• 1
  • 2
2010-10-26, 16:22
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Domaren tar naturligtvis hänsyn till om målvakten försöker maska på det sättet så det spelar i slutändan ingen större roll. Det blir bara mer stopptid istället.

/feldgrau

Helt sant. Dom som håller i bollen har inte mycket att vinna på det, snarare tvärtom.
Citera
2010-10-26, 17:14
Medlem
Leksingens avatar
poäng avdrag vore ett lämpligt straff
Citera
2010-10-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silent-Cookie
Det spelar absolut ingen roll i vilken del av matchen det är, en maskning är en maskning och ska bestraffas med gult kort, du vet väl att domare lägger till tid på det som försvinner? Jag dömer själv och om någon maskar så räkna med att man lägger till några sekunder, inga konstigheter. I teorin kan man med ditt synsätt även säga att ett inkast i 93e ska rendera i ett rött kort då spelaren tar ofantlig lång tid på sig?
Hur många sekunder lägger du till för tempominskning?
Citera
2010-10-26, 17:37
Medlem
selusts avatar
Hade varit roligt om HBK spelarna hade tänkt att det spelar ingen roll, domaren lägger till ändå i detta fallet. Så ligger AIK målvakten kvar på bollen helt ensam medans alla andra undrar vad i helvete han håller på med.

Till slut får domaren gå fram och rycka åt sig bollen.
Citera
2010-10-26, 21:47
Medlem
Danny Gomezs avatar
Jag tycker att man gott kunde ha i reglerna att ingen spelare aktivt får hindra bollen från att komma dit den ska till nästa spelmoment.
Citera
2010-10-27, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Gomez
Jag tycker att man gott kunde ha i reglerna att ingen spelare aktivt får hindra bollen från att komma dit den ska till nästa spelmoment.
Eller att man bestämmer att målvakten alltid tar ut bollen och skjuter/kastar den mot mittcirkeln. Gör han inte det ganska omgående får han gult kort.
Citera
2010-10-27, 00:44
Medlem
MUFCFelixs avatar
Citat:
Äsch vad töntiga ni är grabbar, klart det ska vara gult kort för fördröjande av spel men inte fan ska det vara rött kort, har ni vaknat på fel sida av sängen? Under vilka omständigheter ska det vara rött kort? Förklara gärna det för mig. För att det är osportsligt?

De vill förstöra det momentum det andra laget har byggt upp, på ett väldigt osportsligt sätt nämligen när bollen inte är i spel.
Citera
2010-10-27, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frederic.bastiat
Hur många sekunder lägger du till för tempominskning?
Tempominskning lägger jag inte till en sekund för, men maskning beror helt på hur länge personen ifråga maskar, sen beror det även på om detta är ett återkommande problem under matchen eller inte. Men om vi säger att det ena laget maskar några gånger så är det minst trettio sekunder som försvunnit och jag har alltid en extra klocka på mig där jag "tar ut" extra tiden då. Sedan så kan man även varna spelaren om det som sagt var återkommande eller en gång där det är sjukt överdrivet, men det är svårt att svara på såhär, mycket lättare under matcherna.

Citat:
Ursprungligen postat av MUFCFelix
De vill förstöra det momentum det andra laget har byggt upp, på ett väldigt osportsligt sätt nämligen när bollen inte är i spel.
Jo det är klart de vill och därför fick han ett gult kort, maskning och liknande aktioner är osportsliga och ska rendera i ett gult kort men som innan så beror det helt på situationen, i detta läge så köper jag det gula kortet men att vissa förespråkar för röda kort förstår jag inte.
Citera
2010-10-27, 04:13
Medlem
Citat:
Tempominskning lägger jag inte till en sekund för, men maskning beror helt på hur länge personen ifråga maskar, sen beror det även på om detta är ett återkommande problem under matchen eller inte. Men om vi säger att det ena laget maskar några gånger så är det minst trettio sekunder som försvunnit och jag har alltid en extra klocka på mig där jag "tar ut" extra tiden då. Sedan så kan man även varna spelaren om det som sagt var återkommande eller en gång där det är sjukt överdrivet, men det är svårt att svara på såhär, mycket lättare under matcherna.
Ponera att ett lag gör mål i 88:e minuten efter en tung forcering. Att då snabbt komma igång är enormt viktigt mentalt.
Citera
2010-10-27, 11:31
Medlem
Shuyins avatar
Jag upplevde situationen annorlunda - måhända partisk, men Turina har ryggen mot nätet och skall gå för att hämta bollen och blir sedan knuffad av två HBK spelare in i nätet, oförmogen att släppa bollen för spel igen. Någon i mitt sällskap nämnde också att det är laget som har släppt in målet som har 'rätt' till bollen, huruvida det är sant vet jag inte. Men låter logiskt och borde vara så, om det inte är så.

Men det är ju upp till domaren att lägga på en minut till, och det blev hela fyra minuter, så ingen stor sak. Mer än att gula kortet upplever jag som obefogat.
Citera
2010-10-27, 17:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frederic.bastiat
Ponera att ett lag gör mål i 88:e minuten efter en tung forcering. Att då snabbt komma igång är enormt viktigt mentalt.
Men det är ju inget som säger att det målgörande laget ska premieras nått speciellt. Finns ingen anledning att ha mer bråttom i 88:e minuten än i 24:e.
Citera
2010-10-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men det är ju inget som säger att det målgörande laget ska premieras nått speciellt. Finns ingen anledning att ha mer bråttom i 88:e minuten än i 24:e.
Har jag hävdat att ngn lag eller dylikt säger att det ska vara så? Läs igenom igen, det är min ÅSIKT att det ska vara så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in