2010-10-26, 15:58
Medlem
Jag har ett problem här.. Jag tog "exempel iq-testet" på mensas hemsida, och gjorde IQ-testet på iqtest.dk och fick på båda 126 i IQ som svar... Vi har ingen skolpsykolog i skolan eller så, och jag vet inte vad jag ska göra nu Någon som vet något?

PS. Jag fyllde 12 i september... jajajaa, jag är för ung för fb,jag var bara tvungen
Citera
2010-10-26, 16:04
Medlem
Holmertzs avatar
Vad vill du göra? Gå med i mensa? Testa att kontakta dem, tror de har någon sorts Bamseklubb för folk utan könshår
Citera
2010-10-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holmertz
Vad vill du göra? Gå med i mensa? Testa att kontakta dem, tror de har någon sorts Bamseklubb för folk utan könshår
hahaahhaaha ;p men det är mer än så, skolan är alldeles för lätt, och jag hoppade över en klass. men mina lärare är väl lite trögfattade och säger att jag måste arbeta i deras takt...
Citera
2010-10-26, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nima1
hahaahhaaha ;p men det är mer än så, skolan är alldeles för lätt, och jag hoppade över en klass. men mina lärare är väl lite trögfattade och säger att jag måste arbeta i deras takt...
Risken är att du tröttnar på skolan och att du sen inte fortsätter utvecklas.....
Citera
2010-10-26, 16:10
Medlem
Holmertzs avatar
Vad exakt är det du vill göra, förutom att hävda dig anonymt på internet?
Vet inte i vilken stad du bor i, men i vissa städer finns det "hjälp" för understimulerade barn
Citera
2010-10-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATIX
Risken är att du tröttnar på skolan och att du sen inte fortsätter utvecklas.....
Du har nog rätt.. jag började hata skolan när jag märkte att lärarna inte gav mig svårare uppgifter, så i sexan började jag småskolka, typ gå ut från klassrummet och komma tillbaka 5 minuter innan man slutade osv.
Citera
2010-10-26, 16:44
Medlem
Men helt otroligt! Har du verkligen 126 i iq? Seriöst vad är du vill? 126 i iq betyder inte ett skit. Skulle nog vilja påstå att minst en tredjedel i min klass på natur har en iq över 130.

Sedan får du dra av minst 10 på mensas och övriga internetbaserade tester eftersom dom oftast fungerar som glädjespridare i syfta att tjäna pengar.

Utifrån ditt inlägg verkar det som att du inte ens uppnår kvoten för att anses vara normalbegåvad. att du skolkade ifrån skolan tyder väl snarare att du är lat än intelligent. En intelligent person hittar alltid egna sätt att stimulera sin hjärna på.
Citera
2010-10-26, 17:12
Medlem
Tycker hela IQ fenomenet är ytterst underhållande. Vem bryr sig om IQ? Varje människa har något som de är bra (eller tom mycket bättre) på över genomsnittet.

Ont: Håll dig "flytande" i ämnen du läser nu, satsa givetvis på högt (eller högsta?) betyg på dem men gräv inte ner dig i dem totalt. Börja plugga in gymnasiekurser redan nu så kanske du kan tillgodoräkna dig dem när du väl börjar. När du sen börjar på gymnasiet så gör du på motsvarande sätt men du börjar plugga in högskole/universitets-kurser, så ska du se att du har att göra.
Citera
2010-10-26, 17:13
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derivative
Men helt otroligt! Har du verkligen 126 i iq? Seriöst vad är du vill? 126 i iq betyder inte ett skit. Skulle nog vilja påstå att minst en tredjedel i min klass på natur har en iq över 130.

Sedan får du dra av minst 10 på mensas och övriga internetbaserade tester eftersom dom oftast fungerar som glädjespridare i syfta att tjäna pengar.

Utifrån ditt inlägg verkar det som att du inte ens uppnår kvoten för att anses vara normalbegåvad. att du skolkade ifrån skolan tyder väl snarare att du är lat än intelligent. En intelligent person hittar alltid egna sätt att stimulera sin hjärna på.

Killen är 12 år ditt stolpskott, klart han inte verkar lika intelligent som en människa på 18 år då man utvecklas jävligt mycket under puberteten. Hans inlägg håller ju högre klass än dom flesta användarna på flashback.

Nima1:

Du kommer tjäna otroligt mycket i framtiden på att försöka få mer utmaningar i skolan. Jag gick den vägen du verkar vara på väg in på. Började skita i skolan fullständigt från ungefär 6an till jag började på universitet pga. jag var fullständigt ostimulerad. Något jag ångrar i efterhand.

Snacka med föräldrarna och säg att du tycker det är ostimulerande så kan dom säkert ta upp det med rektor.
Citera
2010-10-26, 21:59
Medlem
bjornebarns avatar
Mensa kan också hjälpa dig med att få dig stimulerad, något jag önskar att jag hade vetat om när jag var en liten snorunge Tänk vilken potential jag hade, som förstördes på grund av Sossarnas skitpolitik som säger att man skall hjälpa de svaga på bekostnad av de starka, istället för att hjälpa de svaga vid sidan av de starka, vilket är det enda jag finner logiskt.
Citera
2010-10-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Killen är 12 år ditt stolpskott, klart han inte verkar lika intelligent som en människa på 18 år då man utvecklas jävligt mycket under puberteten. Hans inlägg håller ju högre klass än dom flesta användarna på flashback.

Nima1:

Du kommer tjäna otroligt mycket i framtiden på att försöka få mer utmaningar i skolan. Jag gick den vägen du verkar vara på väg in på. Började skita i skolan fullständigt från ungefär 6an till jag började på universitet pga. jag var fullständigt ostimulerad. Något jag ångrar i efterhand.

Snacka med föräldrarna och säg att du tycker det är ostimulerande så kan dom säkert ta upp det med rektor.
Jag ska dra till rektorn imorrn, nolifade vid datorn nyss och hittade ett annat iqtest ( IQtest.dk danskt språk då. ) , och då fick man välja ålder på slutet. Det slutade med en IQ på 131 men jag är fortfarande inte säker. Verkar som om det är många oseriösa på flashback också alltså om jag kollar på de andra inläggen.
Citera
2010-10-26, 22:30
Medlem
Många utav er som har svarat på tråden verkar ens inte veta hur det känns att ha det för lätt i skolan. Det är så otroligt tråkigt att "sitta av" timmar efter timmar i skolan, som en repetition varje dag. Hög IQ spelar roll, man har lättare att lära sig saker än andra. Eftersom att 50% av alla har en IQ på ca. 100 så vet de ju inte hur det känns.
jajaja, ska fortsätta på SO arbetet nu , herra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in