2010-10-25, 23:59
Medlem
FISKISCHs avatar
Hallå!
Jag har ett förslag och önskning till att göra Flashback ännu lite bättre. Om man som jag har valt visa 40 inlägg per sida så blir det en hel del skrollande. Jag skulle önska att det låg med en länk till toppen på sidan i menyraden eller någon annan stans som följer med hela tiden oavsett var man än är i sidan lodrätt. Som det är nu finns denna knappen bara längst ner på sidan. Jag har även så jag ser videor och bilder direkt i tråden så de kan vara väldigt långa sidor emellanåt.
Är detta något som går att genomföra eller är det för liten efterfrågan på en sådan funktion?

Må väl
/Fisk
Citera
2010-10-26, 00:02
Medlem
NaturalBornChillers avatar
menar du som Homeknappen?
Citera
2010-10-26, 00:06
Bannlyst
Rätt bra idé, faktiskt. Det kan vara en liten knapp som sitter på kanten av toppmenyn och tar en längst upp när man klickar på den.
Citera
2010-10-26, 00:21
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Har för mig att jag föreslagit detta i någon tråd om FB. Så jag håller verkligen med dig om detta.
Citera
2010-10-26, 05:15
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalBornChiller
menar du som Homeknappen?
Haha, eller hur.
Är det för jobbigt att sträcka sig över hela tangentbordet för att nå homeknappen (som sitter där bland Insert, Print Screen och dom där grejerna) får man väl lägga en bind på scrollhjulsklicken, enklare och närmare än så blir det inte.
Nej, om ett sånt här förslag skulle prioriteras före andra föreslagna funktioner hade jag blivit riktigt besviken.
Citera
2010-10-26, 15:33
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Haha, eller hur.
Är det för jobbigt att sträcka sig över hela tangentbordet för att nå homeknappen (som sitter där bland Insert, Print Screen och dom där grejerna) får man väl lägga en bind på scrollhjulsklicken, enklare och närmare än så blir det inte.
Nej, om ett sånt här förslag skulle prioriteras före andra föreslagna funktioner hade jag blivit riktigt besviken.

Om man som jag ofta sitter och bara slösurfar på flashback utan att kommentera så värst mycket så använder man inte alltid tangentbordet. Jag ligger ofta i sängen med bara en trådlös mus och läser, och vid sånna tillfällen så skulle jag verkligen uppskatta en 'till topp' knapp. Att lägga in en sådan borde inte heller vara verken svårt eller tidskrävande.
Citera
2010-10-26, 15:52
Medlem
epost72s avatar
Att det redan finns en "knapp" längst ned på alla trådar räcker alltså inte?
Själv har kopplat en musknapp till "home" det fungerar då på alla sidor.
Senast redigerad av epost72 2010-10-26 kl. 15:54.
Citera
2010-10-26, 17:39
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Klart som fan det räcker. Jag tolkade det hela fel.

Jag trodde TS syftade på det jag önskade en gång. Att ha "stigen" även där nere a.k.a. Övrigt - sista utvägen - vardagsbekymmer - tådnamn.

Nej vi behöver inte en till TOP knapp, men det andra vore något.
Citera
2010-10-26, 17:43
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Om man som jag ofta sitter och bara slösurfar på flashback utan att kommentera så värst mycket så använder man inte alltid tangentbordet. Jag ligger ofta i sängen med bara en trådlös mus och läser, och vid sånna tillfällen så skulle jag verkligen uppskatta en 'till topp' knapp. Att lägga in en sådan borde inte heller vara verken svårt eller tidskrävande.
Som sagt, lägg en bind på en musknapp du kan klara dig utan.
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Klart som fan det räcker. Jag tolkade det hela fel.

Jag trodde TS syftade på det jag önskade en gång. Att ha "stigen" även där nere a.k.a. Övrigt - sista utvägen - vardagsbekymmer - tådnamn.

Nej vi behöver inte en till TOP knapp, men det andra vore något.
Men om man redan är där nere går det ju blixtsnabbt att ändå ta sig till toppen och trådstigen via topp-knappen.
Citera
2010-10-26, 17:48
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Som sagt, lägg en bind på en musknapp du kan klara dig utan.

Men om man redan är där nere går det ju blixtsnabbt att ändå ta sig till toppen och trådstigen via topp-knappen.

Sant, men jag är en KLICK OPTIMATOR till naturen. Hatar extra klick som kunde jobbas bort med enkla åtgärder.

Väljer altid det alternativet som innebär minst klick. Därav kör jag OS X och inte W******. Ok, det finns fler anledningar till att jag kör OS X, men det är en skön sak som skiljer dem åt.
Citera
2010-10-26, 23:55
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

önskar att jag hade haft någon knapp över på musen jag inte använder, tyvärr så har jag inte det.
Men kan tycka att en liten symbol, ex flashback-katten kunde vara där uppe bredvid symbolen för kontrollpanelen som tar en direkt till startsidan för flashback forum. just "topp" är inte nödvändigt, bara man kommer längst upp så man kan trycka på nya/heta ämnen. Det är av den anledningen jag vill upp, då min surfning på forumet alltid går via nya ämnen efter varje tråd jag varit inne på.
Citera
2010-10-27, 00:44
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
önskar att jag hade haft någon knapp över på musen jag inte använder, tyvärr så har jag inte det.
Men kan tycka att en liten symbol, ex flashback-katten kunde vara där uppe bredvid symbolen för kontrollpanelen som tar en direkt till startsidan för flashback forum. just "topp" är inte nödvändigt, bara man kommer längst upp så man kan trycka på nya/heta ämnen. Det är av den anledningen jag vill upp, då min surfning på forumet alltid går via nya ämnen efter varje tråd jag varit inne på.
Lägg dessa länkar som bokmärken i din webbläsare:

https://www.flashback.org/heta-amnen

https://www.flashback.org/nya-amnen

Alltid lättillgängliga vart du än befinner dig på Flashback, eller hela internet för den delen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in