2010-10-26, 19:38
Medlem
Jag har ett problem med min dator. Jag har nyligen installerat GTA IV igen för att spela igenom det. Jag har spelat det på denna datorn helt perfekt utan något som helst lagg på höga inställningar innan.

Men nu när jag spelar, kvittar om det är på Low eller på High, så får jag ett litet "hack" emellanåt. Det är liksom inget grafiklagg, för det flyter på hur bra som helst, utan snarare som om man spelar på internet och connectionen försvinner en millisekund då och då.

Gjorde spelets bechmark och där händer det inte. Fick avg FPS 65 på högsta inställningarna.
Vad kan det vara som gör att det laggar? jag postar här och inte i speltråden då det antagligen har med något annat på datorn att göra än spelet.

tack på förhand =)
system:
i7 930 @ 3.4.ghz
XFX radeon 5870 1gb
6gb kingston hyperX 1600Mhz ddr3
mb: asus p6t se
HD: 640gb WD sata
Citera
2010-10-26, 19:57
Medlem
Låter som ljud relaterat, vet ingenting om spelet dock. Går det att ställa in 5.1/7.1 surround och sånt? Stäng av det i så fall och pröva utan. Pröva att mixa med ljudinställningarna och se om något ändras, alt. pröva att tanka hem senaste DirectX
Citera
2010-10-26, 20:05
Medlem
Det går inte att ställa in det, ska prova med nyaste DirectX nu.
edit: har det nyaste DirectX
Citera
2010-10-26, 20:11
Medlem
Hårddisken eller nått låter som att den saktar ner när lagget kommer..
Citera
2010-10-26, 23:13
Medlem
fueones avatar
Använder du Windows 7 ?
Citera
2010-10-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fueone
Använder du Windows 7 ?
Ja det gör jag,, jag har också löst problemet nu faktiskt.. stängde av windows event logger och det funkade utmärkt nu =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in