2010-10-30, 20:07
Medlem
jobbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Berör i princip inte SD,även om Sd är katalysatorn som visar att Sverige inte är någon demokrati,och att Nobelstyrelsen är politiskt styrd.

Man up doll
Citera
2010-10-30, 20:11
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
lol varför skulle de översätta de t svenska? håll käften retard du gör bort dig för varje inlägg o du fattar de inte ens själv

nej jag är inte vänster?! mongo. jag irriterar mig bara på kids som tror sig veta nånting

därför att det från början var en felöversättning!!!
Om du känner till jehovas vittnen vet du att stridigheten med svenska kyrakn är
meningen "Sannerligen säger jag dig idag ska du vara med mig i paradiset"...
Tjafsar man om en sådan mening bör man kunna översätta sin guds namn rätt tycker jag...
men antagligen fattar du inte så mycket, personangreppet tyder på det!!!
Citera
2010-10-30, 20:35
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobbin
Man up doll

Du är så härligt rebellisk—om du inte vore för att du tyckte som "96 procent" av befolkningen!
Citera
2010-10-30, 20:46
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackelina
Du är så härligt rebellisk—om du inte vore för att du tyckte som "96 procent" av befolkningen!
94%, hur fan kan man vara så dålig på att räkna?
Citera
2010-10-30, 20:47
Medlem
Citat:
därför att det från början var en felöversättning!!!
Om du känner till jehovas vittnen vet du att stridigheten med svenska kyrakn är
meningen "Sannerligen säger jag dig idag ska du vara med mig i paradiset"...
Tjafsar man om en sådan mening bör man kunna översätta sin guds namn rätt tycker jag...
men antagligen fattar du inte så mycket, personangreppet tyder på det!!!

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

i love you!!!! hur gammal är du? ja skiter fullständigt i jehovas vittnen? varför skulle ja veta den där meningen? ditt särbarn man råkar inte få dit ett D när man skriver J

seriöst, hur gammal är du?
"Tjafsar man om en sådan mening bör man kunna översätta sin guds namn rätt tycker jag..."

ja kan inte ta dig seriöst. nånsin. sorry xD
Citera
2010-10-30, 20:50
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
94%, hur fan kan man vara så dålig på att räkna?

Jag överdrev, förvissad om att jobbin aldrig skulle göra den rättelsen.
Citera
2010-10-30, 20:53
Medlem
Citat:
Men det roliga är att ni inte fattar att jag driver med er!!!
Det dras ju hela tiden upp hur extremt odemokratiska SD är för att för 20 år sedan var det med några ny nazister på mötena..
Nu visar jag länkar som bevisar att Lars ohly och andra i vänsterledningen har varit extremkommunister som stött sovjetunionen och de andra mörkernationerna.
men det är helt OK att dom politikerna "ändrat sig",men när det gäller SD är dom fortfarande nazister och rasister trots att inga av dagens medlemmar ens var med på den tiden?
Vänsterpack är tämligen dåliga på konsekvens!!!
Och det bevisar ju i och för sig diskusionen i den här tråden,demokrati är inte något direkt framträdande drag hos multikultiförespråkarna!!!!
Du gör det inte bättre själv, du klagar på att människor drar upp SD:s historia som argument men samtidigt är du pigg på att göra samma sak mot vänsterpartiet. Det är väl iofs ganska utmärkande för SD:s supporterskara på flashback, händer det någon annan är det kul men allt riktat mot SD är fascism, diskriminering eller åsiktsförtryck!

Slutligen, hur man ställer sig till ett partis historia är upp till var och en. Ingen saklig debattör skulle använda nazistkortet på SD, då skulle de hur som helst förlora. Är det dock en spärr för dig personligen mot att ge dem din röst är det väl upp till dig. Samma sak gäller med vänsterpartiet. Jag skiter egentligen blanka fan i hur ett parti såg ut för 30 år sedan. Likaså skiter många i att Reinfeldt en gång i tiden var en snorig nyliberal med radikala antinationalistiska åsikter.
Citera
2010-10-30, 20:57
Medlem
Citat:
Berör i princip inte SD,även om Sd är katalysatorn som visar att Sverige inte är någon demokrati,och att Nobelstyrelsen är politiskt styrd,och består av ett gäng mobbare..
Nej, Sverige är ingen demokrati, Sverige styrs till stor del av ett fåtal individer, med bas både i Sverige och utomlands och som har starka positioner i näringslivet. Sverige styrs av styrelser och aktieägare och inhemska och utländska privata banker. I princip det enda som är någorlunda folkstyrt i Sverige är politiken.
Citera
2010-10-30, 21:13
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taurin
Du gör det inte bättre själv, du klagar på att människor drar upp SD:s historia som argument men samtidigt är du pigg på att göra samma sak mot vänsterpartiet. Det är väl iofs ganska utmärkande för SD:s supporterskara på flashback, händer det någon annan är det kul men allt riktat mot SD är fascism, diskriminering eller åsiktsförtryck!

Slutligen, hur man ställer sig till ett partis historia är upp till var och en. Ingen saklig debattör skulle använda nazistkortet på SD, då skulle de hur som helst förlora. Är det dock en spärr för dig personligen mot att ge dem din röst är det väl upp till dig. Samma sak gäller med vänsterpartiet. Jag skiter egentligen blanka fan i hur ett parti såg ut för 30 år sedan. Likaså skiter många i att Reinfeldt en gång i tiden var en snorig nyliberal med radikala antinationalistiska åsikter.

Reinfeldt är fortfarande en nyliberal snoris!!!
Citera
2010-10-30, 21:18
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taurin
Nej, Sverige är ingen demokrati, Sverige styrs till stor del av ett fåtal individer, med bas både i Sverige och utomlands och som har starka positioner i näringslivet. Sverige styrs av styrelser och aktieägare och inhemska och utländska privata banker. I princip det enda som är någorlunda folkstyrt i Sverige är politiken.

Nja det är egentligen försäkringsbolagens styrelser som har mest makt och dom ska ironiskt nog se till att folket får acceptabla pensioner..
men i övrigt är det nog media som har mest makt,för dom skrämmer politikerna framför sig..
Citera
2010-10-30, 21:33
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8027659.ab

"Nobelstiftelsen: SD har inte rätt värderingar
Sverigedemokraternas partiledare Jimmy Åkesson är inte inbjuden till Nobelfesten."
Jag tror mest Nobelstiftelsen var rädda att Åkesson skulle ställa till med liknande skandal som då han skymfade Knugen genom att avvika från Storkyrkan.
Citera
2010-10-30, 21:39
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Jag tror mest Nobelstiftelsen var rädda att Åkesson skulle ställa till med liknande skandal som då han skymfade Knugen genom att avvika från Storkyrkan.
Hade nobelstiftelsen också tänkt att hetsa mot SD genom kärleksförklaringar till extremvänstern vilken ideligen trakasserar SD och dess medlemmar då? Tja, bättre att de låter bli att bjuda in SD för att sedan framföra ett sådant lågt spektakel framför ögonen på gästerna isåfall, även om det givetvis är förkastligt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in