2004-06-24, 22:05
Medlem
Fat bastards avatar
Är det nån mer än jag som tycker att stämningen här blivit lite grinigare och stingsligare den sista tiden?

Det huggs åt båd höger och vänster, och när en tillrättavisning eller trådlåsning dyker upp åtföljs den alltsomoftast av en sur och grinig kommentar från vederbörande moderator.

Jag är själv inte helt utan skuld i detta, jag fick ett utbrott häromdagen(av helt fel anledning visade det sig efteråt) men jag försöker ändå att hålla en hövlig ton och de gånger jag uttryckt mig dåligt har jag i efterhand bett om ursäkt.
2004-06-24, 22:07
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Är det nån mer än jag som tycker att stämningen här blivit lite grinigare och stingsligare den sista tiden?

Det huggs åt båd höger och vänster, och när en tillrättavisning eller trådlåsning dyker upp åtföljs den alltsomoftast av en sur och grinig kommentar från vederbörande moderator.

Jag är själv inte helt utan skuld i detta, jag fick ett utbrott häromdagen(av helt fel anledning visade det sig efteråt) men jag försöker ändå att hålla en hövlig ton och de gånger jag uttryckt mig dåligt har jag i efterhand bett om ursäkt.

Fan för dig, du hann först Hade precis författat nedanstående:

Var på sonens dagisavslutning idag Barnen sjöng Idas sommarvisa och mitt i låten började alla att knö (knuffas på stockholmska) på varandra. Barnen är trötta nu, det har varit en lång termin och de är alla gnälliga och väldigt kiviga.
– jag hade den! Nu är du dum mot mig! Om du gör så får inte du komma på mitt kalas! Titta nu vad ledsen jag blev! Paaaaappa! Ihhhhhhhhh! Nu vill inte jag leka med dig!, var några av pärlorna jag fångade.

När jag satt i bilen sedan dök en tanke upp, påminde detta inte så lite om FB den senare tiden? Har det inte varit lite väl gnälligt och dålig stämning på sistone? Hamnar vi inte i sandlådan oftare nu? Eller är det bara jag som varit allt för upptagen med att vara gnällig själv, och inte märkt att allt är som vanligt? Behöver vi sommarlov? Eller vad är det som händer…
2004-06-24, 22:10
Medlem
jenas avatar
Citat:

Jag tror att detta går i vågor, när det barkar åt helvete så överreagerar vi moderatorer, och sedan sjunker det undan och börjar om.
2004-06-24, 22:11
Medlem
Bingolikets avatar
Vissa användare verkar trivas som intrigmakare Lätt att se vilka om man är objektiv.
2004-06-24, 22:17
Medlem
M2ks avatar
Stämningen på forumet

Du har nog lite rätt i den iakttagelsen.

Gamängerna ahlman och Ruskigbuss har t o m blivit moderatorer, konstigt, det är sig inte riktigt likt.

Trots svenska fotbollsframgångar, midsommarfirande och semestertider, har en anstrykning av svårmod förmärkts i forumet, förhoppningsvis en tillfällighet.

Har bara två (2) postningar kvar till inlägg Nr#2000. Kanske ett lämpligt tillfälle att lyfta på hatten och...hmmm *tål att funderas på*
2004-06-24, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ja. Men jag tycker att det beror på mycket tveksamma (omotiverade) beslut, trådlåsningar och annat.

Det verkar som att jag slutade som moderator i rätt tid, för det som Flashback är nu skulle jag aldrig kunna stå för
2004-06-24, 22:24
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Ja. Men jag tycker att det beror på mycket tveksamma (omotiverade) beslut, trådlåsningar och annat.

Det verkar som att jag slutade som moderator i rätt tid, för det som Flashback är nu skulle jag aldrig kunna stå för

Fan vad bitter du har blivit. Fastnat med snorren i gylfen månne?
2004-06-24, 22:24
Medlem
Bingolikets avatar
Har inte varit med så länge.Men tror inte det var bättre förr
2004-06-24, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Fan vad bitter du har blivit. Fastnat med snorren i gylfen månne?
Jag vet, jag börjar låta som thompa Inte för att det är det sämsta...
2004-06-24, 22:30
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Har bara två (2) postningar kvar till inlägg Nr#2000. Kanske ett lämpligt tillfälle att lyfta på hatten och...hmmm *tål att funderas på*

Nej, gå inte härifrån.
Följ jobe´s råd och ta ett sommarlov istället.
2004-06-24, 22:57
Medlem
Ursas avatar
Äh, kom igen! Spänn stjärten! Nya friska tag! Ett fast grepp om fittor och kukar (källan till all god humor och allt gott humör) och så förbättrar vi det vi tycker är dåligt!
Hepp!
2004-06-24, 23:25
Bannlyst
Citat:

Ja just det! Håller med! Jag verkar ju vara den enda här på FB som vet hur man uppför sig och för vettiga resonemang. Skärpning hörni!

Om alla tog efter mig så skulle det bli MYCKET bättre stämmning här på forumet. så det så!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in