Citat:
Ursprungligen postat av
sogni.di.gloria
Det här är ett otroligt dilemma. Å andra sidan är det skönt att kunna smälta in i olika kulturer och platser, vilket jag är övertygad om berikar än människa, men samtidigt känns det ibland ofantligt svårt att hantera. Kan bara ta min situation idag: Bor sedan ca 10 månader i en ny stad som jag egentligen gillar, har under den perioden varit tillbaka i det land som jag tidigare bott i 2 ggr, åkt till ett nytt land/stad 1 gång och har två resor inplanerade i sommar. Det är fett kul, men nog fan sitter man här nu ensam utan något stabilt socialt umgänge att luta sig tillbaka mot. Jag har mycket bekanta i olika delar av Europa, men inga riktigt nära vänner som jag "delat allt" med.
Låter kanske inte som en höjdare men samtidigt får du kanske nära vänner på din nuvarande ort.
Även om du hade varit bosatt på ett och samma ställe behöver det nödvändigtvis leda till närmare relationer. Att vilja flytta runt tror jag annats är ganska sunt då det ger fler perspektiv på livet.
Har velat flytta runt hela mitt vuxna liv. Tyvärr känns det alltid som att man växer fast och vill sedan se något nytt.