2010-10-26, 15:07
Medlem
inAbzurdums avatar
Sprang förbi den lokala tobakshandlaren och tänkte handla in en stock snus för några timmar. Väl inne i affären så fick jag syn på en ny kyl med en massa LD-stockar för bara 90 riksdaler styck!
Utgångna, tänkte jag. Jag gick fram till kylen och tog upp en stock och kände genast hur lätt den va. Jag stod och kände förvirrad på stocken ett tag tills ägaren tilltalade mig.

- Dosorna innehåller inga snus, om du undrar varför den är så lätt, sa han till mig.
- Såpass, svarade jag och slängde ner stocken igen.

Jag köpte därefter min vanliga stock, vandrade hem och tänkte inte mer på det. Tills nu.

Har ni sett detta fenomen någongång? Isåfall, vad är poängen med att sälja tomma stockar, och vem köper dessa?

Ska tilläggas att stockarna såg ut som helt normala stockar. Tio stycken dosor och inplastad.
Citera
2010-10-26, 15:08
Medlem
miszks avatar
Haha va!?. Menar du alltså att dom var helt tomma? Onödigt att slösa el på att kyla dom isåfall
Citera
2010-10-26, 15:11
Medlem
majmoons avatar
Simpelt folk gör eget snus och måste förvara det någonstans
Citera
2010-10-26, 15:13
Medlem
Sebottendorfs avatar
De var kanske felproducerade eller för reklamsyfte, fattar dock inte att han sålde dem för 90 kr styck! Vem vill ha tio tomma dosor? Hade de varit riktiga hade man shoppat loss!
Citera
2010-10-26, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majmoon
Simpelt folk gör eget snus och måste förvara det någonstans

Men att köpa för 9kr/tomma dosan låter ju ganska dumt
Eller kanske inte, i och med att de kostar 5kr st på internet + frakt..

Något att klura på!
Men TS svaret är förmodligen att de är till för de som vill göra eget.. Har då aldrig stött på något sånt i alla fall.
Citera
2010-10-26, 15:21
Medlem
callas300s avatar
Att nån dosa faktiskt har varit tom har man ju varit med om nån gång, men alla tio var alltså tomma? Låter ju ganska märkligt i så fall.
Citera
2010-10-26, 15:31
Medlem
zuttilis avatar
Haha, det där känner jag igen.. Var inne på en tobaksaffär i staden för några veckor sen, då det stod en hel kyl full med LD salmiak, 14kr dosan tror jag, och jag upptäcker att jag är själv i butiken, så jag roffar snabbt åt mig 5 dosor och köper sedan en dricka också.

Nöjd som jag var skulle jag ta upp en snus och gotta mig, då jag upptäcker att alla dosorna är tomma, lite sur blev man väl iaf.
Citera
2010-10-26, 15:41
Medlem
mlds avatar
men va fan , då måste dom ju skriva de eller säga till att dom e tomma ...
Citera
2010-10-26, 16:33
Medlem
isoleringstejps avatar
det är antagligen för samlare
Citera
2010-10-26, 16:58
Medlem
Nä men som en över skrev. En hel del gör sitt eget snus och förvarad de i (inte särskillt förvånande) tomma askar. Men har alldrig sett helt vanliga tomma dosor. Pesonligen hade jag köpt typ en gjord i metall eller liknande så man slipper köpa nya burkar
Citera
2010-10-26, 17:28
Medlem
inAbzurdums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mld
men va fan , då måste dom ju skriva de eller säga till att dom e tomma ...

På lappen så stod det något med "90 kr Stocken", eller liknande. Inget angående det tomma innehållet.
Citera
2010-10-26, 22:46
Medlem
Twin Peakss avatar
Sjukt!
Jag har snusat i 30 bast(håller på o slutar nu iofs) men har aldrig sett att det säljs tomma dosor,eller att det har varit ngn tom dosa i en stock!
Var är Sverige på väg hehehe
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in