2004-06-25, 12:39
Medlem
Nelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Det vore ju tråkigt om du har rätt, godtycklig regeltolkning bidrar ju inte direkt till att öka trivseln på forumet.
Men jag frågar en fjärde gång och hoppas på ett klargörande svar:
Exakt vilken regel bröt detta tilltag mot?

Räkna inte med att få ett svar på din fråga, jag har snart tröttat ut Admin2 med mina frågor angående den varning som jag tycker är helt felaktig. Admin2 vill helt enkelt inte kommentera. Jag tror att de uteblivna svaren på frågor som gäller de "osynliga" reglerna, beror på att han/hon vet om att det faktiskt saknas stöd i någon nedskriven regel. Det blir oerhört svårt att ta en debatt utan att kunna luta sig mot någon riktig "lag".

Jag har aldrig klagat på en varning som har reell anknytning till de regler som faktiskt har beslutats av oss alla här på forumet under senhösten/våren. Jag tycker det har fungerat bra fram tills nu.

Jag vill minnas att vi fick ge förslag i en klistrad tråd om forumförändringar, därefter omarbetades en del av de gällande reglerna. Mycket bra och demokratiskt, att forumisterna fick vara med och utforma en del av reglerna i det forum som dom gillar att skriva i.

Men Admin2, du kan väl åtminstone svara på om du tycker att reglerna skall omarbetas? Behövs det nya regler.

En annan sak som jag tycker bör ändras är att de nu gällande regelverket bör klistras i det här forumet, just nu sitter de gamla reglerna klistrade.

Till sist önskar jag en glad midsommar till alla galningar, rättshaverister, offtopicare, hobbyrunkare, datanördar, "vicepittarna = modsen" samt gnällkukarna och administratörerna. "Alla på flashback alltså."
Citera
2004-06-25, 12:43
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Det vore ju tråkigt om du har rätt, godtycklig regeltolkning bidrar ju inte direkt till att öka trivseln på forumet.
Men jag frågar en fjärde gång och hoppas på ett klargörande svar:
Exakt vilken regel bröt detta tilltag mot?
Det är nog ingen regel. Tidigare har ju folk som gjort ett inlägg med spam o dyl blivit raderade. Admin har sagt att har man inget att tillföra forumet så kan man hälsa adjö. Antar att det innebär radering om man gjort en postning och en varning/banning om man har lite fler poster på nacken.
Citera
2004-06-25, 12:55
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson
Räkna inte med att få ett svar på din fråga, jag har snart tröttat ut Admin2 med mina frågor angående den varning som jag tycker är helt felaktig. Admin2 vill helt enkelt inte kommentera. Jag tror att de uteblivna svaren på frågor som gäller de "osynliga" reglerna, beror på att han/hon vet om att det faktiskt saknas stöd i någon nedskriven regel. Det blir oerhört svårt att ta en debatt utan att kunna luta sig mot någon riktig "lag".

Jag har aldrig klagat på en varning som har reell anknytning till de regler som faktiskt har beslutats av oss alla här på forumet under senhösten/våren. Jag tycker det har fungerat bra fram tills nu.

Jag vill minnas att vi fick ge förslag i en klistrad tråd om forumförändringar, därefter omarbetades en del av de gällande reglerna. Mycket bra och demokratiskt, att forumisterna fick vara med och utforma en del av reglerna i det forum som dom gillar att skriva i.

Men Admin2, du kan väl åtminstone svara på om du tycker att reglerna skall omarbetas? Behövs det nya regler.

En annan sak som jag tycker bör ändras är att de nu gällande regelverket bör klistras i det här forumet, just nu sitter de gamla reglerna klistrade.

Till sist önskar jag en glad midsommar till alla galningar, rättshaverister, offtopicare, hobbyrunkare, datanördar, "vicepittarna = modsen" samt gnällkukarna och administratörerna. "Alla på flashback alltså."

Användaren var nyregistrerad och hade postat 1 inlägg. Användaren fanns endast för en anledning och det var i rent provokativt syfte. Vi kan omöjligt skriva regler för varje tänkbar händelse så därför när en gräns är nådd tar vi hand om det på bästa tänkbara sätt.

Ni är gäster på detta forum, gör ni något som administrationen inte tycker är lämpligt får ni acceptera att vi tar hand om detta på bästa tänkbara sätt.

