2010-10-27, 01:22
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Att det redan finns en "knapp" längst ned på alla trådar räcker alltså inte?
Själv har kopplat en musknapp till "home" det fungerar då på alla sidor.
Hade helt missat den knappen! Än en gång lär man sig något av att läsa ett inlägg av dig...
Citera
2010-10-27, 08:35
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
önskar att jag hade haft någon knapp över på musen jag inte använder, tyvärr så har jag inte det.
Men kan tycka att en liten symbol, ex flashback-katten kunde vara där uppe bredvid symbolen för kontrollpanelen som tar en direkt till startsidan för flashback forum. just "topp" är inte nödvändigt, bara man kommer längst upp så man kan trycka på nya/heta ämnen. Det är av den anledningen jag vill upp, då min surfning på forumet alltid går via nya ämnen efter varje tråd jag varit inne på.

Å andra sidan om du klickar på verktygssymbolen så kommer du till kontrollpanelen, längst upp finns då nya/heta ämnen osv. Ytterligare ett tryck på loggan så är du på startsidan.
Citera
2010-10-27, 18:41
Medlem
_abous avatar
Citat:
Å andra sidan om du klickar på verktygssymbolen så kommer du till kontrollpanelen, längst upp finns då nya/heta ämnen osv. Ytterligare ett tryck på loggan så är du på startsidan.
Om man dessutom tycker verktygsikonen är för långt bort kan man klicka vart som helst på toppmenyn, Heta, Nya och Populära ämnen ligger alltid där på en snygg remsa.

TS, du ville komma åt Nya ämnen, då föreslår jag att du lär sig pricka "Sport" i toppmenyn by heart, då ligger Nya ämnen precis där under.
Citera
2010-10-27, 19:55
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Om man dessutom tycker verktygsikonen är för långt bort kan man klicka vart som helst på toppmenyn, Heta, Nya och Populära ämnen ligger alltid där på en snygg remsa.

TS, du ville komma åt Nya ämnen, då föreslår jag att du lär sig pricka "Sport" i toppmenyn by heart, då ligger Nya ämnen precis där under.

Uppskattar att ni försöker hjälpa mig, men detta är inte heller något som jag kommer använda mig av, då det laddar för länge för att det ska vara lönt. Så kan det vara med dålig lina.

Mod kan stänga tråden, verkar som att det var en förfrågning endast jag skulle uppskatta
Citera
2010-10-27, 19:56
Medlem
Skulle inte sitta helt fel
Citera
2010-10-28, 05:35
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Uppskattar att ni försöker hjälpa mig, men detta är inte heller något som jag kommer använda mig av, då det laddar för länge för att det ska vara lönt. Så kan det vara med dålig lina.

Mod kan stänga tråden, verkar som att det var en förfrågning endast jag skulle uppskatta
Mitt bokmärkesförslag då? Du ville ju specifikt till Nya ämnen, lägger du ett bokmärke dit behöver du bara klicka en gång, och inte två som en flytande topp-knapp hade krävt.
Citera
2010-10-28, 17:57
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Mitt bokmärkesförslag då? Du ville ju specifikt till Nya ämnen, lägger du ett bokmärke dit behöver du bara klicka en gång, och inte två som en flytande topp-knapp hade krävt.

Ja, detta är väl det alternativ som står närmast till min önskan, även om det inte tillfredsställer mig helt. Det jag vill ha för att bli helt nöjd är ett musklick som tar mig längst upp på befintlig sida. Främst för att komma åt nya ämnen, men också för att se #1, mina pm och åtkomst till heta ämnen, nya inlägg osv utan att behöva ladda sidan igen. Ett bokmärke som bara har samma funktion som "home" knappen skulle vara en bra lösning som jag helt klart skulle nöja mig med.
Förslaget om att binda en musknapp till "home" var också klockrent, men har redan alla knappar på musen upptagna.

Det som skulle kunna funka med att binda en musknapp är mouse3. Problemet är bara att jag använder denna för att öppna länkar i nytt fönster. Skulle det gå att binda den knapp så när man trycker och inte hoovrar över en länk så går den "home" istället?
Hur gör jag för att göra detta om möjligt?
Citera
2010-10-29, 07:57
Medlem
epost72s avatar
Möjligen skulle man kunna tänka sig att det gick att "docka" även meny två top tabs menyn
(Chat Prenumerationer Populära ämnen Heta ämnen Nya inlägg Nya ämnen Regler)
Med logga och allt under toppmenyn.

Det alternativet finns ju för toppmenyn dölj/följ med/bli kvar
Citera
2010-10-30, 00:26
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Möjligen skulle man kunna tänka sig att det gick att "docka" även meny två top tabs menyn
(Chat Prenumerationer Populära ämnen Heta ämnen Nya inlägg Nya ämnen Regler)
Med logga och allt under toppmenyn.

Det alternativet finns ju för toppmenyn dölj/följ med/bli kvar

Detta låter som en väldigt god idé! Skulle detta genomföras så skulle jag bli enormt tacksam!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in