Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-24, 21:54
Medlem
Frågade efter password till en webtjänst som inte har med sex att göra och visste inte var en sådan fråga hörde hemma, men lade den i Övriga data & IT-diskussioner. Följden blev att admin2 låste tråden och skrev Fel forum.

Är det inte bättre att admin2 som uppenbarligen vet var frågan hör hemma placerar den där istället för att låsa? Om det är för jobbigt så kanske en hänvisning orkas med?

Jag får väl chansa på något annat forum och prova mig fram tills jag hittar rätt forum.
Citera
2004-06-24, 22:31
Medlem
Michael Barlows avatar
Om du vill ha ett password så posta i passwordforumet .
Citera
2004-06-24, 22:35
Medlem
Fat bastards avatar
Men det var ju inte en sexsida som efterfrågades, och passwordforumet ligger ju under sexdelen, vilket kan ge sken av att det är passwords till sexsidor som det i första hand gäller.
(så tolkar jag det iallafall)

Om man "provar sig fram" blir man varnad för korspostning. Det är inte lätt att göra rätt alla gånger.
Citera
2004-06-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael Barlow

Ett passwordforum som är insorterat under Sex, min webtjänst har ingenting med sex att göra så det vore ju också att posta i fel forum.

Edit: Fat Bastard hann före.
Citera
2004-06-24, 22:37
Medlem
Citat:

Hade du läst inlägget så hade du nog förstått. Han hade lagt det under passwordforumet men den ligger under "Sex". Hans fråga hade inget med sex att göra, men ville ha password för en annan sida.

EDIT: Även jag var lite efter.
Citera
2004-06-24, 22:58
Medlem
Michael Barlows avatar
Massiv kritik det här.
Är det bara jag som inte kollar så noga på vilken avdelning ett forum tillhör utan går på namnet. Forumet heter bara password och har ingen underrubrik typ "porrsidor". Hur som helst så var det lite taskigt att låsa tråden. En flyttning hade varit bättre.
Citera
2004-06-25, 00:03
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Aj fan. Mitt misstag.

Jag fick in en report post på detta inlägg där det stod att det var felplacerat. Jag litade på användaren och låste med anledning av att det var så fruktansvärt felplacerat.

Får nog börja trippelkolla precis allt

Öppnar din tråd igen.
Citera
2004-06-25, 00:10
Medlem
enverhoxha99s avatar
Att avgöra om en postning hamnat i rätt forum är ju en av moderatorernas uppgifter och kan förvisso vara en grannlaga uppgft. Det bevisas väl om inte annat av att så många användare verkar ha förfärligt svårt att fatta vilket forum dom skall posta i.

Jag har ingen egentlig åsikt om denna specifika fråga, men generellt är det ju så jävla super-OK att låsa trådar som uppenbarligen postats i fel forum. Det är en i mina ögon disciplinär åtgärd som förhoppningsvis kan förbättra vissa användares fattningsförmåga när det gäller läsförståelse.
Citera
2004-06-25, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Att avgöra om en postning hamnat i rätt forum är ju en av moderatorernas uppgifter och kan förvisso vara en grannlaga uppgft. Det bevisas väl om inte annat av att så många användare verkar ha förfärligt svårt att fatta vilket forum dom skall posta i.

Jag har ingen egentlig åsikt om denna specifika fråga, men generellt är det ju så jävla super-OK att låsa trådar som uppenbarligen postats i fel forum. Det är en i mina ögon disciplinär åtgärd som förhoppningsvis kan förbättra vissa användares fattningsförmåga när det gäller läsförståelse.

När man låser en tråd bör man väl ändå ange en anledning till varför och/eller visa var tråden hör hemma. Annars kommer ju "misstaget" att upprepas om och om igen...
Citera
2004-06-25, 00:25
Medlem
Michael Barlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
JDet är en i mina ögon disciplinär åtgärd som förhoppningsvis kan förbättra vissa användares fattningsförmåga när det gäller läsförståelse.

Generellt sätt så håller jag med dig men den här frågan har varit uppe tidigare några gånger om man letar igenom gamla inlägg. Att passwordforumet ligger under sex förvirrar en del då dom automatisk tror att man inte kan fråga efter pass till andra sidor där.
Någon lösning till problemet har jag dock inte.
Citera
2004-06-25, 00:33
Medlem
Citat:
Generellt sätt så håller jag med dig men den här frågan har varit uppe tidigare några gånger om man letar igenom gamla inlägg. Att passwordforumet ligger under sex förvirrar en del då dom automatisk tror att man inte kan fråga efter pass till andra sidor där.
Någon lösning till problemet har jag dock inte.

Ett alternativ är väl att ha passwordforumet under Data, IT & Internet. Det är ju ändå password för olika internetsiter och tjänster som efterfrågas. Sen är ju de flesta efterfrågningar för olika sexsiter.
Citera
2004-06-25, 00:36
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindau
Ett alternativ är väl att ha passwordforumet under Data, IT & Internet. Det är ju ändå password för olika internetsiter och tjänster som efterfrågas. Sen är ju de flesta efterfrågningar för olika sexsiter.

Vi håller på att titta på detta nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in