2010-10-26, 04:35
Medlem
subliminalgenocs avatar
Har abrupt slutat med min älskling sub och inte tagit något sedan i fredags.
Funkar bra och har inte mått allt för dåligt.
Dock så sover jag sämre och sämre. Jag är en kille som normalt kan somna ståeendes om jag är tillräckligt trött. Så här halv fem på morgonen är jag inte ett dugg trött trött.
Har rätt så viktiga saker att sköta om dagarna så behöver min kära sömn.

Har lite benso xanor hemma. Borde jag ta för att kunna sova eller finns det risk med ett nytt beroende då?

Funderar lite på om man ska ta sig till doktor och försöka få något specifikt för sömnen. Är det någon idé?

Btw slutar röka samtidigt och det är MYCKET svårare än att sluta med opiater för mig.
Citera
2010-10-26, 04:40
Medlem
sgeddingagglis avatar
Om du nu inte har fallenhet för att softa på lugnande/sömnmedel så är risken för beroende minimal om du tar något tillfälligt för att sova. Och sömn är alltid bra när man är utsatt för något som sliter på kropp och psyke som at gör.
Citera
2010-10-26, 04:46
Medlem
subliminalgenocs avatar
Får bli till nästa natt. Försent för det nu tyvärr.

Jag är så bortskämd att alltid (nästan) kunna sova gott, att jag får lite panik när jag inte kan sova. ( Har en del kompisar som det inte är ovanligt för att det tar dem 4 timmar att somna:
Citera
2010-10-26, 07:04
Medlem
Tjackies avatar
För mig tog det flera månaders liv i total drogfrihet (efter avgiftning på klinik i 1 månad) med strikta rutiner innan jag kunde att kunna sova 7 timmar i sträck, första veckan kunde jag inte ens sova en timma om natten, kommer ihåg dom eviga nätterna än idag . Visserligen hade jag ett blandmissbruk bakom mig, men jag tror att subben var den största boven i dramat.

Håller med dig om att cigg är lättare att sluta med än subb, så var det även för mig, men jag slutade dock med ciggen ett år efter drogerna.
Senast redigerad av Tjackie 2010-10-26 kl. 07:22.
Citera
2010-10-27, 21:57
Medlem
Petruccianis avatar
Skrev han inte att det var _svårare_ att sluta röka än att ge upp opiater?
Citera
2010-10-28, 00:38
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subliminalgenoc
Btw slutar röka samtidigt och det är MYCKET svårare än att sluta med opiater för mig.

Ingen bra idé att sluta med båda samtidigt. Hur kan du veta att det är svårare, du har ju bara haft uppehåll? Sluta är att aldrig mer börja.
Citera
2010-10-28, 04:03
Medlem
Tjackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Skrev han inte att det var _svårare_ att sluta röka än att ge upp opiater?

hahaha!!!! Fan vilken miss!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in