Livet går inte ut på att så mycket som möjligt uppföra sig som en idiot. Visa hänsyn, vördnad och respekt så hade inte en enda regel behövt.

Så, kort och gott. Ni är gäster. Administrationen behöver inte luta sig tillbaka på regler för att ta hand om personer vars enda uppgift är att förstöra, trakassera och försöka tänja på gränserna så långt det går. Provocerar man får man räkna med att man inte blir långlivad.

Är detta klart?
Citera
2004-06-25, 13:09
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Ni är gäster på detta forum, gör ni något som administrationen inte tycker är lämpligt får ni acceptera att vi tar hand om detta på bästa tänkbara sätt.

Administrationen behöver inte luta sig tillbaka på regler för att ta hand om personer vars enda uppgift är att förstöra, trakassera och försöka tänja på gränserna så långt det går. Provocerar man får man räkna med att man inte blir långlivad.

Är detta klart?

Lite otäck underton i dessa uttalanden tycker jag, men jag fick ändå svar på min fråga.
Det finns alltså en gråzon där avstängningar och varningar kan utdelas helt godtyckligt utan stöd av gällande regelverk.

Allt är klart.
Citera
2004-06-25, 13:14
Medlem
Nelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Användaren var nyregistrerad och hade postat 1 inlägg. Användaren fanns endast för en anledning och det var i rent provokativt syfte. Vi kan omöjligt skriva regler för varje tänkbar händelse så därför när en gräns är nådd tar vi hand om det på bästa tänkbara sätt.

Livet går inte ut på att så mycket som möjligt uppföra sig som en idiot. Visa hänsyn, vördnad och respekt så hade inte en enda regel behövt.

Så, kort och gott. Ni är gäster. Administrationen behöver inte luta sig tillbaka på regler för att ta hand om personer vars enda uppgift är att förstöra, trakassera och försöka tänja på gränserna så långt det går. Provocerar man får man räkna med att man inte blir långlivad.

Är detta klart?

Ja nu är det solklart!

Uräkta, jag var offtopic jag tänkte närmast på varningen som gällde ayyiit.

Men tack ändå för svaret, det innehöll precis den info som jag vill ha.
Drar mig tillbaka från tråden nu när jag har fattat att du bestämmer inte reglerna.

Jag tänjer inga gränser jag vill bara veta vad som gäller, det är faktiskt inte särskilt solklart. Jag försöker inte heller provocera dig, jo lite kanske för att du skall svara på mina inlägg. Det där med vördnad och respekt är något som skall vara ömsesidigt om det skall fungera.

Mina klagomål gäller ändå inte din bannlysning av någon jöns som utger sig för att vara Caine, eller ens din bannlysning utav pimp. Utan hur reglerna ska användas. Tyvärr så var det kanske inte så lätt att tyda ut vad jag menade.
Citera
2004-06-25, 18:28
Medlem
ÄlskaMigs avatar
tycker att man far skylla sig sjalv om man lagger ut bilder pa sig sjalv pa internet. min och huntratals andra avatarer ar det saker copy right pa men...
Citera
2004-06-25, 18:29
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
tycker att man far skylla sig sjalv om man lagger ut bilder pa sig sjalv pa internet. min och huntratals andra avatarer ar det saker copy right pa men...

Skönt att man själv inte bryter mot copyright. Hmm.. hade ju varit en grej att anmäla 99% av FB-befolkningen för brott mot copyright..
Citera
2004-06-25, 18:34
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Skönt att man själv inte bryter mot copyright. Hmm.. hade ju varit en grej att anmäla 99% av FB-befolkningen för brott mot copyright..
precis. och lagger man ut en bild av sig HAR pa fb kanske man kan tanka till en gang eller tva. det ar nog inte helt frammande (sarskilt for modaretorer?) att alla inte ar anglalika pa detta forum.
Citera
2004-06-25, 18:34
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
precis. och lagger man ut en bild av sig HAR pa fb kanske man kan tanka till en gang eller tva. det ar nog inte helt frammande (sarskilt for modaretorer?) att alla inte ar anglalika pa detta forum.

Absolut. Man borde självklart vara medvetna om "riskerna".
Citera
2004-06-25, 18:55
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Absolut. Man borde självklart vara medvetna om "riskerna".
Det är väl klart som fan att jag visste att nån kunde sno bilden, jag är ingen idiot. Men om någon gör det så kommer jag att agera, vilket jag också gjorde nu.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in