2010-10-26, 11:27
Medlem
PuffTheDragons avatar
Tänkte bara dela med mig av ett spreadsheet jag gjort. Filen beräknar & jämför två stjärnor med varandra.

Filnamn: stars_2.0.xls
Storlek: 16MB (Anledningen till att filen är så stor är att den innehåller en databas på 9000+ stjärnor, samt en massa formler och funktioner.)

För er astronomiälskare så kan det kanske komma till nytta någon gång.

Detta kan kalkylbladet göra:

Filen är ganska stor och kan upplevas rätt seg om man inte har en vass dator. Se till att ha makron aktiverade för att kunna nyttja alla funktioner.

All data är ungefärliga och precisionen för alla beräkningar är så klart inte exakta. Men relativt nära.

Have Fun.
Citera
2010-10-26, 15:25
Medlem
Colossuss avatar
Trevligt att du delar med dig laddar inte ner just nu, men någon annan dag kanske =)
Citera
2010-10-26, 16:18
Medlem
PuffTheDragons avatar
Här är två screenshots:

http://img809.imageshack.us/f/screen01w.png/
http://img109.imageshack.us/f/screen02xa.png/

Citera
2010-10-26, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PuffTheDragon
Tänkte bara dela med mig av ett spreadsheet jag gjort. Filen beräknar & jämför två stjärnor med varandra.

Filnamn: stars_2.0.xls
Storlek: 16MB (Anledningen till att filen är så stor är att den innehåller en databas på 9000+ stjärnor, samt en massa formler och funktioner.)

För er astronomiälskare så kan det kanske komma till nytta någon gång.

Detta kan kalkylbladet göra:

Filen är ganska stor och kan upplevas rätt seg om man inte har en vass dator. Se till att ha makron aktiverade för att kunna nyttja alla funktioner.

All data är ungefärliga och precisionen för alla beräkningar är så klart inte exakta. Men relativt nära.

Have Fun.

Låter onekligen intressant. Tackar och bockar.
Citera
2010-10-26, 18:38
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilBlackout666
Låter onekligen intressant. Tackar och bockar.
Så lite så.
Har lagt ner så mycket tid av min fritid på det här så det är bara kul att få dela med mig.

På frågan, varför Excel?:
-Kan inte direkt något programmeringsspråk, men gillar matte och fysik. Kan formlerna i Excel. Dock trodde jag aldrig filen skulle bli så stor.
Citera
2010-10-27, 18:50
Medlem
PuffTheDragons avatar
Är det någon som kollat filen och kan kommentera? Vill veta vad ni tycker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in