktör. Självklart är nobelkomitén pajaser om de inkonsekvent diskrimenerar mot SD, men de har all rätt i världen att göra det.