2012-12-09, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guts
Ja alltså, detta är hyckleri i jävligt hög grad.

Jag har aldrig trott på judarna tidigare men nu finns det knappt någon annan förklaring... Jag känner mig som en religiöst förlorad man utan vetenskapliga förklaringar.

Jag tror det inte handlar om judarna i denna fråga.
Det handlar nog om den sittande makten. Så länge Alliansen & Rödgröna säger si och så om SD så måste det enligt någon konstig "norm" avspegla folkets åsikter. Jag menar att om Alliansen & Rödgröna säger att SD inte ställer upp på de mänskliga rättigheterna, så måste det betyda att 94% av befolkningen tycker det också för de röstade på Alliansen & Rödgröna.

Inte säger Alliansen & Rödgröna att Vitryssland, Eritrea, Iran, Nordkorea, Saudiarabien, Sudan, Syrien och Zimbabwe bryter mot mänskliga rättigheter? Det har aldrig "hänt" och de kommer inte heller säga det.
Citera
2012-12-09, 13:46
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ja, det är verkligen ironiskt, saudiarabien står ju för ALLT svenska pk-eliten är emot, den totala motpolen. men va fan, så klart vi bjuder in dom till nobelfesten, men inte SD, det känns fan inte rätt.

kan inte någon reporter trycka upp detta i ansiktet på komittén, hade varit roligt att höra ett svar.

Verkar som om Aftonbladet faktiskt gjort det idag!!
Citera
2012-12-09, 13:53
Medlem
Gutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovjet.Television
Jag tror det inte handlar om judarna i denna fråga.
Det handlar nog om den sittande makten. Så länge Alliansen & Rödgröna säger si och så om SD så måste det enligt någon konstig "norm" avspegla folkets åsikter. Jag menar att om Alliansen & Rödgröna säger att SD inte ställer upp på de mänskliga rättigheterna, så måste det betyda att 94% av befolkningen tycker det också för de röstade på Alliansen & Rödgröna.

Inte säger Alliansen & Rödgröna att Vitryssland, Eritrea, Iran, Nordkorea, Saudiarabien, Sudan, Syrien och Zimbabwe bryter mot mänskliga rättigheter? Det har aldrig "hänt" och de kommer inte heller säga det.
Mm, det tror jag också. Det där med "judarna" var bara ett skämt.
Citera
2012-12-09, 13:57
Medlem
GreenYoshis avatar
Förmodligen för att diktatureran återspeglar det samhälle politikerna eftersträvar i Sverige. Total diktatur 2018.. Det chockande i det här är att AB valt att skriva om det..
Citera
2012-12-09, 14:07
Medlem
Zabojcas avatar
Aftonbladet är radikala feminister, det är inte Saudiarabiens diktator. Därför väljer dem att dra parallellen till jimmy då feminism är viktigare än invandring.
Citera
2012-12-09, 14:11
Medlem
Jag frågar mig om vi ser en ny strategi på Aftonbladet; If you can't beat them - join them.
Dels detta och dels att Aftonbladet vinklade mot pepparkaksgubbeförbudet i Laxå. Håll ögonen öppna framöver.
Citera
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovjet.Television
Kan citera SD-delen åt dig.
Tack!!
Ungefär som jag trodde då.
Har nog varit upp för något år sedan också.
Men man petar trots allt i såret hos nobelstiftelsen,och det bör man väl få en eloge för!!
( och ge SD några nya väljare!! )
Senast redigerad av Erk Swede 2012-12-09 kl. 14:17.
Citera
Bannlyst
Jag vet inte vad som har hänt med aftonbladet, men SvD verkar vara diktaturkramare.

http://valkommen.aftonbladet.se/2012/12/rostarpasd/
Röstar på SD - I protest

Citat:
Marita Jensen har precis kommit hem från jobbet som personlig assistent, och dukar fram kaffe och hembakta bullar på bordet.
Utanför fönstret brer den frostnupna Tunaslätten ut sig med timrade kyrkor och faluröda hus i klungor kring Dalälven. I byarna här, bara några kilometer från det nedgångna miljonprogrammet Tjärna Ängar i Borlänge, röstade 16,7 procent på Sverigedemokraterna i senaste kommunvalet.
Fler än någon annanstans i det röda Dalarna, där över 70 procent stöder socialdemokraterna i vissa valkretsar.
Sammanlagt fick SD ungefär fem procent i länet.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/risk-for-parlamentariskt-kaos_7737104.svd
Stärkt SD bäddar för parlamentariskt kaos (a.k.a försvagad diktatur)

Citat:
Om stödet för SD håller i sig riskerar situationen för nästa regering att bli betydligt tuffare.
Citera
2012-12-09, 14:13
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guts
Mm, det tror jag också. Det där med "judarna" var bara ett skämt.
Jo men den som först gick ut med att SD skulle nekas att gå på Nobelfesten var ju faktiskt en jude!!
Citera
2012-12-09, 14:15
Medlem
För min del kan dom gärna fortsätta mobba SD och Jimmie Åkesson. Ju mer mobbing, ju fler anhängare och medlemmar får patriet. Folk har redan fått nog och blir bara stärkta i sin övertygelse.
Citera
2012-12-09, 14:15
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Jag frågar mig om vi ser en ny strategi på Aftonbladet; If you can't beat them - join them.
Dels detta och dels att Aftonbladet vinklade mot pepparkaksgubbeförbudet i Laxå. Håll ögonen öppna framöver.
Dessutom är vissa drev så idiotiska så man undrar om inte planen är att ge SD reklam trots allt?
kan journalisterna vara smartare än vi tror?
eller åtminstone smartare än den på politiska ledningen på slasktidningarna!!!
Citera
2012-12-09, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase

Det är nog snarare så Aftonbladet använder SD för att visa hur de icke-feministiska diktaturländerna beter sig. Aftonbladets skrivare är ju feminister och kulturmarxister.

Jag skulle vilja be er att skicka detta till alla medier ni hittar. Avpixlat, Friatider, Exponerat, Nationell, Flashback.se, Expressen, SvD, GP osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in