Jag har en dator som jag anser är en hyffsat bra speldator idag och den klarar de flesta spel på högsta grafikinställningar. Men på senare har jag märkt att datorn har börjat hänga sig efter en tids spelande, tex precis efter en match i Bad Company 2, så hänger det sig alltid. Samma sak när jag spelar Wow, ibland kan jag spela 1 timme och ibland 5 minuter innan det hänger sig.
Dock fryser inte datorn i spel som Modern Warfare 2 utan bara i vissa?
Det verkar inte vara själva datorn, den låter precis likadant medans skärmen slår om i olika färger och ibland fryser bilden och små bitar blir suddiga. Grafikkortet?
Jag behöver hjälp om det är något hårdvarufel eller drivrutiner eller något, har inte uppdaterat drivrutiner på ett tag men hur gör jag då?
För att underlätta skriver jag lite info om datorn:
Processor: Intel Core 2 Duo CPU @ 2.33ghz
Grafikkort: ATI Radeon 4800hd series
Ram: 2gb DDR2 Ram minnen, när det inte fungerade testade jag att sätta i mer minne men det blev ingen skillnad.
Är dina drivrutiner up to date? Kan också vara att du har för lite minne. W7 ska ha minst 4 gb för att spel ska gå bra. Minnet ockuperas mer och mer med tiden. Om det inte är minnet som spökar tror jag annars att det är grafikkortet.
Har 5 gb ram minne, vet inte riktigt varför men systemet använder bara 3,25gb eftersom jag har 32 bit... Tror enligt vad jag fått uppleva att det är grafikkortet!
Min bror trodde också han hade felaktiga drivrutiner till graffekortet, lämnade in datorn på onoff och skickade den till någon reperatör för 700 :-, tog 1 månad, fick tillbaka den och den funkar inte idag heller. Så lämna inte in den på onoff
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!