• 1
  • 2
2010-10-27, 19:23
Medlem
Core-s avatar
Testade denna uppdatering och får ut från update history:

"Update for Windows 7 (KB976902)
Update type: Important
Install this update to enable future updatesto install successfully on all editions of Windows 7 or Windows Server 2008 R2. This update may be required before selected future updates can be installed. After you install this item, it cannot be removed."

Alltså en uppdatering för att i fortsättningen kunna uppdatera din dator, men går inte att ta bort.
Inga explosioner, svampmoln, gnistor eller felmeddelanden ännu.
Citera
2010-10-27, 19:58
Medlem
Jag använder windows 7 men har inte fått någon påminnelse
Citera
2010-10-27, 21:03
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiers-Issard
Det ploppade upp en ny uppdatering idag som heter KB976902, någon som vet vad det är för något?
När man försöker ta fram mer info om den, så finns ingen info att få.

Intressant, trodde bara jag hade "blank update" ruta, när datorn varit på i några dagar så går det inte att se vad som finns som update alls, helt blankt.

Bifogar bild, gissar detta är det du menar?

http://data.fuskbugg.se/dipdip/helt_blankt_update.jpg

Absolut inte första gången detta uppdagas för min del...
Citera
2010-10-27, 21:19
Medlem
Jag har installerat den och de har inte hänt något än. Och det går inte att avinstallera den som någon sa tidigare
Citera
2010-10-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylix
Intressant, trodde bara jag hade "blank update" ruta, när datorn varit på i några dagar så går det inte att se vad som finns som update alls, helt blankt.

Fint att du så tydligt poängterar för oss efterblivna att den blanka rutan är just helt blank
Jag avvaktar nog att installera denna uppdatering, jag har blåst rent datorn alldeles för många gånger för att psykiskt klara av ett haveri till
Citera
2010-10-28, 08:32
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuiq
Fint att du så tydligt poängterar för oss efterblivna att den blanka rutan är just helt blank
Jag avvaktar nog att installera denna uppdatering, jag har blåst rent datorn alldeles för många gånger för att psykiskt klara av ett haveri till

Borde inte en systemåterställning kunna göra att man "raderar" uppdateringen? Dvs rulla tillbaka systemet till den punkt i tiden precis innan du installerade patchen?
Citera
2010-10-28, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KongKeyDon
Borde inte en systemåterställning kunna göra att man "raderar" uppdateringen? Dvs rulla tillbaka systemet till den punkt i tiden precis innan du installerade patchen?

Jo det bör ju absolut fungera. Jag var också misstänksam när jag såg den här uppdateringen, men jag installerade den eftersom det alltid brukar fungera med återställning om det skiter sig.
Sen höll jag koll på uppdateringsförloppet och då stod det ju som vanligt "Återställningspunkt Skapas" men jag har inte haft några problem...
Citera
2010-10-28, 13:15
Medlem
Thiers-Issards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylix

Nja.
Jag fick fram info i själva windows update rutan, men informationen som stod där var så jävla kryptisk och när man klickade för att läsa mer om uppdateringen, så kom man vidare till microsofts hemsida, men där fanns ingen information alls.. Det stod nåt om att sidan sakandes eller något sådant.

Jag tror att Microsoft har fixat detta nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in